شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

علت شارژ نشدن تبلت لنوو چیست؟

شارژ نشدن تبلت لنوو یکی از مشکلاتیه که کاربران زیادی درباره اون از کارشناسان واحد تعمیرات تبلت لنوو سوال میپرسن. برای همین هم مفید دیدیم که به صورت کامل و جامع درباره این موضوع صحبت کنیم تا همه دلایل رو بگیم و روش های احتمالی برای رفع این اختلال رو هم به کاربرا آموزش بدیم. شارژ نشدن تبلت لنوو میتونه نتیجه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری باشه.

برای حل این مشکل لازمه که به طور دقیق مشکلات موجود رو به کمک مرکز تعمیرات تبلت بررسی کنیم و بعد از یه عیب یابی دقیق و درست مسیر تعمیر رو انتخاب و اجرا کنیم. وقتی تبلت لنوو شارژ نمیشه، دو حال عمده وجود داره؛ یکی اینکه دستگاه دچار آبخوردگی و ضربه شدید شده و دیگه اینکه بدون آب خوردگی و ضربه خوردگی عملیات شارژ انجام نمیشه. وقتی آبخوردگی و ضربه شدید در کار باشه مشخصه که علت اختلال چیه اما وقتی بدون آبخوردگی و ضربه شدید دستگاه شارژ نمیشه، باید به دقت بررسی کنیم تا ببینیم دقیقا کدوم قسمت از دستگاه درگیر ایراد و اختلالی شده که نمیتونه عملیات شارژ رو تکمیل کنه. در هر صورت علت شارژ نشدن تبلت لنوو هرچی که باشه، بعد از عیب یابی دقیق میشه اونو رفع کرد.

شارژ نشدن تبلت لنوو

دلیل شارژ نشدن تبلت لنوو

وقتی تبلت لنوو بدون آب خوردگی و صدمه دیدن دیگه شارژ نمیشه، نشون دهنده خرابی باتری، خرابی کابل شارژ، خرابی سوکت شارژ و موارد اینچنینیه. بد نیست بدونین که به دلیل اینکه شدت جریان کشی که تبلت برای کار کردن مصرف میکنه، از شدت جریانی که شارژر در حال شارژ شدن باتری استفاده میکنه، بیشتره ، طبیعیه که به مرور زمان با کاهش توان سلول باتری برای ذخیره نیرو روبه رو بشیم که میتونه خودش رو با شارژ نشدن تبلت لنوو نشون بده.

این مشکل شاید ساده به نظر برسه اما مشکل خیلی بزرگیه. چون بدون شارژ باتری دستگاه به هیچ وجه روشن نمیشه. دستگاه کاری نداره که مشکل شارژ نشدن از کجاست، فقط به این موضوع توجه میکنه که شارژ و انرژی لازم برای روشن کردن دستگاه رو نداره و به هیچ وجه نمیتونه روشن بشه. سعی کردیم در ادامه این اختلال رو بیشتر بررسی کنیم؛

نحوه رفع مشکل شارژ نشدن تبلت لنوو

شارژ نشدن تبلت لنوو در حالت خاموش

این مسئله یکی از مسائل شایع است. یعنی پورت USB با شارژر micro USB ارتباط نمیگیره. شانس خودتون رو امتحان کنین و به آرامی و با دقت این پورت رو تمیز کنین و گرد و غبار داخل اون رو خارج کنین. مراکز تعمیراتی برای نظافت این بخش از دستگاه از کمپرس هوا استفاده میکنن.

خرابی کابل شارژر یا خرابی آدابتور شارژر

شارژ نشدن تبلت لنوو بدون آب خوردگی و صدمه ممکنه در نتیجه خرابی کابل شارژ باشه. پس صحت و سلامت کابل و آدابتور شارژر رو با اتصال اون به یه دستگاه دیگه چک کنین.

کالیبره کردن باتری

وقتی مشکل شارژ نشدن تبلت لنوو همچنان ادامه داره به طوری که ظرفیت باتری دستگاه با یک بار خاموش و روشن شدن صفر میشه؛ یا بدون اتصال دستگاه به شارژر، نشانگر شارژ باتری فعال و مراحل افزایش ظرفیت رو نشون میده، به این معنیه که اطلاعات ثبت شده از باتری باید کالیبراسیون بشه.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو یک نمایندگی مطمئن و مورد اعتماده که توی حوزه فروش و خدمات پس از فروش و تعمیرات لنوو خدمات رسانی داره. در این نمایندگی علاوه بر اینکه خدمات پس از فروش اصل و شرکتی به کاربران ارائه میشه، امکانات و تسهیلاتی منحصر به فرد و استثنایی هم در اختیار اونا قرار میگیره. در نمایندگی لنوو اصل مشتری مداری مهمترین اصل و سرلوحه همه امور و فعالیت هاست. نمایندگی لنوو با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و تمام خدمات و سرویس های خودش رو با ضمانت نامه های معتبر و کتبی ارائه میده. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرین.

3.5/5(32 امتیاز)

2 پاسخ

  1. باسلام تبلت لنوا چراغ شارز روشن میشه ولی شارژ نمیگیره. مشکل از کجاست. ممنون

    1. سلام دوست عزیز.میتواند ایراد از باتری یا مشکلات سخت افزاری باشد.
      کاربر گرامی، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره های سایت تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *