شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

فارسی کردن آیفون

موبایل های پر طرفدار اپل، همیشه مورد توجه کاربران قرار گرفته اند و به دلیل قابلیت های بالایی که دارند، بسیاری از آن ها استفاده می کنند. آیفون محصول جذابی است و البته آپشن های متفاوت و کاربردی زیادی هم دارد. با این وجود این محصول معمولا تعدادی محدودیت و نقاط ضعف نیز دارد که همیشه کاربران را اذیت کرده است. برای مثال یکی از مشکلات همیشگی که کاربران آیفون در استفاده از این محصول با آن روبرو هستند، نبود زبان فارسی است. یعنی کاربران فارسی زبان برای فارسی کردن آیفون با چالش روبرو هستند و مجبورند تنها از زبان انگلیسی استفاده کنند. 

حتما دیده اید آن دسته از دوستان شما که آیفون دارند، همیشه به صورت لاتین (یا به اصطلاح خودمانی تر «فیتنگلیش») تایپ می کنند. البته می توان زبان فارسی را به کیبورد آیفون اضافه کرد! در این مقاله، با کمک کارشناسان مجرب تعمیر موبایل نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران، روش های فارسی کردن آیفون را آموزش می دهیم.

فارسی کردن آیفون

فارسی کردن کیبورد آیفون

پیشتر اشاره کردیم که امکان فارسی کردن آیفون در بخش کیبورد آن وجود دارد. شما می توانید به راحتی زبان تایپ گوشی خود را فارسی کنید. البته این امکان برای همه مدل های این دستگاه وجود ندارد. فقط افرادی از این قابلیت بهره مند هستند که گوشی آن ها از نسخه های ios8 به بعد پشتیبانی میکند. برای اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد آیفون، باید به بخش تنظیمات یا همان  setting آیفون رفته و در بخش زبان، گزینه زبان فارسی را انتخاب کنید. برای ادامه فرایند، لازم است که مراحل زیر رابه ترتیب انجام دهید:

  • به بخش تنظیمات گوشی تون برید.
چگونه کیبورد آیفون را فارسی کنیم؟
  • قسمت General رو باز کنید.
  • وارد قسمت Keyboard بشین.
فارسی کردن کیبورد آیفون
  • گزینه ی  Add New Keyboard رو انتخاب کنین.
  • حالا با انتخاب کردن زبان فارسی برای کیبورد، می تونین خیلی راحت زبان صفحه کلید گوشی اپل خودتون رو فارسی کنین.

فارسی کردن آیفون با جیلبریک

اصلی ترین روش برای فارسی کردن موبایل اپل، جیلبرک کردن این دستگاه است. اگر در مورد این روش نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید از مطلب جیلبریک کردن آیفون که قبلا به شما ارائه دادیم استفاده کنید. البته مساله ای وجود دارد و آن هم این است که خود کمپانی اپل به شدت با این کار مخالف است. دلیل این مخالفت هم این است که جیلبریک امنیت گوشی را به شدت کاهش داده و زمینه را برای نفوذ عوامل مخرب و ویروس ها فراهم میکند.

در مطلب مربوطه توضیح دادیم که برای انجام دادن این فرایند، باید منتظر باشید تا هکرها دست به کار شده و جیلبریک سازگار با نسخه سیستم عامل گوشی شما را ارائه دهند. بعد از این که دستگاه را جیلبریک کردید، باید وارد Cydia شده و در بخش Search ، نام توییک Persian Language for iOS8 رو جستجو کنید. سپس باید در بالای صفحه، سمت راست، کلمه Install  را تایپ کنید. حالا می توانید خیلی راحت زبان فارسی را روی موبایل apple خود نصب و ازش استفاده کنید. 

به شما کاربران آیفون پیشنهاد میکنیم که با7 مورد از جالب ترین ترفند های آیفون آشنا شوید.

مزایای فارسی کردن آیفون

شاید بگویید اصلا فارسی کردن آیفون چه فایده ای دارد؟ برای بسیاری استفاده از همان زبان انگلیسی ساده تر و راحت است. این مساله برای شما و سایر افرادی که تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارید زیاد مهم نیست و می توانید با آن کنار بیایید. اما خیلی از کاربران با این زبان آشنا نیستند و درصورت فارسی نشدن، ممکن است نتوانند راحت با آن کار کنند. برای مثال ممکن است گزینه ای را به اشتباه انتخاب کنند و تنظیمات دستگاه را به کلی به هم بریزند. تعمیرکاران واحد تعمیرات اپل مرکز سخت افزار ایران، به دفعات گزارش کرده اند که به خاطر اشتباه کاربر در انتخاب یک گزینه یا تنظیمات خاص، گوشی فرمت شده یا مشکلات جدی دیگری رخ داده است.

از طرفی، بعضی مواقع لازم است که فارسی تایپ کنید. طبیعتاً وقتی زبان دستگاه یا کیبورد آن فارسی نباشد، به مشکل بر خواهید خورد. امیدواریم نکات ارائه شده برای آن دسته از کاربرانی که با زبان گوشی خود مشکل دارند و می خواهند فارسی باشد، مفید واقع شده باشد.

نمایندگی اپل

کادر فنی مجرب و کار کشته نمایندگی اپل ، با کیفیت ترین خدمات را در زمینه ترمیم محصولات اپل به شما ارائه میدهند. آن ها از پیشرفته ترین دستگاه ها و برنامه های روز دنیا استفاده می کنند و به همین دلیل هم میتوانند مشکل ها و ایرادات محصول مورد نظر شما را به شکل کامل و بی نقص برطرف کنند. واحد تعمیرات اپل به دلیل همین ویژگی ها، جزء معتبر ترین مراکز تعمیراتی بوده و به عنوان یکی از تخصصی ترین تعمیرگاه ها شناخته می شود.

نمایندگی اپل به چندین واحد مجزا تقسیم شده که در هر کدوم از آن ها، یکی از مدل های مک بوک، آیفون، آی مک، آیپد و … تعیمر می شود. باید بدونین که نمایندگی اپل در تهران، بخش فروش هم دارد و جدیدترین محصولات این شرکت را به فروش می رساند. مزیت این بخش این است که شما می توانید مطمئن باشید محصولی که خریدید، اصل بوده و باکیفیت است.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *