شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

پنل تلویزیون ال جی

پنل تلویزیون ال جی از اصلی ترین و گران ترین قطعات تلویزیون است. این قطعه در تمام مدل های تلویزیون های LCD و LED وجود دارد. پنل های تلویزیون معمولا دچار مشکلات مشابهی می شوند که در ادامه ی این مقاله شما را با مشکلات رایج پنل تلویزیون ال جی، نکات مهم در حفظ و نگهداری از تلویزیون ال جی و دلایل خرابی پنل تلویزیون ال جی آشنا خواهیم کرد.

پنل تلویزیون حساس ترین قطعه ی این دستگاه است و آسیب پذیری آن بسیار زیاد می باشد. تعمیرات تلویزیون از جمله اقداماتی است که باید توسط افراد متخصص انجام شود.

مشکلات رایج پنل تلویزیون ال جی

مشکلات رایج پنل تلویزیون ال جی شامل موارد متعددی است که در این بخش به برخی از آن ها اشاره کنیم. بهم ریختگی رنگ ها در تصاویر تلویزیون، کم رنگ شدن برخی از نقاط تصویر، سوختگی پیکسل های پنل تلویزیون که به دلیل وارد شدن فشار بر آن بخش پنل به وجود می آید. وجود خطوط افقی در تصویر تلویزیون نیز یکی دیگر از مشکلات رایج پنل تلویزیون می باشد.

ترکیب رنگ ها با یکدیگر یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای پنل پیش بیاید.  در هنگام خرید تلویزیون لازم است به با کیفیت بودن پنل تلویزیون مورد نظر توجه ویژه داشته باشید زیرا پنل های بی کیفیت زودتر دچار خرابی و آسیب دیدگی می شوند. لازم به ذکر است که تنها بعضی از مشکلات پنل با مراجعه به نمایندگی قابل تعمیر می باشند، در سایر موارد نیاز است پنل به کلی تعویض شود.

نکات مهم در نگهداری از تلویزیون ال جی

برای حفظ و نگهداری از پنل تلویزیون ال جی لازم است به رعایت یکی سری از نکات بپردازیم. اولین نکته محافظت از پنل در برابر هرگونه ضربه و آسیب است. که با مراقبت و احتیاط امکان پذیر است. دومین نکته حفاظت از پنل در برابر گرد و غبار می باشد را نفوذ گرد و غبار در پنل عملکرد این قطعه را با اختلال مواجه می کند.

برای این کار می توانید از کاور های مخصوص تلویزیون استفاده کنید. نشست گرد و غبار بر روی قطعات الکترونیکی باعث ایجاد حرارت و حتی در مواردی منجر به اتصالی می شود. استفاده از محافظ برق نیز تاثیر بسزایی در جلوگیری از نوسانات برقی در تلویزیون دارد. هرگونه شدت و کاهش ولتاژ برق به تلویزیون آسیب می رساند بنابراین بهترین اقدام استفاده از محافظ می باشد.

همچنین عدم استفاده از اسپری نیز نقش بسیاری در حفظ پنل تلویزیون دارد. برای تمیز کردن پنل است از یک پارچه لطیف استفاده کنید.

دلایل خرابی پنل تلویزیون ال جی

دلایل بسیاری خرابی پنل تلویزیون ال جی وجود دارد. معمولا اولین دلیل ضرب خوردگی شدید پنل می شود که عملکرد پیکسل ها را مختل می کند و منجر به سوختن آن ها می شود. به صورتی که در بخش هایی از تصویر رنگ ها مات و تیره تر نمایش داده می شوند. البته همیشه هم آسیب دیدگی در این حد باقی نمانده و گاهی باعث شکستگی پنل می شود که در این زمان تنها راه چاره تعویض پنل تلویزیون می باشد.

آب خوردگی یا نفوذ مایعات به سطح زیرین پنل که باعث خرابی آن می شود، عموما به دلیل استفاده از اسپری های تمیز کننده ی پنل تلویزیون می باشد. ماندگاری مایعات در زیر پنل باعث اختلال در تصاویر و در برخی مواقع سوختن پنل می شود.

همچنین قرار گرفتن پنل در محیط مرطوب و گرم در کارکرد پنل اختلال ایجاد می کند. به یاد داشته باشید تمام مشکلات ذکر شده  تنها توسط تعمیرکاران مجرب قابل حل می باشند. شما می توانید برای رفع عیوب یاد شده به نمایندگی رسمی ال جی مراجعه کنید.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی یکی از برترین مراکز فعال در راستای ارائه ی خدمات می باشد. از جمله خدمات عرضه شده توسط این نمایندگی مشاوره های تخصصی در مورد خرید محصولات می باشد. لازم به ذکر است که تمام محصولات کمپانی ال جی در این نمایندگی به صورت اورجینال به فروش می رسند.

بخش دیگر خدمات، تعمیرات و گارانتی می باشد. نمایندگی رسمی ال جی  با هدف حمایت از مشتری در ارائه ی خدمات بهتر تلاش روزافزون دارد.

تعمیرات ال جی

واحد های تعمیرات ال جی در بخش هایی مجزا به منظور تعمیر انواع محصولات این شرکت راه اندازی شده اند. مهندسان مجرب در هر یک از این واحد ها با استفاده از قطعات اصل در تعمیرات دستگاه ها کیفیت و کارایی آن ها را تضمین می کنند. تمامی دستگاه های ال جی توسط برترین متخصصان تعمیر خواهند شد.

تعویض قطعات شامل تمام محصولات ال جی بوده و تنها با نمونه ی اورجینال همان قطعه جایگزین خواهد شد. دستگاه های معیوب پس از اعمال فرآیند تعمیرات، برای کاربران تست شده و سپس تحویل داده می شود.

جهت پیگیری سایر مطالب مرتبط با کمپانی ال جی به لینک های زیر مراجعه کنید.

1/5(1 امتیاز)