شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

رفع مشکلات ناشی از آپدیت ویندوز 10

همانطور که اطلاع دارید، ویندوز 10 به صورت سالیانه آپدیت هایی را ارائه داده و برخی مشکلات سیستم را به واسطه این آپدیت برطرف می کند. این آپدیت ها با هدف رفع مشکلات سیستم ارائه می شوند اما در برخی موارد، خود زمینه ساز بروز مشکلات جدی تر در لپ تاپ یا کامپیوتر می شوند.

نسخه جدید ویندوز 10 که اخیرا در دسترس کاربران قرار گرفت، با مشکلات کوچک و بزرگ زیادی روبرو است که در این مقاله شناخته شده ترین آن ها را به همراه شیوه رفع کردن شان برای شما بازگو خواهیم کرد. تیم پیشه کمک در تلاش است که ضمن معرفی این مشکلات، کاربردی ترین راه حل ها را برای برطرف کردن آنها در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در ادامه این مطلب با رایج ترین مشکلات آپدیت ویندوز 10 و روش های رفع این مشکلات آشنا خواهید شد.

مشکلات ناشی از آپدیت ویندوز 10

مهم ترین مشکلات آپدیت ویندوز 10

بخشی از مهم ترین مشکلات آپدیت ویندوز 10 عبارتند از:

بازگشت اپلیکیشن های پیش فرض

یکی دیگر از مشکلات آپدیت ویندوز 10 ، این است که اپلیکیشن هایی که برای اجرای هر نوع فایل انتخاب کرده بودید را با گزینه های پیش فرض مایکروسافت عوض می کند. مثلا اگر برای اجرای فایل های صوتی و موسیقی از برنامه  VLC استفاده می کردید، پس از انجام مراحل آپدیت، بار دیگر اپلیکیشن Groove Music فایل های صوتی را اجرا خواهد کرد. برای رفع این مشکل، باید مسیر Settings>System>Default Programs را دنبال کرده و برای هر نوع فایل، اپلیکیشن دلخواه خود را تعریف کنید.

بازگشت اپلیکیشن های پیش فرض

 پین شدن مجدد برخی از میان بر ها به تسک بار

علی رغم ادعای مایکروسافت مبنی بر عدم تغییر تنظیمات و شخصی سازی کاربران در آپدیت های ویندوز 10، گویا پس از نصب بروز رسانی جدید این سیستم عامل، آیکن های ویندوز اکسپلورر، مرورگر اج و ویندوز استور مجددا به تسک بار پین خواهند شد. برای برطرف کردن این مشکل، کافی است روی آیکن های شان کلیک راست کنید و گزینه Unpin from Task Bar را انتخاب نمایید.

آیا می دانید: چطور آپدیت اتوماتیک ویندوز 10 را غیر فعال کنیم؟

پین شدن مجدد برخی از میان بر ها به تسک بار

گم شدن پارتیشین های هارد درایو

یکی از بدترین  مشکلات آپدیت ویندوز 10 ، عدم نمایش بخش بندی های هارد درایو پس از بروز رسانی است. ویندوز 10 درایورها را به جای NTFS با فرمت RAW شناسایی می کند. به همین دلیل لازم است که برای شناسایی درایور ها از ابزار بازیابی اطلاعات هارد استفاده کنید. با استفاده از این برنامه ها، پارتیشن مورد نظر شما شناسایی شده و می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

تبلیغات بیشتر در منوی استارت

یکی از قابلیت های ویندوز 10 این است که در بخش استارت، یک بخش ویژه به اپ های پیشنهادی اختصاص داده شده. اپدیت اخیر این سیستم عامل تعداد این پیشنهاد ها و تبلیغ ها را دو چندان کرده و کاربران را با مشکلاتی مواجه ساخته است. اگر حوصله این قبیل تبلیغات را ندارید، می توانید به مسیر Settings>Personalization>Start رفته و گزینه Occasionally show Suggestions on Start  را غیرفعال کنید.

تبلیغات بیشتر در منوی استارت

عدم فعال شدن ویندوز

برخی از کاربران در تماس با تکنسین های تعمیر لپ تاپ نمایندگی لنوو، دریافت خطای عدم فعال سازی ویندوز پس از بروز رسانی ویندوز 10 شکایت داشته اند. این ارور نشان می دهد که سرور های مایکروسافت به شدت شلوغ هستند و بسیاری از کاربران ویندوز سعی در بروزرسانی این سیستم عامل دارند. علاوه بر این، فراموش نکنید که دیگر دوران آپگرید مجانی به ویندوز 10 به اتمام رسیده و اگر می خواهید ویندوز 7 یا 8.1 خود را آپگرید کنید، باید ویندوز 10 را خریداری کنید. در این صورت شاهد بروز این مورد از مشکلات آپدیت ویندوز 10 در سیستم خود نخواهید بود.

کمبود حافظه

یکی دیگر از مشکلات آپدیت ویندوز 10 ، کمبود حافظه است. اگر فضای کافی برای نصب این آپدیت در سیستم وجود نداشته باشد، ویندوز با اروری به شما تذکر خواهد داد که نیاز به فضای بیشتری دارید. برای رفع این اختلال کافی است فایل های اضافه را از پارتیشنی که ویندوز روی آن نصب شده حذف کنید و به این ترتیب، فضای کافی را در اختیار فایل های بروز رسانی ویندوز 10 قرار دهید.

اجرای ضعیف بازی ها

گیمر ها معمولا پس از آپدیت ویندوز 10 در سیستم خود، با مشکلات متعددی مواجه می شوند. گاهی ممکن است که بازی ها در بروز رسانی جدید با مشکل مواجه شده و به کندی اجرا شوند. اگر پس از آپدیت کردن ویندوز 10 لپ تاپ یا کامپیوتر لنوو خود مشاهده کردید که بازی ها با نرخ فریم کمتری اجرا می شوند، باید ویژگی Game Bar DVR را از طریق دستکاری در رجیستری غیر فعال کنید .برای این منظور باید Regedit را باز کرده و به این مسیر بروید: HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftPolicyManagerdefaultApplicationManagementAllowGameDVR

سپس مقدار کلید AllowGameDVR را روی 0 قرار دهید و سیستم را ریبوت کنید.

اجرای ضعیف بازی ها

نمایندگی لنوو در کرج

سطح بالای کیفیت خدمات نمایندگی لنوو در کرج ، به دلیل حضور کادر فنی مجرب و متخصص در این مرکز به دست آمده است. بخش های مختلف این نمایندگی، به فروش و یا تعمیرات تخصصی انواع محصولات الکترونیک تولید شده در کمپانی لنوو اشتغال دارند. همکاران ما ضمن عرضه آخرین محصولات این کمپانی، مشاوره های تخصصی فروش را نیز به مشتریان ارائه می دهند. کاربران با بهره مندی از مشاوره های تخصصی نمایندگی لنوو، می توانند اطلاعات جامعی را در مورد محصول مورد نظرشان کسب نموده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید آن محصول نمایند. 

همچنین شما ساکنین محترم استان البرز، برای تعمیر هریک از انواع کامپیوتر و لپ‌ تاپ، گوشی و تبلت و تجهیزات جانبی Lenovo خود، می توانید به واحدهای تعمیرات لنوو در کرج مراجعه نمایید. این واحدها، به آخرین ابزار و تجهیزات روز دنیا مجهز شده و همکاران ما با استفاده از این تجهیزات، می توانند خدمات بسیار با کیفیتی را به کاربران ارائه نمایند. تعمیرکاران فعال در بخش تعمیرات نمایندگی لنوو در کرج، از دانش فنی و تجربه ی بسیار بالایی در زمینه ترمیم محصولات الکترونیک برخوردار بوده و خدمات تعمیر را در تخصصی ترین سطح به کاربران ارائه می دهند.

5/5(1 امتیاز)