شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر برد تی کان تلویزیون پاناسونیک

برد تی کان تلویزیون یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات این دستگاه است که در ارتباط مستقیم با پنل بوده و اطلاعات تصویر را پردازش می کند. به دلیل ارتباط تنگاتنگ برد تیکان با پنل تلویزیون، تعمیرات این قطعه از ظرافت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتما باید توسط متخصصین تعمیر تلویزیون پاناسونیک انجام شود. ما در این مطلب، نکات کاربردی را در مورد برد تی کان تلویزیون پاناسونیک به شما همراهان عزیز ارائه می دهیم و شما را با این قطعه و تعمیراتش آشنا می کنیم. خرابی برد T-CON می تواند مشکلات متعددی را در تلویزیون به وجود بیاورد. به همین خاطر هم بررسی و ترمیم این قطعه در نمایندگی  پاناسونیک مرکز سخت افزار ایران، بر عهده جمعی از مجرب ترین تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی است. برای آشنایی بیشتر با برد تیکان و تعمیرات آن، توجه شما را به ادامه این مقاله جلب می کنیم.

تعمیر برد تی کان تلویزیون پاناسونیک

عملکرد برد تی کان تلویزیون

برد T-CON یکی از مهم ترین بردهای تلویزیون است که وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. اصطلاح تی کان، خلاصه عبارت TFT CONTROLLER است. این قطعه ضمن پردازش اطلاعات تصویر، دو بخش مختلف برای ورود به پنل ایجاد می کند. به عبارت واضح تر، می توان گفت که اطلاعات تصویر بعد از پردازش اولیه در برد اصلی تلویزیون، به وسیله کابل ارتباطی  LVDS FLAT به برد t-con منتقل می شوند.

برد تی کان تلویزیون پاناسونیک در این مرحله وارد عمل شده و اطلاعات مختلف سیگنال تصویر از جمله: سیگنال رنگ و یا سطح روشنایی و سایر پارامترهای تصویر را پردازش می کند. به این ترتیب، این اطلاعات برای انتقال به دو بخش پنل آماده می شود و بعد از طی مراحل نهایی، در صفحه نمایش به تصویر در می آیند. به بیان ساده تر می توان گفت که برد تی کان جزئی از پنل تلویزیون به حساب می آید و خروجی استاندارد مین برد را به پنل منتقل می کند.

مشکلات رایج برد تیکان تلویزیون

حالا که با ماهیت عملکردی برد تی کان تلویزیون پاناسونیک و حساسیت های این قطعه آشنا شدید، لازم است که مشکلات این قطعه را هم بشناسید. این مساله به شما کمک می کند که مشکلات این قطعه را در زمان مناسب تشخیص داده و در اسرع وقت برای تعمیر برد تی کان اقدام کنید. به طور کلی برد T-CON تلویزیون با مشکلات متعددی مواجه می شود. مهم ترین مشکل این قطعه، از کار افتادن آن است. به دلایل مختلفی ممکن است برد تی کان از کار افتاده و قادر به انجام وظایف خود به صورت کامل و بی نقص نباشد. در این حالت، پردازش تصویر با مشکل مواجه شده و به دنبال آن، اختلالاتی در نحوه نمایش دستگاه به وجود می آید.

معمولا وقتی تلویزیون پاناسونیک به صورت ناگهانی خاموش می شود، تعمیرکاران برد تی کان را به عنوان اولین عامل بروز مشکل مورد بررسی قرار می دهند. توجه داشته باشید که بررسی، تعمیر و تعویض برد تی کان تلویزیون panasonic کار بسیار حساسی است و باید توسط افراد مجرب انجام شود. بروز کوچک ترین بی احتیاطی و سهل انگاری در این فرایند، می تواند آسیب های جدی به پنل وارد کند.

دلایل خرابی برد تی کان تلویزیون پاناسونیک

در مورد اهمیت برد تی کان تلویزیون به تفصیل صحبت کردیم. به نظر شما چه عواملی موجب خرابی و از کار افتادن این قطعه می شوند؟ همانطور که گفتیم، برد تی کان در بیشتر مدل های تلویزیون جزئی از پنل است. وقتی تلویزیون دچار آب خوردگی می شود، برد تیکان اولین قطعه ای است که آسیب می بیند. اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که در مدل های قدیمی تر تلویزیون، قطعه مورد بحث روی مین برد تعبیه شده بود. بنابراین نوسانات برق هم می تواند جزء دلایل خرابی این قطعه باشه. در صورت بروز مشکل در برد تی کان تلویزیون پاناسونیک ، معمولا نور زمینه یا بک لایت وجود دارد و در صورت عدم وجود برد تی کان در مدل مورد نظر، باید قطعات دیگر دستگاه بررسی شوند.

تعمیرات برد تی کان تلویزیون panasonic

برای تعمیر برد تی کان تلویزیون پاناسونیک، باید این قطعه به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد. تعمیرکار باید دقت زیادی داشته باشد که در طول فرایند باز کردن دستگاه و دسترسی به برد تیکان، پنل تلویزیون آسیب نبیند. دلیل این تاکید این است که پنل گران ترین قطعه تلویزیون بوده و در صورت معیوب شدن، دستگاه به طور کلی غیر قابل استفاده خواهد بود؛ چون تعویض و تعمیر پنل تلویزیون هزینه بالایی دارد. استفاده از ابزار جدید و پیشرفته مساله دیگری است که برای تعمیر برد T-CON تلویزیون باید مورد توجه قرار گیرد. همکاران ما در بخش تعمیرات پاناسونیک از تجربه و مهارت کافی برای ترمیم این قطعه برخوردار هستند و برد تی کان تلویزیون پاناسونیک شما را به تخصصی ترین شکل ترمیم می کنند.

نمایندگی رسمی پاناسونیک

نمایندگی رسمی پاناسونیک ارائه دهنده کلیه خدمات فروش و تعمیر انواع محصولات این شرکت به کاربران است. این مرکز با ایجاد بخش های متفاوت، گام بلندی در جهت هرچه تخصصی تر بودن خدمات برداشته است. بخش فروش، مراکز فروش پاناسونیک را شامل می شود که عرضه کننده جدیدترین تولیدات این شرکت به صورت اورجینال هستند. در این بخش، کارشناسان زبده و متخصص، به ارائه مشاوره های تخصصی فروش به کاربران و مشتریان گرامی می پردازند. همچنین در قسمت تعمیرات، بررسی و تعمیر دستگاه های پاناسونیک به صورت تخصصی انجام می شود. مهندسین این بخش، با تسلط کامل بر قطعات دستگاه ها قادر به تعمیر آنها به بهترین شکل ممکن هستند. لازم به ذکر است که کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی پاناسونیک، دارای گارانتی معتبر بوده و می توانید از این بابت اطمینان کامل داشته باشید.

5/5(2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *