شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

اسپیکر تبلت لنوو

اسپیکر تبلت لنوو بخش سخت افزاری این دستگاه است. پیدایش اختلال در آن می تواند هم در مسائل سخت افزاری ریشه داشته باشد و هم نرم افزاری. این قطعه مهم در تبلت لنوو که وظیفه پخش صدا را بر عهده دارد از قطعات گوناگونی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند. برای مثال بلندگو برای دریافت صوت است؛ میکروفون برای ارسال صوت و بازر برای پخش سیگنال زنگ و آهنگ استفاده می شود.

به علاوه در این بخش یک آی سی صوت وجود دارد که در گوشی های قدیمی تر، از آی سی تغذیه از آن یاد می شود، این قطعه غالبا عملیات مربوط به بخش صوتی را بر عهده دارد. در صورت بروز هر گونه مشکل در تبلت لنوو می توانید با نمایندگی تعمیر تبلت تماس بگیرید و مشکل خود را رفع کنید.

اسپیکر تبلت لنوو

نحوه تعمیر اسپیکر تبلت لنوو

برای تعمیر اسپیکر تبلت لنوو در مرحله اول باید موارد جزئی و پایه ای را بررسی کنیم. موارد که عموما ناشی از سهل انگاری کاربران و بی توجهی آنها به تجهیزاتی است که به تبلت متصل می شوند. اگر اسپیکر خراب باشد، برای گوش دادن به موسیقی، برقرای تماس، ضبط صدا ، استفاده از اپ ها، بازی ها و… دچار مشکل خواهیم شد. بروز این مشکلات عجیب و دور از انتظار نیست؛ تنها با کمی هوشمندی و هوشیاری می توانیم آنها را رفع کنیم.

در موارد نادر این مشکلات ریشه سخت افزاری دارند و باید اسپیکر تبلت لنوو را تعویض کنیم، اما در اکثر موارد با بررسی های نرم افزاری می توانیم مشکلات را ریشه یابی و برطرف سازیم.

بررسی مدار اسپیکر تبلت lenovo

در نقشه شماتیک اسپیکر تبلت لنوو هر یک از بخش های سیستم صوتی با نام های مختلف نشان داده می شوند. بلندگوی تبلت با نام های Reciver یا Earpiece ، بلندگوی زنگ یا پخش موسیقی با نام های Speaker، Buzzer یا Ringer و میکروفون نیز با نام های Mic یا  Microphone شناخته می شوند.

بررسی مسائل نرم افزاری برای تعمیر اسپیکر تبلت لنوو

تمیز کردن اسپیکر تبلت lenovo

جرم گرفتن حفره قاب اسپیکر در ضعیف شدن صدا موثر است. این جرم باعث می شود که صدای اسپیکر تبلت لنوو ضعیف شود. لازم است آن را همواره با احتیاط تمیز کنید. بی احتیاطی در تمیز کردن این بخش باعث صدمه و آسیب های سخت افزاری جدی در این قطعه می شود.

اتصال گجت ها را بررسی کنید

بلوتوث هندزفری یا هدست بلوتوث و این قبیل گجت ها بین وضعیت خروجی صدا در تبلت اختلال ایجاد می کنند. این همگام سازی را قطع کنید و کیفیت اسپیکر تبلت لنوو را بار دیگر ارزیابی کنید

از فورس ریستارت برای حل مشکلات نرم افزاری اسپیکر تبلت لنوو استفاده کنید

دکمه Power و دکمه Volume Down را همزمان برای مدت زمانی در حدود 5 ثانیه نگه دارید تا دستگاه فورس ریستارت می‌شود. با این روش ممکن است مشکل اسپیکر حل شود

فکتوری ریست کنید

هر چند فکتوری ریست تبلت لنوو را به تنظیمات کارخانه بر می گرداند، اما به احتمال زیاد مشکل بلندگوی تبلت لنوو را حل می کند. برای اجرای فکتوری ریست مسیر زیر را دنبال کنید.

Setting /Backup & Reset /Factory Reset

کمی صبر کنید تا دستگاه عملیات مربوطه را انجام دهد.

عیب یابی اسپیکر تبلت lenovo

برای اینکه بتوانیم اسپیکر تبلت را به درستی عیب یابی کنیم باید بدانیم که هر بخش در این قطعه چه وظایفی را بر عهده دارد. به طور کلی مشکلات خرابی اسپیکر را می توان در موارد زیر خلاصه کرد که هر کدام را جداگانه به اختصار شرح می دهیم؛

عدم ارسال صوت؛ خرابی در مدار میکروفن است

اگر در ارسال صوت مشکل وجود داشته باشد؛ باید میکروفن را زیر لوپ بررسی کنیم، این قطعه باید به برد متصل باشد. روی بردهای جدید اسپیکر تبلت لنوو حداقل دو میکروفن یکی برای ارسال صدای مکالمه و دیگری برای ضبط فیلمبرداری وجود دارد. یادآوری می کنیم که میکروفن های دیجیتال قابلیت آزمایش از طریق برد را ندارند و در صورت محرز شدن خرابی آنها تنها راه چاره تعویض است. توجه کنید که میکروفن پایه های مثبت و منفی دارد.

لذا هنگام تعویض باید به پولاریته آن توجه کنید. تعویض میکروفن تبلت لنوو را به یک تعمیرگاه معتبر واگذار کنید. ممکن است مجرای خروجی روی قاب و آی سی نیاز به تعویض داشته باشند.

عدم دریافت صوت ؛ خرابی در مدار بلندگو است

برای بررسی این مشکل باید بلندگو و محل اتصال آن به برد را بررسی کنید. به یک مولتی متر نیاز دارید تا بتوانید مقاومت را چک کنید. این بررسی ها برای تعمیر اسپیکر تبلت لنوو باید به کمک یک تعمیرکار ماهر انجام شود.

نداشتن صدای زنگ؛ خرابی مدار بازراست

قطعه بازر یا کپسول زنگ برای تایید سلامت خود به مقاومتی بین ۸ تا ۱۶ اهم نیاز دارد؛ مقدار این مقاومت باید چک شود و در صورت وجود هر گونه مشکل برای تعمیر یا تعویض اسپیکر تبلت لنوو مسیر مربوطه را طی کنید. برای مثال اگر گوشی آبخورده است، احتمال خرابی وریستور و سلف در مسیر زیاد است؛ همه اینها باید به دست یک متخصص مجرب بررسی شود.

تعمیر تبلت لنوو

تبلت، یک نمونه محبوب و شناخته شده از محصولات لنوو است. این دستگاه ممکن است از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری دچار اختلالات و ایراد هایی شود. پیدایش اختلال در هر دستگاه الکترونیک و مکانیکی کاملا طبیعی است و جای هیچ نوع نگرانی برای آن نیست. با این حال مشکلات این دستگاه به گونه ای است که بررسی و رفع آنها، مستلزم برخورداری از شناخت کامل بخش ها و برنامه های مختلف تبلت است.

به همین منظور در واحد تعمیرات تبلت لنوو امکانات متمایز و منحصری را فراهم کرده ایم تا همه نیاز ها و تقاضا های کاربران لنوو را مرتفع سازیم. این مرکز به آرشیوی قوی از قطعات و تجهیزات جانبی مجهز است که مسیر تعویض قطعه را نیز برای کاربر و تعمیرکار امن و ایمن ساخته است. همه سرویس ها در این واحد تخصصی با ضمانت نامه کتبی همراه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو یک مرجع رسمی و قانونی است که در دو حوزه مهم فروش و خدمات پس از فروش به صورت تخصصی فعالیت می کند. ارائه انواع لوازم جانبی محصولات لنوو، تعویض قطعات آسیب دیده با نمونه اورجینال و با کیفیت، آموزش تعمیرات لنوو، ارائه خدمات سرویس در محل، خدمات مشاوره پیش از تعمیر و فروش و بسیاری خدمات مفید دیگر در تنها نمایندگی لنوو در ایران قابل دریافت است.

در نمایندگی لنوو اصل مشتری مداری در راس همه امور است. در نمایندگی لنوو می توانید به کمک امکانات و سرویس های انحصاری که در بالا کمی به آنها اشاره کردیم، خریدی ایده آل داشته باشید و حس دلنشین برخورداری از خدمات پس از فروش متمایز را تجربه کنید. همواره تلاش نمایندگی مرکزی لنوو در این است که همه نیاز های کاربران را پاسخ بگوید و برای رفع آنها از از همه پتانسیل های موجود بهره بگیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خدمات و امکانات منحصر به فرد این نمایندگی تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی لنوو و محصولات آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

5/5(2 امتیاز)