شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

منبع تغذیه کامپیوتر

منبع تغذیه کامپیوتر یا همان پاور( power) دستگاهی است که انرژی الکتریکی مورد نیاز قطعات و سخت ‌افزارهای کامپیوتر را تامین می‌کند. Power Supply Unit یا PSU جریان AC را به جریان DC تبدیل می کند تا دستگاه بتواند از آن استفاده کند. منظور از AC جریان متناوب ورودی و منظور از DC جریان خروجی است. منبع تغذیه در تعمیر کامپیوتر نقش مهمی ایفا می کند.

منبع تغذیه کامپیوتر

نام های دیگر منبع تغذیه کامپیوتر

  • Power Supply
  • Power
  • Power Converter
  • Power Pack
  • PS

اهمیت منبع تغذیه کامپیوتر در چیست؟

از مهمترین قطعات سخت افزاری برای اسمبل کردن کامپیوتر ها منبع تغذیه است. منبع تغذیه کامپیوتر در حکم قبل یک سیستم کامپیوتری است. از آنجا که قلب خون را به سراسر بدن پمپاژ می کند، Power Converter  هم توان و قدرت مورد نیاز دستگاه را به سراسر سیستم انتقال می دهد و ولتاژ های مورد نیاز بخش های داخلی یک کامپیوتر را تامین می کند. Power Pack وظیفه برق رسانی به اجزای دیگر را به عهده دارد. بدون وجود یک Power Supply  مناسب بهترین قطعات کامپیوتری هم کارایی مناسبی نخواهند داشت.

پارامتر های یک Power Supply Unit خوب

توان پاور : توان پاور در تامین انرژی مورد نیاز سیستم نقش به سزایی دارد. توان پاور خود به دو بخش توان واقعی ( Real ) و توان حداکثر ( Peak ) تقسیم بندی می شود. منظور از توان واقعی توانی است که پاور بدون تحمل فشار در شرایط عادی قادر به تامین آن است و منظور از توان حداکثر انرژی است که فقط در حدود ۱ دقیقه می تواند این فشار را تحمل کند.

ورژن پاور : باید بدانید که منبع تغذیه کامپیوتر ورژن بندی دارد. این ورژن در باید با قبلیت های مادربرد دستگاه شما هماهنگی داشته باشد. نوع و مدل مادربرد را در هنگام خرید  Power Packدر نظر بگیرید.

طراحی پاور : اگر یک پاور از طراحی مناسب برخوردار نباشد، کارایی آن کاهش می یابد.

اجزای داخلی Power Supply  کامپیوتر

EMI) Line Filter ) : از ورود و خروج فركانس هاي اضافي جلوگیری می کند. معمولا فركانس هاي اضافي در نتیجه سيستم سوئيچينگ یا چرخش موتور هاي الكتريكي هستند.

Input Capacitor : كنترل سطح ولتاژ ورودي و ذخيره انرژي مورد نياز مدار سوئيچينگ وظیفه Input Capacitor است.

Power Switching : كنترل سطح ولتاژ خروجي از وقتی که سیستم سوئيچ می شود،  بر عهده Power Switching  است.

Transformer : در منبع تغذیه کامپیوتر، Transformer وظيفه تغيير سطح ولتاژ را بر عهده دارد.

Output Diodes : وظيفه يکسو سازي ولتاژ خروجي را در حالات عادي و قطع کامل جريان خروجي در حالات خاص را بر عهده دارد.

Output Filter : وظيفه ذخيره انرژي در زمان روشن بودن سیستم و ارائه آن در زمان خاموشي ترانزيستور را بر عهده دارد.

Heat Sink : وظيفه انتقال دما از ترانزيستورهاي سوئيچينگ به محيط اطراف را بر عهده دارد .

در خرید منبع تغذیه کامپیوتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • بدانید به چند وات نیاز دارید.
  • کانکتورهای مورد نیازتان را بشناسید.
  • در انتخاب منبع تغذیه به راندمان پاور توجه کنید.
  • تعداد ریل‌های Power Supply را چک کنید.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

کمپانی سامسونگ در صنایع مختلفی فعالیت دارد. لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ماشین های اداری و دفتری و کالاهای دیجیتال و تجهیزات وابسته به آن کامل ترین تقسیم بندی از حوزه فعالیت های کمپانی سامسونگ است. انواع و اقسام یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز، کولر گازی، اسپلیت، ماکروفر، تلویزیون، دستگاه پخش فیلم، سینمای خانگی، انواع پرینتر، دستگاه کپی، لپ تاپ، تبلت، موبایل، مانیتور و تجهیزات وابسته به آنها و … از جمله محصولات سامسونگ است که هر کدام در زیر مجموعه مربوط به خود بررسی و ارزیابی می شود.

در نمایندگی تعمیرات سامسونگ واحد های مستقل و جدایی را راه اندازی کرده ایم تا هر یک از این محصولات در تعمیرگاه تخصصی خود با دقت بررسی شوند و با شناسایی درست مشکل، عملیات تعمیر آغاز شود. در هر یک از این واحد ها ابزار و تجهیزات مدرن فراهم است. تعمیرکاران در حوزه کاری خود تجربه کافی دارند. در نمایندگی سامسونگ همه امکانات فراهم است تا هر یک از کاربران سامسونگ، برای دریافت مطمئن ترین خدمات به این مجموعه مراجعه کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی سامسونگ و محصولات مربوط به آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

امتیاز شما به این نوشته