شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تفاوت میان آی مک و pc

تفاوت میان آی مک و pc در حال حاضر و حتی از چند سال گذشته تا امروز مک و pc دو رقیب جدی و بزرگ برای یکدیگر محسوب می شوند. در ابتدا کاربران و برنامه نویسان تمایل بیشتری به استفاده از pcهای ویندوز داشتند و همین مسئله هم باعث شد که pc  نسبت به مک فراگیرتر و سریع تر گسترش یابد، اما در سال های اخیر نرم افزارهای کاربردی برای هر دو سیستم عامل مک و ویندوز طراحی شده که باعث شده  است کاربران به استفاده از مک هم تمایل زیادی پیدا کنند.

در این مقاله به مقایسه و بیان برخی تفاوت ها میان آی مک و pc  پرداختیم  و توضیحات براساس نقاط قوت و ضعف دو محصول مک و pc  نسبت به یکدیگر است . نا گفته نماند برای بیان تفاوت میان آی مک و pc به هیچ عنوان علاقه شخصی نویسنده دخیل نیست.

قبل از بررسی  تفاوت میان آی مک و pc  به معرفی مختصری از آی مک و پی سی می پردازیم. امید است که این مقاله جوابگویه  بخشی از سوالات کاربران عزیز باشد.

تفاوت میان آی مک و pc

آی مک چیست؟؟

آی مک جدیدترین نسل از محصولات آل این وان است که توسط شرکت اپل در سال  2012 معرفی شده است. بر اساس گفته ی بسیاری از کارشناسان این محصول شرکت اپل عالی و به جرات می توان گفت بی نظیر است. به گونه ای که گفته می شود برای درک این نظر کارشناسان فقط کافی است پشت میزکارتان در حالی که از آی مک استفاده می کنید بنشینید تا دنیای جدیدی از  تکنولوژی را تجربه کنید.

Pc  چیست ؟؟

هر نوع کامپیوتری ( لپ تاپ ، کامپیوتر رومیزی و… )که برای یک نفر باشد به آن اصطلاح pc   تعلق میگیرد.  اما در این مقاله منظور از pc  ، pcهای ویندوز است که مورد مقایسه با آی مک قرار داده شده است.

مقایسه آی مک و pc ویندوز

چند مورد مقایسه ای ، آی مک و pc ویندوز جهت بیان تفاوت میان آی مک و pc عبارت اند از : طراحی ظاهری ، تنوع نرم افزارهای کاربردی در دسترس ، قیمت ، پشتیبانی و خدمات پس از فروش ، ایمن بودن مک نسبت به pc ویندوز در برابر بدافزارها. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت. پیشنهاد می شود بخش تفاوت میان مک بوک و لپ تاپ را نیز مشاهده نمایید و با اصلی ترین تفاوت های این دو محصول آشنا شوید.

نقش طراحی ظاهری در تفاوت میان آی مک و pc :

شرکت اپل در طراحی محصولاتش بی رقیب است.

این شرکت زمان زیادی را بر روی  طراحی محصولات خود صرف کرده است. تا محصولاتش در دنیای مدرن امروز بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد. به طوری که تماشای چیدمان محصولات اپل نیز بسیار لذت بخش و خوشایند است.  این موضوع می تواند مهم ترین تفاوت میان آی مک و pc باشد، چرا که کاربر در نگاه اول ظاهر سیستم را مشاهده می کند.

Pcهای طراحی شده توسط شرکت های سازنده ی کامپیوتر های شخصی  به نام و مطرح دنیا طراحی و ساخته می شوند، ولی در مقایسه  با محصولات اپل اقتصادی و ساده تر هستند. با این حال امروزه شاهد ارائه ی اولترابوک های جذاب و زیبا از طرف شرکت های ایسوس و دل هستیم.

قیمت :

کاربرانی که از محصولات شرکت اپل (آی مک ) استفاده میکنند هزینه ی بیشتری نسبت به کاربرانی که از pcویندوز استفاده میکنند ، پرداخت میکنند .

تفاوت میان آی مک و pc از لحاظ تنوع و نرم افزارهای دردسترس و کاربردی :

هر چند که گفتیم نرم افزارهای کاربردی و خوبی برای هردو سیستم عامل طراحی شده است ولی بازهم pcها وضعیت خوبی نسبت به آی مک ها دارند . برای بیشتر روشن شدن این تفاوت میان آی مک و pc میتوانیم به نرم افزار آفیس اشاره کنیم که آفیس نسخه ویندوز قابلیت بیشتری نسبت به مک دارد .

متمایز ترین تفاوت میان آی مک وpc  پس از طراحی ظاهر،خدمات پس از فروش و پشتیبانی محصول تولید شده است .

هردو شرکت برای ارئه خدمات پس از فروش فروشگاه ها و مراکز خدمات رسانی را تدارک دیده اند ولی تعداد ، کیفیت و تضمین این خدمات از طرف شرکت تولید کننده آی مک بسیار بالا تر و بهتر از شرکت تولید کننده pc  است .

ایمن بودن مک نسبت به pc ویندوز در برابر بدافزارها

وقتی صحبت از نقص امنیتی به میان می‌آید، ویندوز و OS X در یک جایگاه قرار دارند . براساس بررسی هایی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، با توجه به هشدار‌های امنیتی و به‌روز رسانی‌ها ، ویندوز دارای ۱۴۲ آسیب‌پذیری امنیتی و OS X دارای ۱۴۷ آسیب‌پذیری است. این آمارگیری تنها ۱۳ درصد از تمام کامپیوتر‌هایی را در برمی گیرد که نقص امنیتی سیستم‌عامل خود را گزارش داده‌اند.

۸۰ درصد نرم‌افزار‌های استفاده شده در این سیستم‌عامل‌ها یکی هستند. امروزه  تعداد اندکی از هکر‌ها به دنبال هک کردن سیستم‌عامل هستند. آن‌ها برای نفوذ بیشتر دنبال نرم‌افزاری‌هایی مثل ادوبی فلش (پلتفرمی نمایش بازی و ویدیو‌های تحت وب) هستند. از آن جا سهم مک از بازار کامپیوتر به طور متوسط ۱۰ در صد است ، این بزرگ‌ترین مزیت اپل محسوب می‌شود. به همین دلیل من کامپیوتر مک را به ویندوز ترجیح می‌دهم. این گونه به نظر می رسید که ویندوز به دلیل کاربران زیادی که دارد بیش از مک مورد حمله ی هکرها قرار گرفته است.

1/5(1 امتیاز)