شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر دکمه هوم آیفون

یکی از سرویس ها و خدماتی که ممکن است کاربران دستگاه های آیفون به آن نیاز پیدا کنند سرویس های مرتبط با تعمیر دکمه هوم آیفون است. این دکمه ممکن است به دلیل ریخته شدن مایعات و یا وارد شدن ضربه های شدید دچار خرابی گردد و از کار بیفتد.

در صورت خرابی این بخش از دستگاه، هم می توان آنرا تعمیر کرد و هم می توان از سایر قابلیت های نرم افزاری این دستگاه به عنوان جایگزینی برای دکمه هوم استفاده کرد. در صورتی که قصد تعویض و یا تعمیر دکمه هوم آیفون خود را دارید می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات اپل و حضور در پارت تخصصی تعمیر آیفون تخصصی ترین سرویس های مربوطه را دریافت نمایید.

کارشناسان ما در این بخش پس از عیب یابی اولیه و بررسی دستگاه امکان یا عدم امکان تعمیر دستگاه را با شما در میان گذاشته و اقدامات مورد نیاز را انجام خواهند داد. در صورتی نیز که به هر دلیل از تعمیر دکمه آیفون خود منصرف شدید، می توانید با مطالعه بخش های آتی، با سایر قابلیت های این دستگاه جهت جایگزین کردن دیگر بخش ها با دکمه هوم آیفون، آشنا شوید.

تعمیر دکمه هوم آیفون

راه حل نرم افزاری تعمیر دکمه هوم آیفون

در صورتی که به هر دلیل از تعمیر دکمه آیفون خود منصرف شدید و این راه را چندان به صرفه ندیدید می توانید از قابلیت های نرم افزاری آیفون جهت تعمیر دکمه دکمه هوم آیفون خود استفاده کنید. دستگاههای آیفون آیتمی دارند که می توان با فعال کردن آن دیگر از دکمه هوم استفاده نکرد. به عبارتی دیگر این آیتم در صورت فعالسازی، جایگزینی برای دکمه هوم خواهد بود. بنابراین اگر راه حل های سخت افزاری را نمی پسندید می توانید جهت تعمیر دکمه هوم آیفون این روش را امتحان کنید.

  • ابتدا وارد بخش Settings شده و گزینه General را انتخاب نمایید.
  • سپس به بخش Accessibility رفته و در قسمت Interaction ، گزینه Assistive Touch را فعال کنید.
  • همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید یک اسلایدر وجود دارد. لازم است برای فعال کردن این اسلایدر در حالت سبز رنگ قرار گیرد.
  • بعد از فعال نمودن این گزینه مشاهده می کنید که یک دکمه هوم مجازی در صفحه نشان داده می شود. شما می توانید از این دکمه مجازی به عنوان جایگزینی برای دکمه هوم آیفون خود استفاده کنید.
  • استفاده از روش نرم افزاری برای حل مشکل دکمه هوم آیفون گزینه مناسبی است زیرا دیگر نیازی به تعمیر و تعویض دکمه هوم وجود ندارد. شاید وجود دکمه نرم افزاری اندکی عجیب باشد اما به مرور به استفاده از آن عادت خواهید نمود.

تعویض دکمه هوم آیفون

در صورتی که بررسی های کارشناسان ما در بخش تعمیر دکمه هوم آیفون به این نتیجه ختم شود که امکان تعمیر این قطعه وجود ندارد، در صورت رضایت کاربر، اقدام به تعویض آن می نمایند. تعویض دکمه هوم آیفون با استفاده از قطعاتی صورت می پذیرد که از اوراق سایر دستگاه های معیوب آیفون به دست آمده است. اقدامات مورد نیاز جهت تعویض و تعمیر دکمه آیفون در این مرکز پس از انجام هماهنگی های لازم با صاحب دستگاه و کسب رصایت ایشان انجام می شود.

تعمیر دکمه هوم آیفون راه دیگری دارد و آن این است که شما از طریق ویدئو های موجود در فضای مجازی، آموزش های لازم را دریافت کرده و برای این کار اقدام نمایید. اگرچه این پیشنهاد چندان توصیه نمی شود اما اگر در زمینه الکترونیک و کار با دستگاه های هوشمند تجربه و تخصص دارید گزینه خوبی به حساب شمار می آید. البته به شرطی که ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود را پیش از اقدام به تعمیر دکمه هوم آیفون تهیه نمایید.

تست عملکرد دکمه هوم آیفون

بد نیست پیش از مراجعه به یکی از مراکز تعمیر، عملکرد دکمه هوم را با انجام برخی اقدامات ساده مورد بررسی قرار دهید. چه بسا با انجام همین بررسی های ساده مشکل را شناسایی کنید و دیگر نیازی به تعمیر دکمه هوم آیفون خود پیدا نکنید. برای شروع روی دکمه خانه با انگشت خود کلیک کنید.

اگر با لمس دکمه خانه با چیز غیرمعمول روبرو شدید و احساس کردید که این دکمه مثل قبل کار نمی کند احتمالا با یک مشکل سخت افزاری مواجه شده اید. اما اگر مثل گذشته عمل می کرد و به تازگی دیگر درست کار نمی کند ممکن است یک مشکل نرم افزاری باشد. یکی از راه هایی که برای اطمینان می توانیم بگوییم که مشکل تان از نوع سخت افزاری است از طریق تستی که خواهیم گفت مشخص می شود.

برای این تست روی لبه بالایی دکمه هوم کلیک کنید. آیا دکمه درست کار می کند؟ در ادامه لبه سمت چپ و لبه پایین و لبه راست را امتحان کنید. سپس گوشه ها را تست کنید. اگر صرفا روی بخش های خاصی مثل بالای دکمه خانه کار کرد اما در پایین آن عمل کرد پس شما با یک مشکل سخت افزاری مواجه شده اید. هیچ راه حلی برای یک دکمه خانه با مشکل عمل نقطه ای وجود ندارد اما بسیاری از افراد به سادگی تصمیم می گیرند که با این مشکل کنار بیاید و یاد بگیرند که کجای دکمه خانه را فشار دهند تا عمل کند.

نمایندگی اپل و واحدهای تعمیرات اپل

نمایندگی اپل در ایران خدمات تخصصی خویش را در پارت های متعدد به کاربران ارائه می دهد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش، تمامی خدمات تعمیر، بازیابی، ترمیم و تعویض دستگاه خویش را دریافت نمایید. شما کاربران گرامی با حضور در این مراکز می توانید بی‌هیچ اغراقی، شاهد ظریف‌ترین و سریع‌ترین عملیات تعمیر محصولات اپل باشید.

این امر به واسطۀ حضور کارشناسان زبده در بخش تعمیر و بهره‌مندی این بخش از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم محقق گشته است. شایان ذکر است به دلیل سیستم و ساختار منحصربه فرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولیدات اپل، تعمیر محصولات این شرکت توسط افراد مبتدی و ناکارآمد نه تنها مشکل اولیه‌ دستگاه را رفع نخواهد کرد بلکه ممکن است با وارد کردن آسیبها و صدمات جدی به دیگر بخشهای دستگاه، افت دائمی عملکرد و یا از کار افتادگی کامل در دستگاه را سبب گردد.

برای پیشگیری از چنین رویدادهایی بهترین اقدام مراجعه به نمایندگی اپل در ایران جهت دریافت خدمات است. جهت آشنایی با واحدهای تخصصی تعمیرات اپل در نمایندگی اپل در ایران به بخش زیر مراجعه نمایید.

5/5(1 امتیاز)