شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ

تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ، در حوزه تعمیرات سخت افزاری این محصول جای می گیرد. به دلیل حساسیت مادربرد و نقش پررنگ آن در عملکرد لپ تاپ، کلیه مراحل تعمیری این قطعه تحت نظر یک تیم مجرب و خبره انجام می شود. به عنوان یک کاربر عادی یا حرفه ای انواع مدل های لپ تاپ سامسونگ، بسیار مهم است که اطلاعات و دانسته های شما در مورد مادربرد و آسیب هایش کامل باشد. این اطلاعات به شما می کند در صورت بروز مشکل در این قطعه، آن را در اسرع وقت شناسایی کرده و نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید. مطالعه این مقاله، اطلاعات جامعی در خصوص تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ در اختیار شما عزیزان قرار می دهد؛ با ما همراه باشید.

تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ و علائم هشدار دهنده

خوشبختانه مادربرد قطعه مرموزی نیست! به این معنا که اگر دچار مشکل شود، اختلالاتی را در بخش های مختلف لپ تاپ به وجود آورده و کاربر را با خبر می کند. یکی از علائم هشدار دهنده که در تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ مورد توجه قرار می گیرد، این است که دستگاه کار نمی کند؛ در این حالت لپ تاپ روشن شده و فن نیز کار می کند، اما صفحه نمایش روشن نمی شود. شنیدن صدای هارد دیسک نیز نشانه ای است که بر خرابی مادربرد لپ تاپ سامسونگ دلالت دارد.

توجه داشته باشد که تداوم خرابی مادربرد، به بروز مشکلات جدی تر در دستگاه منجر خواهد شد و تعمیرات لپ تاپ را با مشکلات جدی مواجه خواهد نمود. به همین دلیل توصیه می کنیم بلافاصله پس از مشاهده علائم ذکر شده، اقدام به تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ خود نمایید.

تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ و دلایل عمده

عمده دلایل مورد بررسی در تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ عبارتند از:

  • جریان کشیدگی :

مادربرد لپ تاپ، قابلیت اتصال به وسایل جانبی را دارد. اگر یکی از این وسایل جانبی، نیاز به توانی بیش از اندازه استاندارد ارائه شده توسط درگاه اتصال داشته باشد، یا دچار اختلالاتی باشد، از مادربرد جریان بیش از حد مجاز کشیده می شود. به این ترتیب، مادربرد دچار جریان کشیدگی می شود. این وسیله جانبی می تواند فن، حافظه های جانبی، کارت های جانبی و … باشد.

  • قطعه سوختگی :

یکی دیگر از دلایل خرابی مادربرد که در فرایند تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ هم اهمیت دارد، قطعه سوختگی است که عمدتا مربوط به سوختن چیپ ست می باشد. استفاده از منبع غیر استاندارد و اتصال وسایل جانبی به شیارهای گسترش موجب بروز چنین مشکلی می شود. سوختن قطعاتی همچون مدار تغذیه، حافظه و … نیز به مادربرد لپ تاپ صدمه می زند.

  • قطعه پریدگی :

قطعه پریدگی، در اثر مواردی همچون: عدم دقت در اسمبل کردن سیستم ، باز کردن سیستم، حمل و نقل و ایجاد ضربه در لپ تاپ اتفاق می افتد. به این ترتیب، یکی از قطعات از مادربرد جدا شده و ممکن است محل قرارگیری آن قطعه نیز آسیب ببیند.

  • تغییر حالت خازن :

نوسانات برقی و نوسانات خروجی منابع تغذیه، منجر به ترکیدن یا تغییر حالت خازن می شود. همچنین ممکن است این قطعه دچار نشتی شده و به تبع آن، مادربرد آسیب ببیند. علامت مشخص کننده بروز این مشکل، پدید آمدن برآمدگیهایی در پوسته خارجی خازن می باشد که بعضا با نشست مواد داخل خازن به صورت سولفاته شدن همراه است. تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ در این حالت بسیار تخصصی بوده و به هیچ عنوان نباید توسط افراد کم تجربه انجام شود.

  • ایرادات شیارهای گسترش PCI :

ایردات شیار گسترش نیز یکی از مواردی است که می تواند دلیل خرابی مادربرد باشد. این اتفاق، در اثر اتصال سوکت مودم به پریز برق می افتد و موجب سوختن شیار گسترش می شود. همچنین نصب غیر صحیح کارت PCI و یا جا به جا نمودن کارت در هنگام روشن بودن سیستم نیز می تواند موجب بوجود آمدن این مشکل شود.

پیشگیری از خرابی مادربرد لپ تاپ سامسونگ

برای اینکه از خراب شن مادربرد لپ تاپ سامسونگ خود جلوگیری کنید، باید نهایت دقت را در نگهداری از این محصول داشته باشید. در هنگام اتصال سوکت مودم دقت کنید که پریز برق را با پریز تلفن اشتباه نگیرید. همچنین برای حمل و نقل لپ تاپ، مراقب ضربه های احتمالی این دستگاه باشید. 

از منابع برق مطمئن برای شارژ لپ تاپ استفاده کنید. سعی کنید یک محافظ برق قوی برای لپ تاپ تهیه کنید و به این ترتیب، تاثیر نوسانات برق را به حداقل برسانید. در نهایت، برای اینکه نیاز به تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ خود نداشته باشید، به وسایل جانبی که به دستگاه وصل می کنید دقت کرده و از سلامت آنها اطمینان حاصل نمایید.

واحد تعمیرات لپ تاپ سامسونگ

کلیه خدمات مورد نیاز برای تعمیر مادربرد لپ تاپ سامسونگ، در واحد تعمیرات این محصول انجام می شود. مدیریت نمایندگی سامسونگ، با هدف ارائه خدمات تخصصی به کاربران، اقدام به جذب جمعی از مهندسین ارشد نرم افزار و سخت افزار در این واحد نموده است. حضور این کارشناسان در کنار استفاده از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته، کیفیت خدمات واحد تعمیرات لپ ‌تاپ سامسونگ را به طرز قابل توجهی ارتقاء بخشیده است. از این رو شما کاربران گرامی در صورت مراجعه به این واحد، می توانید از ترمیم محصول خود به شکل حرفه ای اطمینان داشته باشید.

نمایندگی سامسونگ

سطح بالای کیفیت خدمات ارائه شده در نمانیدگی سامسونگ، به دلیل حضور کادر فنی مجرب و متخصص در این مرکز به دست آمده است. بخش های مختلف این نمایندگی، به فروش و یا تعمیرات تخصصی انواع محصولات الکترونیک تولید شده در کمپانی سامسونگ اشتغال دارند. همکاران ما ضمن عرضه آخرین محصولات این کمپانی، مشاوره های تخصصی فروش را نیز به مشتریان ارائه می دهند. کاربران با بهره مندی از مشاوره های تخصصی نمایندگی سامسونگ، می توانند اطلاعات جامعی را در مورد محصول مورد نظرشان کسب نموده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید آن محصول نمایند.

واحدهای تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر هریک از انواع لوازم خانگی، ماشین های اداری، کامپیوتر و لپ‌تاپ، گوشی و تبلت، تجهیزات جانبی و … سامسونگ، می توانید به واحدهای تعمیرات ایجاد شده در نمایندگی این شرکت مراجعه نمایید. این واحدها، به آخرین ابزار و تجهیزات روز دنیا مجهز شده و همکاران ما با استفاده از این تجهیزات، می توانند خدمات بسیار با کیفیتی را به کاربران ارائه نمایند. همچنین لازم است ذکر کنیم که تعمیرکاران واحدهای تعمیرات سامسونگ، از دانش فنی و تجربه ی بسیار بالایی در زمینه ترمیم محصولات الکترونیک برخوردار بوده و خدمات تعمیر را در تخصصی ترین سطح به کاربران ارائه می دهند.

مقالات تخصصی و عمومی تعمیرات سامسونگ در این بخش در اختیار شما کاربران گرامی قرار می گیرد.

امتیاز شما به این نوشته