شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چگونه آیفون را سریع‌تر شارژ کنیم؟

یکی از اشکالاتی که ممکن است کاربران گوشی های آیفون با آن مواجه شوند، کند بودن سرعت شارژ در این دستگاه هاست. وجود این اشکال، به ویژه زمانی دردسرساز می شود که کاربر برای انجام کاری عجله دارد و در آن زمان به آیفون خود نیز نیاز دارد اما با میزان شارژ پایین در تلفن خود روبرو می شود.

طبیعی است که این وضعیت نسبتاً کلافه‌کننده و دردسرساز باشد. اما خوشبختانه روش هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان به افزایش سرعت شارژ آیفون دست یافت. استفاده از این روش‌ها، هزینه‌ای ندارد و با با اندک دستکاری در تنظیمات دستگاه حاصل می شود. بخش های آتی را مطالعه نمایید تا با روش های افزایش سرعت شارژ آیفون آشنا شوید.

چگونه آیفون را سریع‌تر شارژ کنیم؟

افزایش سرعت شارژ آیفون

فعالسازی حالت پرواز:

نخستین ترفند جهت افزایش سرعت شارژ آیفون، بستن و غیرفعال کردن تمامی برنامه های در حال اجرا و فعال کردن حالت پرواز یا همان Airplane mod آیفون است. اما فعالسازی حالت پرواز چگونه به افزایش سرعت شارژ آیفون کمک می کند؟

آیفون شما در زمان کار، در واقع درگیر یک میدان جنگ امواج مغناطیسی است و در این دستگاه امواج رادیویی، امواج WiFi و همچنین بلوتوث، همگی در حال رقابت برای ورود هستند. همین اتفاق سبب بروز اختلال جدی در افزایش سرعت شارژ آیفون می شود.

فعالسازی حالت پرواز به دستگاه کمک می کند تا از شر این میدان جنگ امواج مغناطیسی رهایی یابد و خود را سریع‌تر شارژ کند. همانگونه که می دانید با قرار گیری تلفن بر روی حالت پرواز کاربر هیچ گونه تماس و پیامکی دریافت نخواهد کرد.

خاموش کردن آیفون:

دومین راهکار جهت افزایش سرعت شارژ آیفون، خاموش کردن دستگاه در زمان شارژ است. با این کار آیفون دیگر نیازی به صرف انرژی برای انجام برنامه ها در پس زمینه و روشن کردن صفحه نمایش و … ندارد. بعلاوه در صورت خاموش کردن دستگاه، هر آنچه که در بخش فوق گفته شد (ویژگی هایی که در حالت پرواز بود و باعث قطع امواج رادیویی می‌شد)، در آیفون اتفاق می افتد و افزایش سرعت شارژ آیفون را سبب می گردد.

نکته شایان ذکر در ارتباط با این روش آن است که خاموش شدن آیفون می بایست پس از وصل شدن دستگاه به شارژر انجام شود.

استفاده از شارژر آیپد:

ترفند سوم برای افزایش سرعت شارژ آیفون، استفاده از شارژر آیپد بجای شارژر آیفون است. اگر در کنار آیفون خود یک آیپد نیز دارید، از شارژر آن استفاده کنید. شارژر گوشی های آیفون ۵ وات است و شارژر آیپد ۱۰ و یا ۱۲ وات است.

این بدین معناست که گوشی شما با استفاده از شارژر آیپد دو برابر زودتر شارژ می شود. استفاده از این روش تنها در شرایط اضطراری توصیه می شود زیرا استفاده مداوم از آن،  کاهش بازدهی باتری و خرابی تدریجی آن را در پی خواهد داشت.

جداسازی قاب آیفون:

راهکار چهارمی که می تواند به افزایش سرعت شارژ آیفون کمک کند، شارژ دستگاه در دمای پایین است. البته منظور از دمای پایین قرار دادن دستگاه در هوای بسیار سرد نیست. منظور جداسازی قاب دستگاه، دور کردن ایفون از تجهیزات گرمایشی، دور کردن از نور مستقیم آفتاب و مواردی از این دست است.

اگر گوشی در یک محیط  خنک باشد این موضوع هم در عمر باتری و هم در افزایش سرعت شارژ آیفون موثر خواهد بود.

غیرفعال کردن برنامه ها:

 روش پنجم غیرفعال کردن برنامه های غیرضروری است. اگر در بخش Settings وارد گزینه ی Battery شوید خواهید دید که کدام یک از برنامه ها بیشترین مصرف انرژی را داشته اند. در صورتی که منتظر یک تماس ضروری هستید و نمی توانید گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید و یا آن را خاموش کنید، غیرفعالسازی این برنامه را انجام دهید.

نکات کلی جهت افزایش سرعت شارژ آیفون

توجه به این نکات نیز می توانید در افزایش سرعت شارژ آیفون کمک کند. توصیه می شود که شارژر و پورت لایتینگ آن را کامل تمیز و فاقد از گرد و غبار نگه دارید هنگامی آیفون خود را برای شارژ با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل میکنید با ۵ ولت، ۰.۵ آمپر و فقط ۲.۵ وات قدرت استفاده می شود.

به عبارت دیگر هنگام شارژ آیفون با کامپیوتر قدرت و سرعت شارژ به نصف می رسد. اپل توصیه میکند که هر ماه یکبار حداقل یک بار شارژ کامل داشته باشید این به این معنی است که شما آیفون خود را ۱۰۰% شارژ کنید و سپس آن را کامل تخلیه کنید تا جایی که خود آیفون از کمبود شارژ خاموش شود با  انجام این کار در باتری های لیتیومی  آیفون الکترون ها به حرکت در می آیند و بر عمر باتری می افزایند.

تعمیرات آیفون

در بخش های فوق با راهکارهای ارائه شده توسط کارشناسان مرکز تعمیرات آیفون، جهت افزایش سرعت شارژ آیفون آشنا شدید. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به سایر صفحات وب سایت سایر مقالاتی از این دست را دریافت نمایید و با افزایش دانش خویش در این حوزه، به عمر مفید دستگاه مورد استفاده‌تان بیافزایید.

در صورت بروز هر گونه اشکال نیز می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات آیفون، تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر و بهسازی این دستگاه را دریافت نمایید.

تعمیرات اپل

تعمیرات اپل در قیاس با تعمیرات سایر برندها از یک ویژگی منحصر به فرد برخوردار است. این ویژگی همانا نبود یک نمایندگی رسمی از این برند در درون کشور است. این امر سبب گشته تا تعمیرگاه های بیشماری به ناروا خود را مرکز رسمی اپل معرفی کرده و ارائه دهنده خدمات ریز و درشت مرتبط با تولیدات آن باشند.

در هر حال کاربران و دراندگان محصولات اپل در صورت بروز خرابی ناچار به مراجعه به یکی از این مراکز هستند پس بهتر آن است که پیش از مراجعه به چنین مجموعه هایی از وجود تخصص و تجهیزات در آنها مطمئن شوند.

مرکز تعمیرات اپل یکی از تخصصی ترین مجموعه های ارائه دهنده خدمات مرتبط با تولیدات این برند است که کار خود را همزمان با ورود محصولات اپل به داخل کشور آغاز کرده و تمامی تجهیزات خویش را همزمان با تکنولوژی های این حوزه گام به گام بروز رسانی ساخته است. واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می شوند.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل در ایران به منظور ارائه تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران اپل در ایران راه اندازی گشته است. تمامی کاربران اپل در کشور می توانند با مراجعه به نمایندگی اپل در ایران خدمات مورد نیاز خویش اعم از ترمیم، تعویض و تعمیر دستگاه های اپل را دریافت نمایند.

از آن جا که نمایندگی رسمی اپل در ایران هنوز تأسیس نگشته است، کاربران در هنگام خرید محصولات اپل همواره این ترس و تردید را به همراه دارند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نخواهد داشت.

اما این تصور کاملاً اشتباه است، زیرا متخصصان ما در مرکز تخصصی تعمیرات اپل، به دلیل دارا بودن مدارک بین المللی قادر به تعمیر و بازیابی تمامی محصولات اپل هستند. کارشناسان حاضر در این مرکز به دلیل بررسی و واکاوی تعداد بیشماری از دستگاه های اپل به تمامی ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه ها مسلط بوده و توانایی آن را دارند تا در کمترین زمان و به تخصصی ترین شکل ممکن ایرادات پیش آمده در آنها را برطرف سازند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را می توانید در سایر بخش های این وب سایت مشاهده نمایید.

امتیاز شما به این نوشته