شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

بررسی مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ

مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ شامل انواع معایب این محصول است که عملکرد آن را با مشکل مواجه ساخته و نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی دارند. این مشکلات به دلایل متعددی بروز پیدا کرده و موجب نگرانی کاربران می شوند. اگر کاربران با مشکلات و اختلالات رایج این دستگاه آشنایی داشته و از روش های رفع آنها آگاه باشند، برای تشخیص و تعمیر آنها مشکلات کمتری خواهند داشت. با توجه به این که تلویزیون یکی از ضروری ترین و پر کاربرد ترین لوازم خانگی به شمار می رود، لازم دیدیم که در مورد مشکلات آن، اطلاعاتی را به شما همراهان همیشگی ارائه دهیم. شما کاربران عزیز می توانید برای برطرف کردن مشکلاتی که در ادامه ذکر می شوند، روی تخصص و مهارت متخصصین تعمیرات تلویزیون در نمایندگی سامسونگ حساب کنید. در ادامه بررسی مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ و روش های رفع این مشکلات خواهیم پرداخت.

بررسی مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ

مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ عبارتند از:

روشن و خاموش شدن تلویزیون

یکی از مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ که کاربران بسیاری از بروز آن شکایت می کنند، روشن و خاموش شدن های مکرر این محصول است. به این معنی که تلویزیون شما به صورت خود به خود خاموش و روشن شده و مشکلاتی را برای شما ایجاد می کند. این مشکل به ویژه در مدل هایLED  سامسونگ سری ۵ مانند D5000 , D5500 , D5950 مشاهده می شود. دلیل اصلی بروز این حالت در تلویزیون، خرابی مین برد یا برد اصلی است و نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی دارد. اقداماتی همچون: تعویض نرم افزار تلویزیون، تعویض آی سی حاوی نرم افزار ، تعویض قطعات مربوط به بخش حافظه تلویزیون و در نهایت تعویض کامل مین برد، منجر به تعمیر تلویزیون سامسونگ در این شرایط می شود.

دیر روشن شدن تلویزیون

تاخیر در روشن شدن تلویزیون یکی دیگر از مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ است که نیاز به بررسی تخصصی دارد. این ایراد مختص تلویزیون های ال سی دی سامسونگ است و بیشتر به علت ایراد در بخش پاور برد دستگاه ایجاد می ‌شود. در روزهای اول بروز این ایراد، تلویزیون پس از دقایقی روشن ماندن و چشمک زدن چراغ استند بای روشن می ‌شود؛ به مرور زمان این وضعیت تشدید شده و در نهایت با آسیب رسیدن به بخش مین برد، تلویزیون به طور کلی خاموش می شود.

خاموش و روشن شدن تلویزیون و ایجاد هاله سیاه روی تصویر

یکی از مهم ترین و رایج ترین مشکلات تلویزیون سامسونگ ، خاموش و روشن شدن این دستگاه است در شرایطی که هاله ای سیاه هم روی تصویر ایجاد شده است. این خرابی در تلویزیون های ال ای دی سری H سامسونگ مدلUA48H5590  بیشتر مشاهده می شود که ناشی از خرابی بک لایت است. از آنجا که تعمیر بک لایت در اغلب موارد امکان پذیر نیست، برای برطرف کردن این مشکل باید بک لایت را تعویض نمود. توجه داشته باشید که بررسی و تعویض بک لایت نیاز به مهارت بالایی دارد و برای این منظور باید حتما از تکنسین های مجرب واحد تعمیرات تلویزیون سامسونگ کمک بگیرید.

تصویر از قسمت بالا تاریک و روشن می شود

بسیاری از کاربران تلویزیون های Samsung از بروز حالتی در این دستگاه شکایت دارند که بر حسب آن، تصویر از قسمت بالا تاریک و روشن می شود. این ایراد در ارتباط مستقیم با پنل بوده و به ویژه در سری ۵ و مخصوصا مدلهای ۵۵۰۰ و ۵۵۵۰ و ۵۰۰۰ بیشتر مشاهده می شود. برای رفع این مورد از مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ ، باید پنل به صورت تخصصی تعمیر شود. تعمیر پنل تلویزیون یک فرایند فوق العاده حساس و ظریف است و بروز هرگونه خطا می تواند این قطعه گران قیمت را به کلی از رده خارج نماید.

قطع شدن تصویر تلویزیون

قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ نیز یکی دیگر از مشکلات و اختلالات رایج و اساسی این دستگاه است. با خرابی برد تی کان که آخرین مرجع پردازش تصویر قبل از اعمال به پنل تلویزیون است، تصویر تلویزیون قطع می ‌شود. البته در این حالت نور زمینه و یا بک لایت وجود دارد که این ایراد با توجه به ساختار خاص در تلویزیون های LCD سامسونگ به وفور دیده می شود.

قطع شدن تصویر پس از چند ثانیه

دیگر مورد از مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ ، مربوط به زمانی است که تلویزیون روشن می شود و تصویر پس از چند ثانیه قطع می گردد. برد بک لایت و LED های داخل پنل که نور بک لایت را می سازند در این ایراد بیشترین احتمال خرابی را دارند.

نمایندگی مجاز سامسونگ

نمایندگی مجاز سامسونگ ، خدمات و سرویس های مرتبط با فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش محصولات سامسونگ را به کاربران محترم ارائه می دهد. این مرکز توانسته در طول سالها فعالیتش، در جلب رضایت شما کاربران گرامی موفق عمل کند. همکاران ما در این نمایندگی تلاش می کنند با سرلوحه قرار دادن اصول مشتری مداری، رضایت هرچه بیشتر شما را فراهم سازند. فروش جدیدترین محصولات سامسونگ به صورت اورجینال، تعمیرات samsung و نیز سرویس های گسترده ی پس از فروش، اصلی ترین خدماتی هستند که با مراجعه به نمایندگی مجاز سامسونگ، می توانید از آنها بهره مند شوید.

امتیاز شما به این نوشته