شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر هارد آل این وان لنوو

آل این وان ها به خاطر کاربری راحت تری که دارن، چند سالیه که به شدت مورد توجه کاربرا قرار گرفتن. نکته ای که در مورد این دستگاه وجود داره اینه که به دلایل ساختار متفاوتش و فشرده بودن قطعات، احتمال خرابی قطعاتش بالا هست. هارد، یکی از مهم ترین بخش های این دستگاهه که ذخیره سازی اطلاعات رو انجام میده و در صورت خرابی، تبعات زیادی رو به دنبال داره. عواملی مثل مشکلات نرم افزاری یا نوسانات برق و … ممکنه به هارد آسیب برسونه و دسترسی شما به اطلاعات رو مختل کنه.

اگه جزء کاربران کامپیوترهای چند کاره هستید، بهتون توصیه می کنیم ادامه مطلب امروز رو از دست ندین. ما با کمک تکنسین های تعمیر آل این وان لنوو ، نکات کاربردی رو راجع به هارد آل این وان لنوو و تعمیرات این قطعه به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. اگه متوجه خرابی این قطعه شدین، میتونین کمک های تخصصی رو از همکارای ما در نمایندگی لنوو مرکز سخت افزار ایران دریافت کنین.

علائم خرابی هارد آل این وان لنوو

خرابی هارد آل این وان ، لپ تاپ لنوو و یا کامپیوتر لنوو ، ما را دچار نگرانی زیادی میکند. چرا که هارد مهم ترین عضو یک سیستم است که وظیفه ی ذخیره سازی اطلاعات شخصی از جمله عکس و فیلم ها را به عهده دارد. برخی نشانه ها، که در ادامه به مرور آن ها خواهیم پرداخت، از بروز مشکل در عملکرد هارد و فرا رسیدن زمان تعمیر هارد آل این وان لنوو خبر میدهند :

کند شدن سرعت آل این وان

فریز شدن و هنگ کردن های پیاپی  اگر چه هنگ کردن کامپیوترها و آل این وان ها، میتواند دلایل بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد، اما به طور عمده یکی از این دلایل به خرابی هارد و وجود اختلال در آن اختصاص دارد. کارشناسان تعمیر هارد آل این وان لنوو، قادرند با عیب یابی دقیق، هر گونه مشکل در این خصوص را مرتفع سازند.

انباشته شدن بدسکتورها

بدسکتورها، از نواحی قرار گرفته در هارد هستند. این نواحی، توانایی ذخیره سازی ندارند. آن ها به صورت خودکار توسط سیستم عامل پوشانده می شوند و بنابراین شناسایی مجدد آنها سخت خواهد شد، بخصوص اگر میزان زیادی از فضای دیسک را بپوشانند. اگر هارد شما شروع به بدسکتور شدن کرد نشانه خوبی نیست و بهتر است هرچه سریع تر نسبت به تعمیر هارد آل این وان لنوو ی خود اقدام به عمل آورید.

آسیب دیدگی اطلاعات

اگر به این موضوع برخوردید که فایلهای شما در حال خراب شدن است و در زمان باز کردن آنها خطاهایی مشاهده می کنید. مانند اینکه؛ قسمتی از عکسها طوسی یا سبز شده و یا بصورت کامل باز نمی شود، باید نگران شوید، چرا که این علائم میتواند با خرابی هارد دستگاه شما، مرتبط باشد.

تعویض هارد آل این وان لنوو

تعمیر هارد  آل این وان لنوو

تعمیر هارد آل این وان لنوو ، نیاز به دانش سخت افزاری و نرم افزاری بالایی داره؛ کوچک ترین اشتباهی در روند ترمیم این قطعه، میتونه تمام محتویاتش رو برای همیشه از دسترس خارج کنه. از طرفی، تکنسین باید با توجه به مشکل موجود و بخش آسیب دیده، بهترین روش تعمیراتی رو انتخاب کنه تا اطلاعات هم از بین نرن.

یکی از روش های تعمیر دیسک سخت آل این وان لنوو ، ریکاوری این قطعه هست. این اقدام به با استفاده از دستگاه pc3000 در نمایندگی مجاز لنوو انجام میشه، برای وقتایی کاربرد داره که اطلاعات فرمت شدن. گاهی مساله با بازیابی اطلاعات هارد برطرف نمیشه و نیاز به یکپارچه سازی این قطعه هست.  Defragment هم مهارت بالایی میخواد و باید توسط متخصصین نرم افزار انجام بشه؛ یکپارچه سازی هارد ارتباط مستقیم با ویندوز داره و باید بر اساس یه سری ویژگی های سیستم عامل انجام بشه.

روش کاربردی دیگه ای که برای تعمیر هارد آل این وان لنوو استفاده میشه، جراحی هارد هست. این کار هم باید در محیطی کاملا تمیز و با استفاده از ابزار مخصوصی مثل کلین روم انجام بشه. تعویض هارد، آخرین روش برای رفع مشکلات این قطعه هست و در شرایطی انجام میشه که هارد به طور کلی از کار افتاده باشه. در این صورت همکارای ما در واحد تعمیرات آل این وان ، اقدام به تعویض این قطعه با یک نمونه اورجینال میکنن.

مشکلات هارد آل این وان lenovo

همونطور که میدونین، همه قطعات AIO به شکل فشرده ای در مانیتور تعبیه شدن. این مساله باعث شده که دستگاه و بخش های مختلفش آسیب پذیر تر بشن و مشکلات متعددی داشته باشن. یکی از مهم ترین مشکلاتی که در تعمیر هارد آل این وان لنوو مورد توجه قرار میگیره، کاهش سرعت اون هست. یعنی برنامه ها بسیار کند اجرا میشن و حسابی شما رو اذیت میکنن. آلودگی هد و سایر قطعات دستگاه هم از جمله مشکلاتی هست که منجر به مختل شدن عملکرد های آل این وان میشه.

خرابی های سطح پلاتر، بدسکتوری، خرابی هد، سوختن برد، شکستن یا سوختن قطعات و مواردی از این دست هم جزء مشکلات و ایرادهایی هستن که هارد دیسک کامپیوتر بدون کیس رو درگیر میکنن و باعث مختل شدن عملکردهای این قطعه میشن. لازمه بدونین که ادامه دار شدن هر کدوم از مشکلات ذکر شده، زمینه رو برای از دسترس خارج شدن محتویات اون و حتی حذف شدن اونا فراهم میکنن. به همین دلیل هست که مهندسین IT نمایندگی تعمیرات لنوو همیشه به کاربرا توصیه میکنن که در صورت بروز کوچک ترین نقص در قطعه مورد بحث، اقدامات لازم برای تعمیرش رو در اسرع وقت انجام بدن.

عملکرد هارد آل این وان لنوو

هارد در کامپیوتر چند کاره، مثل سایر انواع سیستم، وظیفه ذخیره سازی اطلاعات رو بر عهده داره. جالبه بدونین یه صفحه گرد شبیه بشقاب در هارد وجود داره که مثل نوار کاست های قدیمی عمل میکنه. یعنی با نگه داشتن میدان مغناطیسی، اطلاعات رو ذخیره میکنه. کارشناس های تعمیرات هارد معتقدن که فرایند های ذخیره سازی و فراخوانی اطلاعات در هارد دیسک، توسط همین بشقاب انجام میشه.

ساختار مدل های جدید هارد در مقایسه با انواع قدیمی تر، تغییرات زیادی کرده و همین مساله باعث شده که تعمیراتش هم پیچیده تر بشه. به هر ترتیب، از کار افتادن هارد آل این وان لنوو یا بروز هر نوع مشکل و ایراد در این قطعه، اطلاعات و فایل های مهم شما رو در معرض خطر قرار میده؛ بنابراین لازمه که در اولین فرصت اقدام به ترمیم یا تعویض این قطعه کنین. اینطوری هم اطلاعاتتون محفوظ میمونن و هم مشکلاتی مثل کاهش سرعت و هنگ کردن در سیستم ایجاد نمیشه.

نمایندگی لنوو

اگه دنبال یه مرکز رسمی و معتبر برای خرید یا تعمیر محصولات لنوو خودتون هستین، ما نمایندگی Lenovo مرکز سخت افزار ایران رو به شما عزیزان پیشنهاد میدیم. در شرایطی که خیلی از مراکز خدماتی به شکل غیر قانونی فعالیت میکنن و خدمات ضعیفی رو ارائه میدن، نمایندگی رسمی لنوو به صورت مجاز فعالیت میکنه. این مساله باعث شده که شاهد حضور برترین تکنسین های تعمیراتی در این مجموعه باشیم که با دانش فنی و مهارت مثال زدنیشون، کیفیت سرویس دهی رو ارتقا دادن.

شما کاربران عزیز، میتونین برای ترمیم هر کدوم از مدل های لپ تاپ، آل این وان، تبلت، موبایل، مانیتور، دسکتاپ و سرور لنوو ، از خدمات این دپارتمان فوق تخصصی بهره مند بشین. مدیریت و کادر اجرایی نمایندگی لنوو ، تمام تلاششون رو صرف جلب رضایت مشتری های عزیز و تحقق اصول مشتری مداری کردن.

5/5(1 امتیاز)