شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

فن لپ تاپ سامسونگ

فن لپ تاپ سامسونگ یکی از اجزای سخت افزاری لپ تاپ است که در کارایی و کارکرد صحیح دستگاه تاثیر مسقیم دارد. اگر لپ تاپ سامسونگ شما داغ می کند و خاموش می شود و پس از مدت زمانی استراحت، دوباره به راحتی می توانید آن را روشن کنید، باید به عملکرد درست فن شک کنید. لازمه کارکرد خوب یک سیستم ، سیستم خنک کننده  یا فن آن است. داشتن یک سیستم خنک کننده خوب و مناسب باعث افزایش عمر لپ تاپ سامسونگ خواهد شد.

فن لپ تاپ سامسونگ

انواع فن لپ تاپ سامسونگ

فن دو مدل مکنده و دمنده دارد. فن های دمنده لپ تاپ سامسونگ، با کشیدن هوای خنک از بیرون، سیستم را خنک می کنند و فن های دمنده، گرمای تولید شده توسط سیستم را به بیرون از سیستم انتقال می دهند. هر دو باعث می شود که لپ تاپ سامسونگ به راحتی نفس بکشد و خنک شود. گرمای تولید شده توسط چیپ ها از طریق خمیری به نام سیلیکون به سینک و از سینک به فن لپ تاپ سامسونگ منتقل می شود.

ساختار فن لپ تاپ سامسونگ

سیستم خنک کننده  یا فن لپ تاپ سامسونگ شامل دو قسمت فن و سینک است. فن در واقع همان پره ای است که چرخشش مشخص و صدای آن نیز واضح است. منظور از سینک نیز لوله هایی است که به فن چسبیده و بر روی CPU و چیپ ها قرار می گیرد. سینک ها گرمای روی چیپ ها را می گیرند، به فن منتقل می کنند و فن لپ تاپ سامسونگ نیز با چرخش، گرمای سینک را مهار می کند  و به بیرون انتقال می دهد.

تعمیر فن لپ تاپ سامسونگ

تعمیر فن لپ تاپ سامسونگ

در برخی از لپ تاپ ها دسترسی به فن از طریق پشت لپ تاپ ممکن است و می توان با باز کردن یکی از قاب های پشت لپ تاپ به فن و هیت سینک رسید. البته این مورد نادر است اما غیر ممکن نیست. در تعمیر لپ تاپ سامسونگ که فن ان ایراد دارد، هرگز نباید با دست پره های فن را تکان داد و از گرفتن باد به داخل پره ها نیز باید جدا پرهیز کرد.

حد فاصل سینک لپ تاپ سامسونگ و چیپ های سی پی یو و چیپ گرافیک و سایر اجزای لپ تاپ ماده ای وجود دارد که حرارات بین هیت سینک و چیپ های لپ تاپ سامسونگ را ( چیپ گرافیک، چیپ جنوبی، چیپ سی پی یو) کم می کند و باعث می شود که حرارت به شکل بهتری در تبادل باشد.

استفاده نکردن از سیلیکون _ برای صرفه جویی یا بر اثر سهل انگاری_ باعث می شود که باد خنک از لپ تاپ سامسونگ خارج شود، ولی هیت سینک تبادل حرارتی انجام ندهد و چیپ ها در نهایت آسیب ببینند. برای تعمیر فن لپ تاپ سامسونگ و دسترسی به این بخش لازم است تمام اجزای این دستگاه حتی مادربرد را باز کنیم تا به فن برسیم.

انجام تمامی این مراحل را باید تنها به یک تعمیر کار متخصص و ماهر و یک مرکز تعمیراتی معتبر و استاندارد بسپارید.

واحد های تعمیراتی سامسونگ

کمپانی سامسونگ در صنایع مختلفی از حوزه الکترونیک فعالیت دارد و محصولات بسیار متنوعی در حوزه لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ماشین های اداری و دفتری و تجهیزات هوشمند دارد. محصولات هر یک از این بخش ها به طور جداگانه در تعمیرگاه اختصاصی مربوطه بررسی و ارزیابی می شود. دستگاه های مدرن و پیشرفته در هر بخش امتیاز منحصر به فرد است که در اختیار تعمیرکاران و کاربران قرار می گیرد.

این دستگاه ها با ساختار اصلی همه محصولات سامسونگ سازگاری دارند و تشخیص و عیب یابی را سهل و ساده می کنند. در زمینه تعویض هم هیچ جای نگرانی نیست، زیرا هر یک از واحد های تعمیرات سامسونگ آرشیوی مجهز از قطعات جانبی در اختیار دارند که به تعمیرکار و کارشناس مربوطه در حوزه تعویض و جایگزینی قطعه کمک می کند.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی سامسونگ را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

5/5(1 امتیاز)