شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چطور با تلفن سانترال کار کنیم؟

با توجه به ماهیت عملکردی سانترال که تبدیل یک خط تلفن شهری به چند داخلی مختلف هست، استفاده از این سیستم در اداره ها میتونه خیلی مفید باشه. سانترال حتی میتونه باعث کاهش هزینه های شرکت ها بشه و برقراری ارتباط بین بخش های مختلف یه شرکت رو راحت تر کنه. برای استفاده از این سیستم، نیاز به گوشی های تلفنی هست که طرز کار اونها کمی با گوشی های معمولی تفاوت داره. البته استفاده از این گوشی ها چندان پیچیده نیست؛ ولی خب بهتره که نکاتی رو در مورد این نوع گوشی تلفن و کار کردن با اونها بدونین تا بهتر بتونین ازش استفاده کنین. در ادامه ی این مطلب، درست ترین روش کار با تلفن سانترال رو به شما همراهان عزیز آموزش میدیم تا راحت تر بتونین با تلفن سانترال پاناسونیک خودتون کار کنین و استفاده ی لازم رو ازش داشته باشین. ضمن این که شما عزیزان میتونین برای نصب و راه اندازی سانترال و یا رفع مشکلات این سیستم از متخصصین تعمیر سانترال در نمایندگی پاناسونیک کمک بگیرین.

تعمیر تلویزیون ال ای دی سامسونگ

پیش زمینه ی کار با تلفن سانترال

خب قبل از کار کردن با تلفن سانترال پاناسونیک، بد نیست با یه سری نکات در این رابطه آشنا بشین. سانترال یه دستگاه چند منظوره هست که در چند مدل کم ظرفیت و و پر ظرفیت تولید شده و بر حسب نیاز کاربران، مورد استفاده قرار میگیره. خط شهری در مدل های کم ظریفت از طریق وصل کردن سوکت در محل هایی با نام 1 CO تا 8 CO برقرار میشه و در سري پر ظرفیت، از طریق کابل هایی که به کارت شهري وصله، قابل استفاده میشه. توی این شرایط، واسه برقراری تماس با خارج از محیط مجموعه یا شرکت، نیاز به استفاده از خط شهری دارین و باید عدد 0 یا 9 رو در ابتدای تماس وارد کنین. با ارسال هر کدام از این اعداد به مرکز تلفن، این دستور ارسال میشه که اولین خط شهري آزاد رو در اختیار فرد قرار بده تا بتونه شماره گیری کنه. برای کار با تلفن سانترال پاناسونیک، باید این دستگاه رو برنامه ریزی کنین و روش آزاد شدن خط با وارد کردن عدد 0 یا 9 رو مشخص کنین.

تنظیمات صفر و نه در تلفن سانترال

اولین مرحله ی کار با تلفن سانترال ، تنظیمات صفر و نه هست. متداول ترین روش برای تنظیم کردن این بخش، روش اولین خط شهري آزاد هست. با استفاده از این روش، اگه صفر یا نه رو شماره گیری کنین، بلافاصله بعد از برداشتن گوشی به خط آزاد شهری متصل میشین. گاهی ممکنه بعد از فشار دادن عدد براي شماره گیري، به جاي شنیدن بوق آزاد، صدایی خاص با حالت قطع بودن خط به گوش برسه؛ در این صورت، همه ی خطوط تعریف شده براي اتصال تماس اشغال هستن. توی این شرایط، باید تا آزاد شدن خط صبر کنین و بعد، مجددا برای برقراری تماس تلاش کنین. نکات گفته شده برای کار با تلفن سانترال در هنگام برقراري تماس تلفنی با محیط خارج از شرکت کاربرد داره.

تماس داخلی با تلفن سانترال

کاربرد اصلی سانترال، برقراری تماس در محیط داخلی شرکت هست. جالبه بدونین که تلفن هاي ساده آنالوگ، در صورت اتصال به خط شهري، با فشردن کلید سبز رنگی که براي اونها تعبیه شده، دستور ارسال آزاد سازي خط شهري رو صادر میکنن. وقتی کلید سبز رنگ رو فشار میدین، صدایی شنیده میشه که نشون دهنده ی قطع بودن خط هست. معنای این صدا اینه که شما به مرکز تلفن متصل هستین و با وارد کردن هر عددی، دستور اون ارسال میشه. در واقع موقع کار با تلفن سانترال ، وارد کردن عدد صفر یا 9 به معنی برقراری تماس خارجی هست و تلفن پاناسونیک به خط آزاد شهری متصل میشه. در غیر این صورت، دستورات لازم برای برقراری تماس داخلی ارسال میشه.

برنامه ریزی سانترال پر ظرفیت

خب تا الان هرچی گفتیم راجع به کار با تلفن سانترال پر ظرفیت بود. برای تنظیم کردن نوع کار تلفن های پر ظرفیت panasonic، باید از کامپیوتر استفاده کنین. شما باید عدد دلخواهتون رو با کامپیوتر ثبت کنین و به این ترتیب، نحوه برقراری تماس داخلی و خارجی در سیستم سانترال خودتون رو برنامه ریزی کنین. نکته ویژه اینه که شماره های تنظیم شده اختصاصی هستن و فقط یک تلفن میتونه اون شماره رو در اختیار داشته باشه. نکته ی دیگه اینه که هر سیم تلفن متصل به سانترال، اسم مشخصی داره و با جابجا شدن تلفن، شماره داخلی هم تغییر پیدا میکنه.

نمایندگی پاناسونیک

نمایندگی پاناسونیک ، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیت در طول سالها فعالیتش، تونسته به اولین انتخاب مشتری های عزیز در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی افزایش داده و رضایت کاربرا و مراجعین رو جلب کرده. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات پاناسونیک، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستن که در نمایندگی رسمی پاناسونیک مرکز سخت افزار ایران به کاربرها ارائه میشه. تکنسین های مجرب بخش تعمیرات نمایندگی پاناسونیک هم تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9″]
امتیاز شما به این نوشته