شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر تایمر لباسشویی ال جی

در این مقاله می خوایم در مورد تایمر لباسشویی تعمیرات این قطعه با شما عزیزان صحبت کنیم. خب ماشین لباسشویی محصولیه که این روزا تقریبا همه یکی از مدل هاش رو توی خونه دارن و ازش استفاده می کنن. این دستگاه قطعات بی شماری داره و ممکنه با مشکلات متعددی مواجه بشه. یکی از قطعات مهم و کاربردی این دستگاه، تایمر هست که خرابی اون باعث بروز مشکلات بسیاری در عملکرد کلی ماشین میشه و شما رو اذیت میکنه.

خود تایمر از چندین بخش و قطعه ی مختلف تشکیل شده که هر کدوم از اونها در خرابی این قطعه موثر هستن. نکته ی خیلی مهمی که باید بهش توجه بشه اینه که تعمیر تایمر لباسشویی یه فرایند حساس و تخصصیه و مهارت بالایی لازم داره. اگه هر کسی به جز کارشناسای مجرب تعمیرات لباسشویی این کارو بکنه، ممکنه تایمر تعمیر نشه و حتی آسیب بیشتری هم ببینه. با توجه به اهمیت این قطعه در کار ماشین، بررسی و ترمیم اون در نمایندگی رسمی ال جی مرکز سخت افزار ایران ، بر عهده ی مجرب ترین کارشناسان تعمیر لباسشویی هست.

همچنین ابزار و دستگاه های پیشرفته و جدیدی در این فرایند مورد استفاده قرار می گیرن تا مشکلات تایمر به سرعت برطرف بشه و به تبع اون، عملکرد لباسشویی به حالت عادی برگرده. برای آشنایی بیشتر با عملکرد تایمر لباسشویی lg و تعمیرات اون، توجه شما رو به ادامه ی مطلب جلب می کنیم.

تایمر لباسشویی ال جی

عملکرد تایمر ماشین لباسشویی

تایمر لباسشویی ، به عنوان یکی از مهم ترین بخش های این دستگاه شناخته می شه که وظیفه ی اون، کنترل مواردی مثل: سطح آب، پر و خالی شدن وان ، زمان چرخه ی کار کردن و توالی ‌های تنظیم چرخه ی دستگاه هست. خرابی تایمر جزء شایع ترین اختلالات ماشین لباسشویی به شمار میره که به دلایل مختلفی اتفاق میفته و ادامه ی کار این محصول رو مختل میکنه. برای اینکه خرابی تایمر لباسشویی رو بررسی کنید و مطمئن بشید که مشکل دستگاه از این قطعه هست، ماشین رو از برق جدا کنید.

دستگیره ‌های کنترل و پنل رو بردارید تا به تایمر دسترسی پیدا کنید. حالا شما می تونید ببینید که آیا سیم ها قطع شدن یا نه. قطعی اتصالات، این قطعه رو از کار می اندازه و باید یه فکری براش بکنید. استفاده از ولت اهم متر هم می تونه در بررسی وضعیت تایمر لباسشویی به شما کمک کنه که البته کمی تخصصی تره و بهتره توسط متخصصین تعمیر ماشین لباسشویی LG در نمایندگی تعمیرات ال جی انجام بشه.

قطعات موثر در خرابی تایمر

خب چند تا قطعه هستن که در خرابی تایمر لباسشویی و عملکرد معیوبش نقش دارن. در زیر به این قطعات اشاره می کنیم:

سوئیچ درب

سوئیچ درب لباسشویی، یه قطعه ی امنیتی هست که کار نکردنش، باعث از کار افتادن ماشین میشه. برای بررسی و تعمیر این سوئیچ، باید دستگاه رو از برق بکشید و سوییچ درب رو تمیز کنید. در صورت عدم رفع مشکل با انجام این کار، حتما با یه کارشناس تعمیرات لباسشویی مشورت کنید.

سوئیچ درجه حرارت

سوئیچ درجه حرارت، یکی دیگه از قطعاتیه که در خرابی تایمر لباسشویی تاثیر گذار هست. این سوئیچ، درجه حرارت آب داخل وان ماشین لباسشویی رو تنظیم می‌ کنه و چرخه ی پر شدن رو هم در کنترل خودش داره. به هیچ عنوان خودتون برای ترمیم این سوییچ اقدام نکنید؛ چون اگه اشتباهی رخ بده، خسارات جبران ناپذیری براتون ایجاد میشه. توجه داشته باشین که اگه هم دمای آب و هم چرخه ی پر شدن وان ماشین لباسشویی مشکل دارن، احتمالا هم سوئیچ درجه حرارت و هم تایمر دچار مشکل شدن.

سوئیچ کنترل سطح آب

سوییچ کنترل آب هم یکی دیگه از بخش هاییه که در خرابی تایمر لباسشویی تاثیر گذاره. این سوئیچ معمولا کنار سوئیچ درجه حرارت تعبیه شده و یه شلنگ کوچک بهش وصل شده. گاهی اوقات این شلنگ شل می‌شه و میفته و به دنبال اون، آب داخل وان ماشین لباسشویی سرریز میکنه.

برای حل این مشکل، حدود ۱ تا ۲ سانت از سر شلنگ رو ببرید و با استفاده از یک بست، دوباره اون رو به سوئیچ وصل کنید. البته اگه خود سوئیچ مشکل داشته باشه، این قطعه باید توسط یه تعمیرکار مجرب بررسی شده و تعمیر یا تعویض بشه. در این صورت متخصصین مجرب ما در نمایندگی مجاز ال جی میتونن به شما کمک کنن.

نمایندگی ال جی در کرج

اگه جزء ساکین عزیز استان البرز هستین و برای تعمیر محصولات ال جی تون نمی تونین به تهران مراجعه کنین، نمایندگی ال جی در کرج، خدمات مورد نیازتون رو به شما عزیزان ارائه میده. این مرکز، در راستای جلب رضایت مشتری هاش توسط مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و به تجهیزاتی مجهز شده که نمونه اونها رو در کمتر مرکزی تعمیرگاهی میشه دید.

همچنین کادر فنی فعال تو واحدهای تعمیرات این نمایندگی، از بین کارشناسای دوره دیده انتخاب شدن و می تونن تخصصی ترین خدمات رو به کاربرای عزیز ارائه بدن. هر کدوم از تولیدات این کمپانی چند منظوره، در نمایندگی ال جی در کرج به فروش می رسه و به شکل حرفه ای تعمیر میشه. ساکنین محترم شهرهای کرج، اندیشه، ماهدشت، فردیس، هشتگرد، کمالشهر، نظرآباد، مشکین دست و … می تونن با این نمایندگی تماس بگیرن و خدمات مورد نظرشون رو بدون مراجعه به تهران دریافت کنن.

[us_carousel columns=”4″ items_quantity=”6″ items_layout=”5195″ carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa” overriding_link=”post”]
امتیاز شما به این نوشته