شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چیست؟

با وجود آنکه شرکت‌های تولید کننده تلویزیون در تلاشند تا برترین فناوری‌های صدا و تصویر را در محصولات خود بکار ببرند، اما هنوز هم برخی از تلویزیون های روانه شده به بازار، پس از مدتی، دچار اشکال شده و به دلیل خرابی از کار می‌افتند. البته گاه اشکال پیش آمده ربطی به خود دستگاه ندارد و به دلیل استفاده نادرست از تلویزیون –مثلا اتصال کابل های نامناسب و یا فلش ویروسی به دستگاه – اتفاق می‌افتد. برای مثال یکی از اشکالات مشاهده شده خاموش شدن تلویزیون به صورت ناگهانی است.

با بروز این اشکال، بدون آنکه کاربر دکمه‌ای را فشار داده باشد و یا حتی تلویزیون را لمس کرده باشد، تلویزیون به ناگاه خاموش شده و از کار می‌افتد. بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مرکز تعمیر تلویزیون، نشان داده که مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که در این بین دلایلی چون خرابی مین برد، استفاده از کابل نامناسب، فرسودگی قطعات مین برد و مواردی از این دست نسبتاً شایع‌تر و متداول‌ترند.

در هر حال اطلاع از این دلایل می‌تواند نگرانی ناشی از بروز چنین اشکالی را کاهش داده و کاربران را جهت تعمیر تلویزیون یاری کند. در این مقاله برآنیم تا برخی از شایع‌ترین عللی که سبب خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌گردند را بررسی کرده و آنها را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

خاموش شدن تلویزیون

شایع ترین علل خاموش شدن تلویزیون چیست؟

  1. استفاده از کابل hdmi نامرغوب
  2. اتصال فلش ویروسی
  3. ایراد در مین برد تلویزیون
  4. خرابی آس سی پاور تلویزیون
  5. نوسانات برق
  6. خرابی مدار استندبای

دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون به دلایل متعددی ممکن است روی دهد که در این بین برخی عوامل نظیر خرابی مین برد، استفاده از کابل نامناسب، فرسودگی قطعات مین برد و … شایع‌تر و متداول‌ترند. البته بررسی های کارشناسان مرکز تعمیرات تلویزیون نشان داده که این علل تا حد زیادی بستگی به نوع تلویزیون، مدل و برند دارند. در بخش زیر به برخی از شایع‌ترین علل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون اشاره شده است.

استفاده از کابل HDMI نامرغوب

یکی از عوامل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، استفاده از کابل نامرغوب HDMI است. استفاده از کابلهای نامرغوب و فیک جهت اتصال سایر دیوایس‌ها به تلویزیون، سبب اتصالی دستگاه و خرابی آن خواهد شد. کارشناسان تعمیر تلویزیون توصیه می‌کنند جهت وصل کردن دستگاه‌های دیگر به تلویزیون خود صرفاً از کابل ارائه شده همراه خود دستگاه استفاده کنید.

دلیل خاموشی ناگهانی تلویزیون

فلش مموری ویروسی

مورد دیگری که قابلیت خاموش کردن ناگهانی تلویزیون را دارد، وصل کردن یک فلش مموری ویروسی به تلویزیون است. این کار، گاه منجر به انتقال ویروس‌ها به تلویزیون های هوشمند شده و برنامه های اصلی تلویزیون را از کار می‌اندازند.

فرسودگی قطعات مین برد تلویزیون

مورد دیگری که سبب خاموش شدن خودبخودی تلویزیون می‌گردد، فرسودگی قطعات مین برد است. این اشکال غالباً به دلیل روشن‌ ماندن های طولانی مدت تلویزیون اتفاق می‌افتد. از این رو توصیه می‌شود در صورت عدم استفاده از تلویزیون، برق تلویزیون کاملا قطع شود (این کار سبب افزایش عمر مفید دستگاه و پیشگیری از خرابی مین برد می‌گردد)

خرابی آی سی برد پاور

یکی دیگر از مواردی که باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می شود خرابی ic برد پاور تلویزیون است. در صورتی که بررسی ها نشان دهد که اشکال پیش آمده ناشی از خرابی آی سی است می‌بایست این قطعه از تلویزیون تعویض شود. جهت پیشگیری از خرابی مجدد توصیه می‌شود خازن های اطراف IC نیز تعویض شود.

نوسانات برق

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌تواند به دلیل نوسانات ایجاد شده در برق و خرابی پاور نیز اتفاق بیفتد. تلویزیون های جدید به دلیل اینکه با ولتاژ بسیار پایین کار می کنند، غالباً با نوسانات برق دچار خرابی می‌گردند. از همین رو کارشناسان مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون توصیه می‌‌کنند از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون به پریز برق خودداری نمایید و در این میان از محافظ‌های برق استفاده کنید.

چرا تلویزیون خاموش می شود

ایراد در مدار Stand by

مدار Stand by روی برد smps قرار دارد و به آسانی توسط ترانسفورمر سویچینگ کوچک خود شناسایی می شود. وقتی با خاموش شدن ناگهانی تلویزیون مواجه می شویم ممکن است در مسیر عملکرد مدار استندبای مشکلاتی رخ داده باشد. این مورد را نیز باید به دقت بررسی کرد.

این مطلب کاربردی را از دست ندهید: چرا تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد؟

تعمیر مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

نخستین گام جهت تعمیر مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، تشخیص و شناسایی علت بروز این اشکال در دستگاه است. پس از طی این مرحله، با توجه به نوع اشکال پیش آمده، می‌توان روش تعمیر تلویزیون را تعیین و انتخاب کرد. برای مثال در صورتی که اشکال خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ناشی از خرابی مین برد باشد، می‌بایست جهت تعمیر و یا تعویض این قطعه اقدام نمود.

خرابی Cpu مورد دیگری است که ممکن است سبب بروز چنین اشکالی گردد. در صورت خرابی یا سوختگی سی پی یو، نیاز است تا این قطعه نیز تعویض گردد. (نکته: معمولاً تعویض سی پی یو به تنهایی امکان پذیر نیست و در این شرایط باید کل مین برد تعویض گردد). در هر حال تعمیر مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون صرفاً پس از طی دقیق مراحل عیب‌یابی و تشخیص علت اشکال پیش آمده امکان‌پذیر است.

شایان ذکر است تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط بهسازی و تعمیر تلویزیون با حضور در نمایندگی قابل دریافت است. در صورت مواجهه با مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون و یا هر اشکال دیگری، و عدم امکان تحویل و جایجایی دستگاه می‌توان سرویس‌های تخصصی مورد نیاز را به صورت سرویس در محل تلویزیون دریافت کرد.

رفع ایراد خاموش شدن تلویزیون در برندهای مختلف

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی از مشکلاتی است که برخی از کاربران با آن مواجه هستند. در حقیقت هرچه از عمر دستگاه بیشتر می گذارد، احتمال اینکه کاربر با مشکلات این چنینی روبه رو شود، زیاد است. تنها کاری کا کاربر در چنین شرایطی می تواند انجام دهد این است که از یک مرکز معتبر و مجاز تعمیرات تلویزیون کمک بگیرد. تعمیرکار مربوطه نیاز به شرح حال کاملی از روند کارکرد دستگاه دارد تا بتواند مسیر درست را برای تعمیر و ترمیم انتخاب کند و با استفاده از دستگاه های عیب یابی و تعمیر مدرن و پیشرفته سلامت دستگاه را باز گرداند.

ایراد خاموشی تلویزیون سامسونگ

وقتی با مشکل خاموشی تلویزیون سامسونگ خود مواجه شدید، ابتدا سعی کنید مواردی مثل ایرادات برق  را بررسی کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که این ایراد توسط خود شما قابل حل است یا خیر. اگر ننتوانستید ایراد را بیابید، با شماره 54114-021 تماس بگیرید تا تکنسین در محل حاضر شده و دستگاه را برای تشخیص دقیق بررسی کند.

تعمیرات تلویزیون در تهران

نمایندگی تعمیرات تلویزیون در تهران ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و بازیابی دستگاه ها به مراجعان محترم است. در نمایندگی تعمیرات تلویزیون در تهران تمرکز عمده متخصصان بر تعمیر و ترمیم محصولات معیوبی است که به هر دلیل دچار اختلال در عملکرد گشته‌ و کیفیت نخستین خویش را از دست داده اند. شناسایی اشکالات شایع، گامی مؤثر در سرعت‌بخشی و تعمیر تخصصی تلویزیون قلمداد می‌گردد. زیرا از ورود کارشناسان تعمیر به دیگر حوزه‌های نامرتبط پیشگیری نموده و راهنمای آن‌ها جهت پیاده‌سازی تعمیرات تخصصی در بخش معیوب و ناکارآمد دستگاه است.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون تکیه بر مهندسان باسابقه و متعهد خود، از معدود شركت‌هاي حال حاضر کشور است که در زمينه ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی تعمیرات و سیستم‌های هوشمند پیشرفته مشغول به کار است و خدمات متنوعی را در زمينه‌هاي مختلف فناوري اطلاعات عرضه می‌دارد. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات تلویزیون –جز در مواردی معدود- مشمول گارانتی و ضمانت است.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *