شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ

یکی از مهمترین عواملی که باعث تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ می شود، شکستن یا آسیب فیزیکی به صفحه نمایش است. در این حالت مانیتور لپ تاپ باید تعویض شود تا به برد آسیب نزند و پیکسل های نمایشگر را به هم نریزد. ریختن مایعات و نفوذ به لایه های صفحه نمایش هم در صورتی که در حد معمول یا کم باشد می تواند تعمیر شود.

در غیر این صورت باید تعویض ال سی دی انجام گیرد. همانند تمامی تعمیرات باید گفت در صورت نیاز به تعمیر ال سی دی لپ تاپ سامسونگ اولویت ارجح مراجعه به یک مرکز معتبر تعمیراتی و یک کارشناس و تکنسین توانمند است.

همان طور که قبلا هم گفته شد یکی از تخصصی ترین سرویس های تعمیرات لپ تاپ مربوط به قطعاتی است که در سطح خارجی دستگاه قرار دارند. این قطعات در تعمیر ناصحیح ممکن است به قطعات دیگر آسیب وارد نمایند و یا سیستم را دچار اختلالات نرم افزاری کنند.

در صورتی که خرابی پیش آمده در ال سی دی لپ تاپ سامسونگ اندک باشد امکان بهبود و تعمیر وجود خواهد داشت ولی در غیر این صورت تعویض تنها راه چاره است. این تعویض نیز باید با دقت لازم، همراه با قطعات اورجینال و توسط فردی مجرب انجام گیرد.

تعمیر یا تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ

تشخیص تعمیر یا تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ با استفاده از یک مانیتور خارجی صورت می گیرد. برای این کار لپ تاپ از طریق پورت VGA به یک مانیتور خارجی متصل می گردد. اگر لپ تاپ شروع به کار کرد و مانیتور وصل شد، مشکل مربوط به صفحه نمایش است و باید با LCD جدید جایگزین شود.

اگر صفحه نمایش لپ تاپ مشکی باقی ماند و یک تصویر کم ‌نور در LCD لپ تاپ مشاهده شد، ممکن است اینورتر لب تاپ خراب باشد. خطوط مواج در صفحه نمایش خارجی نشان دهنده اختلال در مادربرد می ‌باشد.

علل تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ

 در صورت آسیب شدید به نمایشگر بایستی نسبت به تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ اقدام نمود. از دیگر مواردی که علائم آسیب دیدگی نمایشگر لپ تاپ سامسونگ به شمار می روند، می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

  • نوسانات برق،
  • مشکلات چیپ گرافیک،
  • سوختگی پیکسل،
  • خرابی اتصالات فلت مانیتور،
  • مانیتور بدون تصویر،
  • ایجاد خطوط موازی بر روی مانیتور لپ تاپ،
  • شکستگی کامل نداشتن نور،
  • شایع ترین دلیل خرابی ال سی دی یا ال ای دی لپ تاپ، شکستن یا ریختن مایعات روی لپ تاپ است.
  • سیاه شدن صفحه نمایش در زمان روشن شدن عادی،
  • کم نور شدن مانیتور در انواع LCD و  LED،
  • سیاه شدن یا قرمز شدن آنی مانیتور،
  • وارد شدن شوک فیزیکی به لپ تاپ،
  • سقوط لپ تاپ از ارتفاع،
  • باز و بسته شدن بیش از حد درب لپ تاپ،

روش های تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ

اولین گام در تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ شناخت ابعاد صفحه نمایش و کیفیت آنها است. تقریبا تمامی مدل های لپ تاپ دارای حالت یکسان در تعویض ال سی دی هستند. برای تعویض ال سی دی نیاز است تا یک ال سی دی یا ال ای دی مخصوص دستگاه و اورجینال تهیه شود. ابزار مورد نیاز برای تعویض نیز باید مهیا باشد از جمله پیچ گوشتی و چند تیغه یا صفحه فلزی و پلاستیکی نازک برای برداشتن قاب دور ال سی دی و مهمتر از همه ال سی دی نو.

برای تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ باید مراحل زیر را با دقت بسیار طی کرد:

  • مرحله سوم: نصب ال سی دی جدید روی لپ تاپ سامسونگ
  • مرحله چهارم: تست ال سی دی جدید روی لپ تاپ و جا انداختن قاب
  • مرحله اول: برداشتن قاب ال سی دی لپ تاپ
  • مرحله دوم: برداشتن پنل LCD شکسته از روی لپ تاپ سامسونگ

توجه داشته باشید می توانید برای این کار به درستی از فایل ها یا ویدیوهای آموزشی استفاده کنید و یا در صورت نیاز به یک مرکز معتبر و تعمیرکار مجرب مراجعه نمایید.

آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ

تعویض ال سی دی لپ تاپ سامسونگ یکی از خدمات تخصصی است که نمایندگی این شرکت در مرکز سخت افزار ایران به کاربران ارائه می دهد. ال سی دی یا نمایشگر لپ تاپ یکی از قطعات مهم این دستگاه است که از حساسیت و ظرافت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد. به همین دلیل ترمیم و تعویض این قطعه باید توسط تکنسین های مجرب تعمیرات لپ تاپ انجام شود. 

متخصصین حاضر در واحد تعمیرات اپل، ضمن برخورداری از تجربه لازم، مهارت و دانش فنی بالایی در این زمینه داشته و قطعه مورد بحث را به شکل تخصصی و حرفه ای تعویض می نمایند. با این وجود، در جهت افزایش اطلاعات شما عزیزان، فیلم آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ را در پایان این مطلب قرار داده ایم تا شما عزیزان به صورت کامل در جریان مراحل و جزئیات این فرایند قرار بگیرید. در صورت بروز هرگونه مشکل در مراحل اجرای کار، همکاران ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهد داد.

نمایندگی سامسونگ

در نمایندگی سامسونگ شما مشتریان بزرگوار می توانید تمامی خدمات مرتبط با فروش جدیدترین محصولات این برند معتبر را دریافت نمایید. این خدمات شامل مشاوره در خرید بهترین و با کیفیت ترین محصول می باشد. همچنین معرفی، مزایا و معایب تمامی محصولات سامسونگ. علاوه بر این پشتیبانی از محصولات سامسونگ وظیفه بخش خدمات پس از فروش این مرکز بزرگ است.

مرکز تعمیرات سامسونگ

شما کاربران عزیز در صورت نیاز به دریافت تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض محصولات الکترونیکی سامسونگ به خصوص لپ تاپ، می توانید به مرکز تعمیرات سامسونگ مراجعه کنید. افراد این مرکز در قالب یک تیم حرفه ای پس از بررسی دستگاه و تعیین سطح خرابی آن سرویس ها و خدمات تعمیر و تعویض را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهند.

اخبار، اطلاعات و مقاله های مفید حوزه فناوری های جدید را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

امتیاز شما به این نوشته