شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

بررسی تغییرات IOS12

چند ماهی هست که آپدیت جدید سیستم عامل اختصاصی اپل یعنی آی او اس 12 ارائه شده و خیلی از کاربرا، دیوایس هاشون رو به این نسخه بروز رسانی کردن. مثل همه ی آپدیت های دیگه، این نسخه هم تغییراتی در مقایسه با نسخه های قبلی داشته که بررسی اونها خالی از لطف نیست. طراحای اپل تلاش کردن که نسخه ی جدید این OS، تغییرات ظاهری زیادی داشته باشه و قدرت پردازشی گوشی ها و تبلت های این برند رو افزایش بده. جالب ترین تغییر آی او اس 12 در مقایسه با نسخه های قبلی اینه که از آیفون 5 به بعد، روی همه ی دیوایس ها قابل دریافت هست. یعنی حتی کاربرای قدیمی تر آیفون و آیپد هم میتونن دیوایس خودشون رو به این نسخه آپدیت کنن. در ادامه ی این مطلب، با کمک و راهنمایی تکنسین های تعمیر موبایل نمایندگی اپل، تغییرات IOS12 رو بررسی می کنیم تا شما کاربرای عزیز رو با قابلیت های جالب این نسخه آشنا کنیم؛ همراهمون باشین.

تغییرات IOS12

جالب ترین بررسی تغییرات IOS12

به عنوان چند مورد از جالب ترین بررسی تغییرات IOS12 ، میشه به موارد زیر اشاره کرد:

Screen Time

Screen Time  به عنوان یکی از مهم ترین تغییراتی شناخته میشه که اپل در آخرین نسخه ی سیستم عاملش اعمال کرده. این قابلیت، در بخش تنظیمات قرار داره و دو تا امکان ویژه رو برای کاربر فراهم میکنه: اول اینکه یه آمار کلی از میزان استفاده کاربر از گوشی در دسته بندی های مختلف (سرگرمی، شبکه های اجتماعی و بازی ها) ارائه میده. و دومین ویژگی ش اینه که امکان قفل موقتی بعضی از اپلیکیشن هایی زمان بر رو فرام میکنه. شما میتونین با استفاده از این قابلیت، بعضی از اپلیکیشن ها رو به لیست سفید اضافه کنین و در صورت نیاز به نرم افزاری خاص که قفل شده، بهش دسترسی داشته باشین. این مورد از بررسی تغییرات IOS12 همچنین باعث میشه که بتونین همه ی زیربخش تنظیمات Screen Time رو هم با یه پسورد اختصاصی قفل کنین.

Siri Shortcuts

یکی دیگه از تغییرات جالب آی او اس جدید، هوشمند تر شدن سیری یا همون دستیار صوتی اختصاصی اپل هست. از این به بعد کاربرا میتونن اضافه کردن اقدامات سریع و کوتاه و با دستور صوتی از siri بخوان که کار مشخصی رو انجام بده. برای این کار میتونین از دکمه Add to Siri در اپلیکیشن های پشتیبانی ‌شده یا Siri and Search در بخش تنظیمات استفاده کنین.

Notification control

Notification control یکی دیگه از تغییرات تغییرات IOS12 هست که اهمیت زیادی هم داره. آی او اس همیشه تو بخش اعلان ها ضعیف تر از اندروید بوده و با ترکیب کردن اعلان ها، محیطی سردرگم‌ کننده رو برای کاربرا ایجاد کرده. به لطف قابلیت های جدیدی که در نسخه ی اخیر این سیستم عامل وجود داره، نوتیفیکیشن‌ های هر نرم افزار، به صورت گروهی نمایش داده میشه و کاربر خیلی راحت تر از قبل میتونه اطلاعات مورد نظرش رو مشاهده کنه. علاوه بر این، حالا کاربرای آیفون و آیپد میتونن همه ی اعلان ها رو جوری حذف کنن که انگار فقط یه اعلان وجود داره. همچنین این ورژن، امکانی رو فراهم کرده که بتونین بعضی از اپلیکیشن ها رو از طریق لاک اسکرین، سایلنت کنین. برای این کار، کافیه وقتی یه اعلان در لاک اسکرین نمایش داده میشه، با نگه داشتن انگشت روی اون و لمس آیکون جدید سه‌ نقطه، یکی از گزینه هایDeliver Quietly  یا Turn Off رو انتخاب کنین.

Measure

یکی از قابلیت های جدید ورژن 12 ios ، Measure هست که به عنوان نرم افزار اختصاصی اپل برای اندازه گیری، از فناوری واقعیت افزوده بهره میبره و امکان اندازه گیری رو برای شما فراهم میکنه. این نرم افزار برای مشخص کردن ابعاد اجسام مورد نظر، از منظره‌ یاب گوشی استفاده میکنه و شما میتونین بعد از اجرای اپلیکیشن، گوشی تون رو حرکت بدین تا به صورت خودکار، اشیای موجود در فضای سه ‌بعدی شناسایی بشن. با استفاده از دکمه سفید و بزرگ + ، میتونین فاصله ی دو نقطه رو با کمک این مورد از تغییرات IOS12 اندازه بگیرین.

دیگر تغییرات ios12

علاوه بر موارد ذکر شده، تغییرات IOS12 شامل موارد دیگه ای هم میشن که در زیر به اونها اشاره می کنیم:

  • افزایش سرعت اجرای برنامه ی دوربین تا 70 درصد
  • افزایش سرعت نمایش کیبورد تا 50 درصد
  • جستجوی راحت بین عکس ها با استفاده از پیشنهادهای هوشمند و پشتیبانی از کلیدواژه‌ ها
  • پشتیبانی از فرمت RAW برای ویرایش تصاویر
  • اضافه شدن افکت‌هایی مثل Stage Light و Stage Light Monoو افزایش کیفیت پرتره
  • اضافه شدن کاراکترهای جدید به انیموجی
  • پشتیبانی سیری از زبان‌های بیشتر برای ترجمه متن های مختلف
  • کنترل چراغ قوه با دستیار سیری
  • کاهش نمایش تبلیغات در سافاری
  • طراحی کاملا جدید Apple Books
  • نمایش 100 آهنگ برتر هر کشور با استفاده از چارت های جدیدApple Musics
  • طراحی جدید و متفاوت Voice Memos برای استفاده ی راحت تر
  • پشتیبانی CarPlay از اپلیکیشن های ناوبری شخص ثالث
  • اضافه شدن شاخص کیفیت هوا به Weather در مناطق پشتیبانی ‌شده

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل ، ضمن استخدام جمعی از مجرب ترین نیروها و مهیا کردن پیشرفته ترین تجهیزات، تونسته خدمات بسیار با کیفیتی رو در دو بخش فروش و تعمیرات به کاربران ارائه کنه. مدیریت این مرکز، اهتمام ویژه ای بر رعایت حقوق مشتری قائل هست و در همین راستا، به کار کارکنان این مجموعه نظارت کامل داره. در همین راستا، کلیه ی کارکنان، اصول مشتری مداری رو سرلوحه ی اصلی کار خودشون قرار دادن و در راستای تحقق این امر تلاش میکنن. لازمه بدونین که نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران، خدماتی همچون فروش محصولات این کمپانی به صورت اورجینال، تعمیرات اپل به شکل تخصصی و البته خدمات پس از فروش رو در سطحی گسترده به کاربران ارائه میده. نکته ی ویژه در مورد این نمایندگی اینه که همه ی فعالیت هاش مجاز و در چهارچوب قانون انجام میشه.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته