شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آشنایی با سنسورهای گوشی هوشمند

[us_separator size=”custom” height=”32px”]

سنسورهای گوشی یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه است که بسیاری از قابلیت های این محصول را امکان پذیر می سازد. در واقع بسیاری از قابلیت ها و فناوری های جذاب گوشی های هوشمند با استفاده از سنسورها در دسترس کاربران قرار گرفته اند. این سنسورها در بخش های مختلفی از گوشی های موبایل تعبیه شده اند و برخی فرایندهای این دستگاه را اجرا می کنند. به عنوان مثال، سنسور اثر انگشت یکی از مهم ترین حسگرهای موبایل است که برای قفل کردن دستگاه کارایی دارد و امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند سامسونگ و سایر برندها به این سنسور مجهز شده اند. شناخت حسگرهای موبایل به شما کمک می کند که در مورد عمکلرد و کاربرد هریک از آنها اطلاعات بیشتری داشته باشید و با آگاهی بیشتری با گوشی خود کار کنید. در ادامه اطلاعات کاملی را در مورد سنسورهای گوشی و کاربرد هریک از این سنسورها به شما کاربران عزیز ارائه خواهم داد.

آشنایی با سنسورهای گوشی هوشمند

اولین سنسور موبایل

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین سنسور موبایل چه زمانی در این دستگاه تعبیه شد. اول باید به این مساله اشاره کنیم که سنسور های گوشی تنها مربوط به انواع هوشمند این محصول نیستند. گوشی های غیر هوشمند نیز دارای حسگرهایی هستند که برخی عملکردها را به کمک آنها انجام می دهند. سنسور میکروفن را می توان به عنوان اولین سنسور موبایل به شمار آورد. این حسگر جزء اولین سنسورهای اختراع شده بوده و نسبت به صدا یا لرزش مولکول ‌های هوا حساس می باشد. پس از دریافت لرزش صدا و مولکول هوا، سنسور میکروفن این موارد را به سیگنال صدا تبدیل کرده و به این ترتیب، کاربران می توانند صدای مورد نظر را از گوشی بشنوند.

اصلی ترین سنسورهای گوشی

اصلی ترین سنسورهای گوشی شامل موارد زیر می شوند:

سنسور ژیروسکوپ :

سنسور ژیروسکوپ یکی دیگر از سنسورهای گوشی است که حالت قرار گرفتن این محصول را تشخیص می دهد. ژیروسکوپ از دقت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند جهت ها و شتاب حرکت گوشی را با دقت بیشتری نسبت به سنسور شتاب سنج تشخیص دهد.

سنسور مغناطیس‌ سنج‌ :

یکی دیگر از سنسور های گوشی، مغناطیس سنج نام دارد. این حسگر که موظف به تشخیص میدان های مغناطیسی است، تقریبا در اکثر مدل های این محصول تعبیه شده است. جالب است بدانید که مغناطیس سنج در هنگام استفاده از نرم افزار های قطب ‌نما و جهت ‌نما و نیز برای تشخیص شمال جغرافیایی و پیدا کردن مسیر فعال شده و به کاربران کمک می کند.

سنسور تشخیص فواصل نزدیک :

سنسور تشخیص فواصل نزدیک یکی از شناخته شده ترین سنسورهای موبایل است که در کنار بلندگو های مخصوص صحبت تعبیه شده است. اگر در زمان مکالمه به صفحه موبایل سامسونگ خود دقت کنید، متوجه می شوید که صفحه به محض نزدیک شدن به گوش خاموش می شود. این مورد از سنسور های گوشی وظیفه دارد که زمان خاموش شدن صفحه نمایش را تشخیص داده و صفحه را خاموش نماید.

سنسور روشنایی :

یکی دیگر از سنسورهای موبایل ، سنسور  روشنایی است که میزان روشنایی محیط را تشخیص می دهد. در واقع گوشی سامسونگ با دریافت کردن اطلاعات نور محیط از این حسگر، نور صفحه نمایش را کم و زیاد می کند. اگر تنظیمات روشنایی صفحه نمایش موبایل خود را روی حالت خودکار قرار دهید، سنسور روشنایی وارد عمل می شود.

سنسور فشار سنج :

سنسور فشار سنج یکی دیگر از سنسورهای گوشی است که بیشتر در مدل های گران قیمت به کار برده می شود. مثلا پرچم دارهای ساموسنگ به این سنسور مجهز شده اند. این حسگر همانطور که از نامش پیداست، فشار اتمسفر در محیط را اندازه گیری می کند و میزان تغییر ارتفاع و فشار را نسبت به سطح دریا می سنجد. همچنین سنسور مورد بحث از این اطلاعات برای نمایش دقیق ‌تر وضعیت جغرافیایی در GPS استفاده می کند.

سنسور گرما سنج :

یکی از کاربردی ترین سنسورهای گوشی ، گرماسنج نام دارد. این حسگر که برای اولین بار در گوشی Galaxy S4 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفت، میزان گرما و دمای تلفن ‌هوشمند را اندازه ‌گیری می ‌کند. در صورت افزایش دمای دستگاه از حدی مشخص، این سنسور وارد عمل شده و به صورت خودکار، سیستم را خاموش می کند. به این ترتیب دمای گوشی کاهش پیدا کرده و داغی بیش از حد به آن آسیب نخواهد رساند.

سنسور تشخیص ضربان قلب :

سنسور دیگری که به ویژه در گوشی های جدید تر مورد استفاده قرار گرفته، سنسور سنجش ضربان قلب است. این حسگر ضمن شمردن ضربه هایی که خون موجود در رگ ‌های نوک انگشت وارد می ‌سازد، ضربان قلب کاربران را به صورت دقیقه ای اعلام می کند. به این ترتیب کاربران می توانند در جریان نوسانات احتمالی ضربان قلب خود قرار گرفته و در صورت نیاز، اقدامات درمانی را انجام دهند.

سنسور تشخیص چهره :

علاوه بر موارد ذکر شده برای سنسورهای گوشی ، یک سنسور جدید نیز وجود دارد که همزمان با معرفی آیفون 10 از آن رونمایی شد. سنسور تشخیص چهره یکی از جالب ترین حسگرهایی موبایل است که با کمک دوربین جلوی گوشی، چهره کاربران را تشخیص می دهد. آیفون از این سنسور برای قفل کردن گوشی استفاده کرده و امکانی را فراهم نموده که در صورت عدم تشخیص چهره، قفل گوشی باز نشود.

نمایندگی رسمی سامسونگ

نمایندگی رسمی سامسونگ یکی از معتبر ترین مراکزی است که کاربران می توانند سرویس های فروش و تعمیر محصولات این شرکت را از آن دریافت نمایند. در این مرکز که تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت می کند، جمعی از مجرب ترین کارشناسان فروش و تعمیرات فعالیت می کنند. حضور نیروهای حرفه ای در کنار استفاده از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا، موجب ارتقا سطح کیفی خدمات به ویژه در بخش تعمیرات سامسونگ شده است. شما کاربران محترم می توانید هریک از انواع لوازم خانگی، ماشین های اداری، موبایل، تبلت، لپ تاپ، مانیتور، تلویزیون و … Samsung مورد نظر خود را در نمایندگی رسمی سامسونگ خریداری و یا تعمیر نمایید.

[us_separator size=”custom” height=”32px”][us_carousel columns=”3″ items_quantity=”12″ items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ breakpoint_1_autoplay=”1″ breakpoint_2_autoplay=”1″ breakpoint_3_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa,%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af”]
امتیاز شما به این نوشته