شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آنچه از آیفون نمی دانید

گوشی های موبایل اپل یا همان آیفون، به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته اند و طرفداران زیادی دارند. تعداد زیادی از کاربران این دستگاه، همه قابلیت های موبایل شان را نمی شناسند و نمی دانند که چه استفاده هایی می توان از این گوشی منحصر به فرد کرد. در این مقاله قصد داریم شما کاربران عزیز را با ترفندهای آیفون آشنا کرده و در مورد قابلیت های کمتر شناخته شده آن با شما صحبت کنیم.

این ترفندها به شما کمک می کند که راحت تر با آیفون خود کار کرده و از تمامی قابلیت ها و امکانات آن بهره مند شوید. به عنوان مثال شما می توانید عکس های شخصی و خصوصی خود را مخفی کرده و حریم خصوصی تان را به راحتی حفظ کنید. در واقع مطالعه این مقاله، شما را از دیگر کاربران موبایل اپل متمایز می کند و زوایای پنهان این گوشی دوست داشتنی را برای شما روشن می سازد. برای آشنایی با ترفندهای آیفون به ادامه مطلب توجه کنید.

ترفندهای آیفون

کاربردی ترین ترفندهای آیفون

به عنوان بخشی از کاربردی ترین ترفندهای آیفون می توان به موارد زیر اشاره کرد، مواردی که در ادامه عنوان شده تقریبا در تمامی نسخه های ios صادق هستند. مطلب ترفند های ios 12 قابلیت های آی او اس 12 هستند که به احتمال زیاد با آنها آشنایی ندارید.

قابلیت  Note Taker از ترفندهای آیفون

بسیاری از کاربران از موبایل خود به عنوان دفترچه یادداشت استفاده می کنند. اگر شما هم جزء این گروه هستید و کارهای روزانه، شعر و … را در گوشی یادداشت می کنید، قابلیت Note Taker می تواند برای شما مفید باشد. این ویژگی به شما کمک می کند که چک لیست‌ های خود را ایجاد و تنظیم و علائم، پیوست‌ ها و طرح‌ هایی را به یادداشت‌ های خود اضافه کنید.

 حرفه ای جستجو کنید

تایپ کردن نام کامل سایت در هنگام جست و جو هم وقت گیر است و هم آزار دهنده؛ یکی از ترفندهای آیفون ، این موضوع را برای کاربران راحت می کند. با این ترفند می توانید در هنگام استفاده از مرورگر سافاری، پسوند آخر سایت (مانند com، org و غیره) را تنها با انتخاب متن ‌هایی که به صورت موقتی در کنار کلید فاصله (space) ظاهر می‌ شوند، تایپ کنید. به این ترتیب سرعت تایپ شما بالاتر رفته و می توانید به صورت حرفه ای تر جستجو کنید.

مخفی کردن عکس‌های خصوصی

اما یکی از جذاب ترین ترفندهای آیفون امکان مخفی کردن عکس های خصوصی است. ممکن است به هر دلیلی گوشی خود را دست یکی از دوستان یا اطرافیان خود بدهید و نخواهید که عکس های خصوصی شما را ببیند. با این ترفند می توانید عکس های خود را مخفی کرده و به این ترتیب، امکان مشاهده آنها را به سایرین ندهید. برای انجام این کار ابتدا باید اپلیکیشن تصاویر را باز کنید، سپس گزینه select را انتخاب کنید و عکس‌ های مورد نظرتان را علامت بزنید. سپس گزینه مربوط به اشتراک گذاری تصاویر را انتخاب کرده و در آخر گزینه hide را که در قسمت پایین صفحه قرار دارد، انتخاب کنید.

 غیرفعال شدن موسیقی قبل از خوابیدن به صورت خودکار

اگر شما هم عادت دارید که پیش از خواب موسیقی گوش بدهید، این ترفند آیفون به شما کمک می کند که وقتی خوابتان برد، موسیقی به صورت خودکار متوقف شود. برای عملی کردن این ترفند باید از تایمر گوشی استفاده کنید. تایمر را باز کنید و آن را روی زمان مدنظرتان تنظیم نمایید. سپس گزینه  “When Time Ends” را انتخاب کنید و پس از آن به پایین صفحه بروید و در آخر گزینه “Stop Playing” را انتخاب کنید. به این ترتیب پخش موسیقی بعد از زمانی که مشخص کرده اید متوقف می شود.

تعمیرات نرم افزاری اپل

ترفند شارژ سریع آیفون

یکی از کاربردی ترین ترفندهای آیفون مربوط به شارژ کردن این دستگاه است. جالب است بدانید که اگر گوشی apple خود را موقع شارژ شدن روی حالت هواپیما قرار دهید، سرعت شارژ شدن آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

دسته بندی نوتیفیکیشن‌

بدون شک شما به عنوان یک کاربر، تعداد زیادی اپلیکیشن و برنامه در گوشی اپل خود دارید که هر کدام از آنها نوتیفیکیشن های اعلامی خود را دارند. بررسی کردن همه این نوتیفیکیشن ها کار راحتی نیست و نیاز به صرف وقت زیادی دارد. آیفون به شما این امکان را می دهد که با انتخاب “x” تمام این اعلان ها را رد کنید و یا با دسته بندی نوتیفیکیشن‌ های مربوط به یک اپلیکیشن، کار خود را راحت تر کنید. برای انجام این کار کافی است مسیر Settings > Notifications > Group by App را دنبال کنید. با انجام این مورد از ترفندهای آیفون تمام نوتیفیکش‌ های شما دسته بندی خواهند شد و برای بررسی آنها راحت تر خواهید بود.

ترفند آیفون برای ذخیره پیوست ‌ها

قابلیت ذخیره پیوست ها که در گوشی اپل وجود دارد، به کاربران این امکان را می دهد که ایمیل های خود را به راحتی مدیریت کنند. ویژگی مذکور به شما این امکان را می دهد که در هنگام خواندن ایمیل‌ ها، به راحتی پیوست ‌ها را ذخیره کنند. برای این منظور کافی است وقتی در اپلیکیشن ایمیل هستید، گزینه پیوندها یا  attachment را چند ثانیه نگه داشته و گزینه هایی را مشاهده کنید. با استفاده از این گزینه ها می توانید به راحتی با یک ضربه، پیوست‌ های خود را ذخیره کنید و یا با انتخاب گزینه “quick look” مرور سریعی بر پیوست ‌های خود داشته باشید.

 نمایندگی اپل در کرج

حضور کادر فنی مجرب و استفاده از ابزار پیشرفته در نمایندگی اپل در کرج خدمات این مرکز را به سطح بالایی از کیفیت رسانده و این نمایندگی را در بین سایر مراکز خدماتی متمایز نموده است. بخش های مختلف نمایندگی apple خدمات مربوط به فروش و تعمیر انواع مدل های آیفون، آی مک، آی پد، مک بوک و … را به کاربران ساکن استان البرز ارائه می دهند. برای خرید هریک از محصولات این کمپانی، می توانید به نمایندگی رسمی اپل در کرج مراجعه نموده و از خدمات متنوع این مرکز در زمینه فروش محصولات اپل و خدمات پس از فروش بهره مند شوید. همچنین بخش تعمیرات گوشی اپل در کرج نیز سرویس های ترمیمی را در سطح بالایی از کیفیت قرار داشته و می توانید از صحت و دقت بالای این خدمات اطمینان داشته باشید.

امتیاز شما به این نوشته