شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

مروری بر ویژگی ها و قابلیت های آی او اس 12

پس از تغییرات ظاهری انجام شده در آی او اس 11، اکنون کمپانی بنام اپل نسخه آی او اس 12 را معرفی کرد. خوشبختانه تمرکز در ارائه این نسخه بروی بالا رفتن عملکرد، پایداری و انجام بهبودهای زیربنایی بوده است.

اگرچه، این بهبود در پیشرف به عنوان سرتیر خبرها حائز اهمیت نبوده است، اما این تغییرات اساسی می تواند برای کاربران متصل به IOS بسیار با ارزش و مورد توجه باشد. به هر حال این تغییر می تواند بهره مندی کاربران را ارتقاء داده و تأثیر مثبتی در این حوزه ایجاد کند.

از سویی دیگر، به نظر می رسد قابلیت های آی او اس 12، بسیار بیشتر از نسخه های قدیمی تر بوده  و می تواند احساس رضایت مندی کاربران خاص خود را بیشتر سازد.

متأسفانه، در حالت فعلی، نسخه بتای توسعه دهندگان دارای مشکلات، باگ ها و دردسرهای بسیاری بوده است. اگرچه در مجموع خلل خیلی زیادی بروی انجام برنامه ها و بازی ها نگذاشته ، اما این بدان معنی نیست که اکنون می توانید با خیال راحت از آی او اس 12 استفاده کنید.

قابلیت های آی او اس 12

تفاوت آی او اس 11 و 12

 نسخه آی او اس 12 از نظر ظاهری خیلی شبیه به آی او اس 11 می باشد اما به نظر می رسد استفاده از این نسخه جدید کمی لذت بخش تر خواهد بود. از سویی دیگر، کمپانی اپل در این نسخه به خواسته خود در اجرای سیستم عاملی با نرخ شصت فریم در ثانیه رسیده است.

چرا که این کمپانی پرآوازه خیلی سعی کرده بود تا این قابلیت را در ورژن های 10 و 11 آی او اس عملی کند اما هرگز موفق نشده بود. حال این دستاورد می تواند یکی از قابلیت های آی او اس 12 محسوب شده و مورد تحسین قرار گیرد.

سرعت عملکرد

به عنوان یکی از قابلیت های آی او اس 12، می توان به بهبود عملکرد و سرعت آن اشاره داشت. چرا که، کمپانی اپل ادعا می کند، حتی دارندگان آیفون 6 پلاس با نصب این نسخه می توانند شاهد بازدهی بیشتر گوشی خود باشند.

بر این اساس، اجرای برنامه ها در این گوشی قدیمی 40% ، راه اندازی برنامه های دوربین 60%  و عملکرد چند گانه آن دو برابر سریع تر از نسخه پیشین خواهد بود.

سیری

افزایش هوشمندی بیشتر سیری در این نسخه جدید را نیز می توان از دیگر قابلیت های آی او اس 12، به شمار آورد. اکنون سیری بسیار فعالانه تر عمل کرده و سعی می کند با سبک زندگی و عادات شما آشنا و سازگار تر شود.

از این حیث، سیری با ارائه پیشنهادات، دسترسی شما به برنامه ها و انجام بعضی از کارهایی را که معمولأ در یک زمان معین انجام می دهید برای تان ساده و راحت می کند.

یکی دیگر از ویژگی های اضافه شده، میان برهایی می باشند که به کاربر اجازه می دهد دستورات صوتی خود را سفارشی کنید. با کمک میان برها می توانید با ارائه یک فرمان صوتی که از پیش تعریف شده از دستیار سیری بخواهید تا کار خاصی را انجام دهد.

ترجمه 40 زبان دنیا، دانستنی های تغذیه و جستجوی پسورد ، همگی از قابلیت های آی او اس 12 می باشد. اگرچه، اپل برا رسیدن به شاخصه های الکسای آمازون و گوگل اسیستنت راه زیادی خواهد داشت.

نمایش نوتیفیکیشن ها

علاوه بر حالت تاریک، اعلان ها یا همان نوتیفیکیشن های گروه بندی شده را نیز می توان از دیگر قابلیت های آی او اس 12 نام برد. با اضافه شدن ویژگی اعلان های گروه بندی شده، می توانید با لیست های بی پایان و خسته کننده مشابه از یک برنامه خاص خداجافظی کرده و آزاد تر باشید. اکنون این اعلان های گروهی می توانند توسط کاربر، محدود یا گسترده شده و یا حتی به یک باره پاک شوند.

قابلیت Screen Time

این ویژگی به مانند داشبورد اندروید است. این دست از قابلیت های آی او اس 12 برای جلوگیری از اتلاف وقت و گذراندن زمان بیش از حد بروی برنامه های گوشی می باشد.

به عنوان مثال، بر این اساس می توانید زمان استفاده از فضاهای مجازی یا هر برنامه ای را در  گوشی  خود محدود کرده و به کارهای مهم تر و حتی خانواده تان رسیدگی کنید. گفتنی است این ویژگی به مانند، حالت مزاحم نشوید (Do Not Disturb) می ماند.

پس از زمان تعیین شده برای محدودیت بیشتر، گوشی شما کوشش خواهد کرد تا شما را از ادامه فعالیت بازداشته و مانع ادامه کار شما بروی برنامه های متفاوت شود. اما در هر صورت تعیین کننده اول آخر خود شما خواهید بود و می توانید هشدار ها را نادیده بگیرید.

همچنین با استفاده از Screen Time می توانید دیگر گوشی های تنظیم شده با آیفون خود را مدیریت کنید. به عنوان مثال، میزان دسترسی کودک تان به بازی های بیش از حد را محدود و به زمان کمتری تقلیل دهید.

قابلیت Screen در آیفونTime

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل، مرکزی رسمی و معتبر برای ارائه ی خدمات حوزه ی فروش و تعمیر کلیه ی محصولات این کمپانی به کاربران محترم می باشد. این مرکز، با به خدمت گرفتن برترین متخصصان فروش و نیز تعمیرکاران حرفه ای و دقیق، توانسته خدمات با کیفیتی را در طول سالیان متمادی فعالیت خود به کاربران ارائه دهد.

کاربران محترم در صورت تماس با هر یک از این مراکز، می توانند راهنمایی ها و مشاوره های لازم در جهت رفع نیاز و مشکل خود را دریافت نمایند. لازم به ذکر است، در واحدهای نمایندگی اپل، در ازای فروش کلیه محصولات، ضمانت نامه های معتبری ارائه می گردد.

واحدهای تعمیرات اپل

به عنوان یکی از تخصصی ترین بخش های نمایندگی اپل، باید به واحدهای تعمیرات اپل اشاره نمود. این واحدها، در راستای جلب رضایت مشتریان محترم به تجهیزاتی مدرن مجهز شده که نمونه ی آنها را در کمتر مرکزی مشاهده می کنیم.

شایان ذکراست، کادر فنی مشغول به کار در واحدهای تعمیرات اپل، از میان بهترین کارشناسان دوره دیده انتخاب شده و قادر به ارائه ی خدمات فوق تخصصی به کاربران می باشند.

از سویی دیگر، انواع مدل های آیفون، آی مک، آی پد، مک بوک، اپل واچ و کلیه محصولات این کمپانی، در واحدهای تعمیرات اپل به شکلی حرفه ای و کاملأ تخصصی بررسی و عیب یابی شده و با استفاده از تجهیزات مدرن ذکر شده، با کیفیت عالی تعمیر می شوند.

امتیاز شما به این نوشته