شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چگونه آیفون خود را به مودم تبدیل کنیم؟

در مقاله امروز پیشه کمک می خواهیم روش ها و مراحل تبدیل آیفون به مودم را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید از اینترنت گوشی موبایل خود برای چند دیوایس دیگر هم استفاده کنید. با توجه به این که سیستم عامل آیفون، مختص گوشی های این شرکت است و طراحی متفاوتی نسبت به محصولات سایر برندها دارد، فرایند مورد بحث هم در آن کمی متفاوت بوده و نیاز به آموزش دارد. البته تشابهی بین این سیستم عامل با اندورید وجود دارد و آن هم قابلیت هات اسپات هست که به کاربرا امکان به اشتراک گذاشتن اینترنت گوشی با سایر دیوایس ها را می دهد.

به هر دلیلی ممکن است لازم باشد این کار را انجام دهید و موبایل خود را به یک مودم وایرلس تبدیل کنید. در ادامه این مطلب، با روش ها و مراحل تبدیل آیفون به مودم آشنا شده و می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. در صورت بروز مشکل هم می توانید از متخصصین تعمیرات موبایل در نمایندگی رسمی اپل کمک بگیرید.

تبدیل آیفون به مودم

نکات مهم تبدیل موبایل اپل به مودم

قبل از اینکه مراحل تبدیل آیفون به مودم را آغاز کنید، لازم است به چند نکته توجه کنید.

  • اول اینکه برای انجام این کار با استفاده از قابلیت هات اسپات، مصرف حجم بسته اینترنتی مورد استفاده شما به شدت افزایش پیدا می کند. هر چقدر تعداد دستگاه هایی که از نت سیمکارت استفاده می کنند بیشتر باشد، حجم بسته مصرفی شما زودتر تموم می شود.
  • نکته دیگر این که با تبدیل کردن گوشی apple خود به مودم، مصرف باتری دستگاه هم به میزان چشمگیری افزایش پیدا می کند. در این شرایط معمولاً آیفون به شدت داغ شده و حتی ممکن است در دراز مدت، عملکرد باتری هم دچار مشکل شود. به همین خاطر است که کارشناسان سخت افزار نمایندگی اپل ، همیشه به کاربران توصیه می کنند زیاد از قابلیت هات اسپات موبایل خود استفاده نکنند. البته اگر کیفیت عملکرد باتری آیفون اهمیت زیادی برای شما ندارد، مشکلی در استفاده طولانی مدت از قابلیت هات ‌اسپات دستگاه نیز وجود نخواهد داشت.

فعال کردن هات اسپات آیفون

همانطور که اشاره کردیم، برای تبدیل آیفون به مودم باید از قابلیت هات اسپات کمک بگیرید. برای فعال کردن این قابلیت، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا «Settings» آیفون شده و گزینه «Personal Hotspot» را انتخاب کنید.
  • حالا یک رمز عبور مناسب برای هات اسپات دستگاه تعیین کنید. برای این کار باید گزینه «Wi-Fi Password» را انتخاب کنید.
فعال کردن هات اسپات آیفون
  • گزینه آبی رنگ «Done» را انتخاب کنید.
  • در این مرحله از تبدیل آیفون به مودم ، اسلایدری در مقابل گزینه «Personal Hotspot» قرار دارد که باید آن را لمس کنید تا هات اسپات فعال شود.

این مقاله را از دست ندهید: چرا آیفون به اینترنت وصل نمی شود؟

روش های تبدیل آیفون به مودم

بعد از اینکه هات اسپات را فعال کردید، می توانید از یکی از سه روش زیر برای تبدیل آیفون به مودم کمک بگیرید:

اتصال از طریق وای ‌فای

با اتصال آیفون به دیوایس های مورد نظر از طریق وای فای، در واقع موبایل شما به یه مودم بی سیم یا وایرلس تبدیل می شود.

  • برای این کار باید گزینه نخست که با عنوان «To Connect Using Wi-Fi» مشخص شده را انتخاب کنید.
  • به این ترتیب هر دستگاه دیگری که از اتصال وای فای پشتیبانی می کند، می تواند به گوشی اپل شما متصل شده و از اینترنت آن استفاده کند؛ درست مثل یک مودم خونگی.

اتصال از طریق بلوتوث

  • دومین روش تبدیل آیفون به مودم ، استفاده از بلوتوث است. در این روش که با عنوان «To Connect Using Bluetooth» مشخص شده، آیفون شما از طریق قابلیت بلوتوث به سایر دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت، می شود.
  • به عبارت بهتر می توانیم بگوییم که در این شرایط، دستگاه مقصد مد نظرتون از طریق اتصال بلوتوث به شبکه وای‌ فای آیفون متصل می شود.

اتصال از طریق کابل usb

  • یکی دیگر از روش های تبدیل آیفون به مودم، اتصال از طریق کابل usb است.
  • سومین گزینه بخش «Personal Hotspot» آیفون،  «To Connect Using USB» است که با انتخاب کردن آن می توانید گوشی apple خود را به مودمی بی سیم تبدیل کنید.
  • برای این کار، کافی است یک سر کابل یو اس بی را به آیفون و سر دیگر را به دستگاه مورد نظر (مثلاً لپ تاپ) متصل کنید.
  • به این ترتیب، شما می توانید به راحتی از اینترنت گوشی خود در سایر گوشی ها یا لپ تاپ استفاده کنید.

نمایندگی رسمی اپل

همکاران متخصص ما در نمایندگی رسمی اپل ، با کیفیت ترین خدمات را در زمینه ترمیم محصولات این کمپانی به شما ارائه می دهند. آن ها از پیشرفته ترین دستگاه و برنامه های روز دنیا استفاده می کنند و به همین خاطر هم می توانند مشکل ها و ایرادات محصول مورد نظر شما را به شکل کامل و بی نقص برطرف کنند. واحد تعمیرات اپل به خاطر همین ویژگی ها، جزء معتبر ترین مراکز تعمیراتی است و به عنوان یکی از تخصصی ترین تعمیرگاه ها شناخته می شود. نمایندگی اپل به چند واحد مجزا تقسیم شده که در هر کدام از آن ها، یکی از مدل های مک بوک، آیفون، آی مک، آیپد و … تعیمر می شود. باید بدانید که نمایندگی رسمی اپل، بخش فروش هم دارد و جدیدترین محصولات این شرکت را به فروش می رساند. مزیت این بخش این است که شما می توانید مطمئن باشید محصولی که خریدید، اصل بوده و بی کیفیت نیست.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *