شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعویض پنل تلویزیون ال جی

آموزش تعویض پنل تلویزیون ال جی به شما یاد میده که چه طور و چگونه این تعویض رو انجام بدین؛ اما هرگز توصیه نمیکنه که خودتون دست به کار بشین و پنل رو تعویض کنین. چون این کار یه کار کاملا تخصصیه و نیاز به ابزار و مهارت داره. این آموزش شما رو با مراحل انجام این کار آشنا میکنه. به طور کلی باید بدونین که پنل هر تلویزیونی 70 درصد ارزش کلی اون رو تشکیل میده. پس وقتی پنل تلویزیونتون خراب میشه و نیاز به تعمیر یا تعویض داره، بدونین که کار نسبتا سخت و پیچیده و حساس و البته هزینه بری پیش رو دارین. تعمیر پنل توی حوزه  تعمیرات تلویزیون ال جی  یکی از بخش های تعمیراتی سخته. مهارت بالا، دقت بالا، احتیاط لازم و ابزار مناسب برای عیب یابی و تشخیص صحیح ایراد لازم و ضروریه.

اگه درست و دقیق از پنل عیب یابی نشه، باعث میشه که هزینه های اضافی و غیر لازم به کاربر تحمیل بشه. اصلا ممکنه کاربر خودش فکر کنه که پنل تلویزیونش خراب شده، اما تعمیرکار تشخیص دیگه ای داشته باشه. در هر صورت آموزش تعویض پنل تلویزیون ال جی تنها برای زمانی کاربرد داره که شما به طور قطعی و حتمی میدونین که پنل خرابه و تعمیر هم نمیشه و فقط و فقط باید تعویض بشه. این حالت معمولا برای پنل های آب خورده و فلت های آسیب دیده پنل تلویزیون پیش میاد. در هر صورت مطالعه این مقاله برای آشنایی با مراحل تعویض پنل تلویزیون ال جی خالی از لطف نیست.

آموزش تعویض پنل تلویزیون ال جی

آموزش تعویض پنل تلویزیون ال جی

اولین و مهمترین نکته ای که در مورد تعویض پنل مطرحه، اینه که توی پنل های آب خورده و فلت سوخته تلویزیون  های ال سی دی، برد آدرس معمولا در قسمت بالای تلویزیون قرار داره. این برد کمتر دچار آبخوردگی پنل میشه. با این حال در درصد بسیار پایینی از ال سی دی ها برد آدرس در پایین قرار داره. آموزش تعویض پنل تلویزیون ال جی با توجه به نوع تلویزیون شما و مشکلی که داره، فرق میکنه.

برای مثال اگه برد آدرس تلویزیون ال سی دی شما در قسمت پایین قرار داره و دستگاه دچار آبخوردگی شده، آب نشت میکنه و سرازیر میشه و روی فلت ها میریزه و ارتباط فلت ها رو قطع میکنه. اگه آموزش تعویض پنل تلویزیون ال جی رو خوب یاد گرفته باشین باید بدونین که توی این شرایط برای تعمیر و تعویض پنل تلویزیون باید مقاومت ها و خازن های (SMD) رو بررسی و چک کنین تا از سوخته شدن یا نشدن آنها مطلع بشین. این کار رو با یه مولتی متر آنالوگ یا دیجیتال انجام بدین. معمولا مدل آنالوگ ( عقربه ای) بهتر و راحت تر نتیجه رو به شما نشون میده.

تاثیر آب روی پنل تلویزیون ال جی

هرچند احتمالش خیلی کمه اما گاهی آبی که وارد پنل و فلت شده، روی سوکتی میریزه که در ایجاد ارتباط برد TFT موثره. اگه این سوکت آب خورده باشه، باید اونو با تینر پاک کنین. گاهی شدت آسیب دیدگی این سوکت به حدیه که فقط باید تعویض بشه. این تعویض باید با دقت زیادی انجام بشه. لذا لازمه که آموزش تعویض پنل تلویزیون ال جی رو خیلی خوب یاد بگیرین تا بتونین اونو خیلی خوب هم اجرا کنین. برای تعویض پنل حتما باید از قطعات اورجینال استفاده کنیم. پس از اینکه خازن ها و مقاومت های SMD رو چک کردین، باید ارتباطات رو وصل کنین و دستگاه رو روشن کنین. سوکت نام برده شده رو با تینر حتما پاک کنین.

روی این فلت یه آی سی وجود داره که ممکنه دچار آبخوردگی نشده باشه؛ گاهی ممکنه با شل شدن پنل، تصویر بالا نیاد. برای بررسی این وضعیت دستگاه رو روشن کنین و دستتون رو روی تک تک فلت ها بذارین؛ اگه یکی از این فلت ها به حدی داغه که اصلا قابل تحمل نیست، به این معنیه که کاملا خراب شده و نیاز به تعویض داره.

نصب فلت نو

 نصب فلت نو باید به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای انجام بشه. این فرایند تعویض به مواد و ابزار درجه یک و اورجینال نیاز داره. پس قطعا یه کاربر معمولی با ابزار معمولی تر نمیتونه این کار رو انجام بده.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی جاییه که به کمک اون می تونین تمام محصولات ال جی رو تهیه کنین یا اینکه تعمیر و ترمیم کنین. این نمایندگی با نظارت مستقیم مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و بهترین و با کیفیت ترین خدمات رو توی حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات به کاربرا ارائه میده. همه خدمات و تسهیلات تضمین شده و همراه با ضمانت نامه های معتبره. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرین.

5/5(1 امتیاز)