شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

ترفندهای افزایش عمر باتری آیفون

افزایش عمر باتری آیفون یکی از اساسی ترین دغدغه های کاربران این محصول است. گوشی های موبایل اپل از کیفیت ساختاری بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل نیز کاربران بسیاری از این محصولات استفاده می کنند. یکی از نقاط ضعف این محصول، عمر کم باتری آن در مقایسه با سایر گوشی های موبایل است. در واقع کاربران ناچارند در طول روز چند بار گوشی خود را شارژ کنند و همواره با مشکلاتی در این زمینه مواجه می باشند. این در حالی است که با اجرای چند ترفند ساده می توان عمر باتری این گوشی ها را افزایش داده و به راحتی از آنها استفاده کرد.

کارشناسان تعمیر موبایل اپل ، معتقدند که اجرای این روش ها به میزان قابل توجهی عمر باتری آیفون را افزایش می دهد. در این مقاله قصد داریم شما کاربران عزیز را با کاربردی ترین ترفندهای افزایش عمر باتری آیفون آشنا نماییم. برای آشنایی با این ترفندها به ادامه مطلب توجه کنید.

کاربردی ترین ترفندهای افزایش عمر باتری آیفون

به عنوان چند مورد از موثر ترین و کاربردی ترین ترفندهای افزایش عمر باتری آیفون ، می توان به موارد زیر اشاره نمود. در صورتی که این روش ها را امتحان کرده و همچنان باتری موبایل شما به سرعت تمام میشود ، احتمالا باتری آسیب دیده و باید جهت تعمیر باتری آیفون خود اقدام نمایید.

خاموش کردن ویژگی  Auto Brightness

Auto Brightness یکی از ویژگی های آیفون اپل است که روشنایی و نور دستگاه را زیاد یا کم می کند. غیر فعال کردن این ویژگی به باتری کمک می کند که انرژی کمتری مصرف کرده و به این ترتیب، عمر آن افزایش پیدا کند. برای غیر فعال کردن این ویژگی، می توانید از طریق مسیرGo to Settings > Brightness & Wallpaper > then reduce the brightness to ۱۰-۲۵ percentاین کار را انجام داده و به این ترتیب، به افزایش عمر باتری آیفون خود کمک کنید.

غیر فعال کردن سیستم مسیریابی

یکی دیگر از روش ها و ترفندهای افزایش عمر باتری آیفون ، غیر فعال کردن سیستم مسیریابی می باشد. این سرویس از طریق جی پی اس و اپ های مرتبط، محل شما را نشان می ‌دهد. موبایل برای انجام این فرایند باید از آنتن استفاده کند و از این رو نیاز به انرژی زیادی دارد. برای جلوگیری از هدر رفت باتری توصیه می کنیم سیستم مکان یابی را مواقع غیر ضروری خاموش نگه دارید.

  • برای این کار مسیر Settings > Privacy > Location Services را در تنظیمات گوشی دنبال کنید.
  • سپس تیک همه آیتم ها را بردارید تا از زمانی که از GPS استفاده نمی کنید، شارژ مصرف نشود.

غیرفعال کردن  بلوتوث و وای فای

بسیاری از کاربران عادت دارند که همواره وای فای و بلوتوث گوشی خود را در حالت روشن نگه دارند. اگز جزء این دسته از کاربران هستید، باید بدانید که این کار انرژی گوشی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. برای افزایش عمر باتری آیفون خود توصیه می کنیم وای فای و بلوتوث دستگاه را تنها وقتی به آنها احتیاج دارید روشن کرده و در سایر موارد آنها را خاموش نگه دارید.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ها

شما به عنوان یک کاربر ممکن است تعداد زیادی اپلیکیشن در گوشی اپل خود داشته باشید که هریک برای اطلاع رسانی نوتیفیکیشن هایی را ارسال می کنند. برای مبارزه با این ویژگی باتری خور، روش زیر را طی کرده و به این ترتیب، باتری آیفون خود را افزایش دهید.

 Settings > Notifications

با رفتن به آدرس بالا، می توانید انتخاب کنید چه نوتیفیکیشن هایی نمایش داده شود.

کاهش مدت زمان قفل خودکار

یکی دیگر از ترفندهای افزایش عمر باتری آیفون ، کاهش زمان قفل خودکار است. ویژگی قفل خودکار Reduce auto-lock period به زمان کم رنگ شدن صفحه اسکرین و قفل دستگاه اشاره دارد. اگر مدت زمان قفل صفحه را کاهش دهید، به افزایش عمر باتری آیفون خود کمک بسزایی کرده اید. وقتی کاری با تلفن ندارید، دلیلی برای روشن ماندن اسکرین وجود ندارد. برای کاهش زمان قفل خودکار در موبایل apple خود به روش زیر عمل کنید:

  • به این آدرس در تنظیمات آیفون بروید: Settings > General > Auto-Lock 
  • مقدار آن را روی 1 تا 2 دقیقه تنظیم کنید.

بستن برنامه های باز در موبایل اپل

آخرین و ساده ترین مورد از ترفندهای افزایش عمر باتری آیفون ، بستن برنامه های اضافی است . کاربران تصور می کنند که وقتی برنامه یا اپلیکیشنی را در موبایل خود می بندند، برنامه به طور کامل بسته می شود. این در حالی است که برخی اپلیکیشن ها به این شکل بسته نمی شوند و همچنان در پس زمینه دستگاه فعال خواهند ماند. بدیهی است که این برنامه ها موجب افزایش مصرف باتری و کاهش باتری می شوند. 

نمایندگی مجاز اپل

نمایندگی مجاز اپل یک مرکز همه جانبه است که از چندین پارت مجزا تشکیل شده است. هریک از این پارت ها عهده دار ارائه یکی از خدمات حوزه فروش، تعمیرات موبایل و خدمات پس از فروش به کاربران می باشند. به دلیل فعالیت قانونی این مرکز و برخورداری از مجوز های لازم، کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که محصولات خریداری شده اورجینال بوده و تعمیرات نیز به شکل صحیح انجام می گردد.

فروش و تعمیر تخصصی انواع مدل های آیفون، آیپد، آیپاد، اپل واچ، آی مک، مک بوک و … اپل در نمایندگی مجاز اپل به صورت حرفه ای و تخصصی انجام می شود. واحد تعمیرات اپل به واسطه حضور کادر مجرب و استفاده از ابزار آلات پیشرفته، به عنوان یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیرات شناخته می شود. نمایندگی apple خود را موظف به ارائه با کیفیت ترین سرویس ها به کاربران می داند و همواره در این راستا تلاش می کند.

4.7/5(3 امتیاز)