شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

بوت نشدن مک بوک

منظور از بوت نشدن مک بوک، بالا نیامدن و روشن نشدن سیستم عامل است. بوت یا همان Booting Up فرآیندی است که طی آن یک سیستم رایانه‌ از جمله سیستم عامل لپ تاپ اپل، آماده به کار می‌شود. این اصطلاح از ابتدای واژه Bootstrap به معنی راه اندازی بدون کمک (یا خودراه اندازی) گرفته شده است. یک سیستم کامپیوتری از زمان روشن شدن، چندین فرآیند (از تست سلامت سخت افزارها تا اجرا شدن هسته سیستم عامل) را طی می کند تا در نهایت کنترل سیستم به دست سیستم عامل داده شود.

Booting ،boot up و start up واژگان و اصطلاحات مترادفی هستند که همگی به روشن شدن سیستم عامل از زمان فشردن کلید پاور تا بارگزاری سیستم عامل و سرویس های آن اشاره دارند. با بوت نشدن مک بوک باید به یک مرکز معتبر تعمیرات مک بوک  مراجعه کنیم تا علت را شناسایی کند.

بوت نشدن مک بوک

دلایل بوت نشدن مک بوک

بالا نیامدن سیستم عامل مک انواع مختلفی دارد.  روشن نشدن مک بوک  به طور کامل، روشن شدن و آمدن صفحه آبی رنگ، روشن شدن و قطع کار ناگهانی قبل از اجرای سیستم عامل و … نمونه هایی از انواع مشکلات بوت نشدن مک بوک است. در اکثر قریب به اتفاق موارد مشکل بالا نیامدن لپ تاپ اپل ریشه سخت افزاری دارد.

از ساده ترین راه حل ها شروع کنید. سیستم برق رسانی و پر بودن باتری دستگاه را چک کنید. دکمه پاور را بررسی کنید و قدم به قدم پیش روید تا بتوانید ریشه یابی کنید. البته کاربر با ارائه شرحی مختصر از کارکرد دستگاه به تعمیرکار ماهر، ریشه یابی و عیب یابی را ساده تر می کند.

رفع مشکل بوت نشدن لپ تاپ اپل

وقتی با مشکل بوت نشدن مک بوک مواجه شُدید، می توانید در هنگام بالا آمدن دستگاه و قبل از شنیدن صدای بوق قبل از بوت، کلید C را بفشارید و به کمک CD یا DVD موجود در درایو CD عملیات بالا آمدن را ادامه دهید. بهترین تایم استفاده از این روش، زمانی است که قصد دارید از CD یا DVD  که قابلیت بوت شدن دارد یا Bootable  است، نصب سیستم عامل، اجرای برنامه ها و ابزاری را که نیاز به سیستم عامل ندارند، دنبال کنید. تعمیر و رفع اشکالات و اختلالات سیستم عامل به کمک این نوع از CD یا DVD ها امکان پذیر است.

استفاده از روش Target Disk

اگر شدت اختلالات و درگیری ها در مک بوک زیاد و گسترده باشد، قطعا با روش های بالا مشکل حل نخواهد شد. در چنین شرایط سختی تنها راه پیش رو Restore کردن است. با Restore کردن همه اطلاعات از بین خواهد رفت، اما اگر از روش Target Disk استفاده کنید، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

پس به عنوان آخرین راه حل برای رفع مشکل بوت نشدن مک بوک، قبل از بوت شدن دستگاه مک کلید T را از روی صفحه کلید فشار دهید تا مک خراب را به یک مک سالم متصل کنید و بتوانید اطلاعات را جابه جا کنید. درحالت Target Disk دستگاه مک خراب با یک کابل Fire Wire  به دستگاه مک سالم، متصل می شود. با این روش اطلاعات و پارتیشن ها در دستگاه جدید قابل مشاهده و انتقال خواهند بود.

استفاده از روش Target Disk

رفع مشکل به کمک حالت Safe Mode

راه حل همیشگی، برای رفع مشکل بوت نشدن مک بوک استفاده از حالت  Safe Mode است. در این روش باید قبل از بوت شدن دستگاه و شنیدن صدای بوق بوت، دکمه Shift را نگه دارید تا برنامه ها و حتی برخی فایل های سیستمی اجرا نشوند. برای رفع مشکل بوت نشدن مک بوک به کمک این روش این امکان را دارید که از صحت و سلامت فایل های Start Up مطمئن شوید و اطلاعات ضروری خود را به محلی امن منتقل کنید.

آخرین روش برای رفع مشکل بالا نیامدن سیستم عامل مک

اگر شما کلید Command و کلید R را همزمان و قبل از حالت بوت، فشار دهید؛ دستگاه به حالت Lion Recovery می رود. درحالت Lion Recovery امکان بازگرداندن فایل های پشتیبان، رفع مشکل بوت، بازیابی و Restore کردن سیستم عامل و … وجود دارد که هر کدام برای رفع مشکل بوت نشدن مک بوک کاربردی خواهند بود.

به هر حال توصیه می شود همیشه برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات خود و قبل از انجام این فرایندها از اطلاعات لپ تاپ اپل خود بک آپ تهیه نمایید تا اطلاعات با ارزش شما در حین انجام این فرایندها از بین نرود. توضیحات انجام این فرایند در بخش بک آپ گرفتن از مک بوک ارائه شده است.

رفع مشکل بالا نیامدن لپ تاپ اپل

نمایندگی تعمیر مک بوک

مک بوک یکی از آشناترین محصولات اپل است که به دلیل ویژگی های انحصاری و شگفت انگیزی که دارد، بسیار مورد توجه کاربران قرار دارد. این محصول با وجود کیفیت فوق العاده بالا، باز هم در معرض آسیب ها و اختلالات است.  در نمایندگی رسمی تعمیرات اپل تمامی مشکلات و اختلالات این دستگاه ارزیابی و ریشه یابی می شود.

این اختلالات ممکن است ریشه در مسائل نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشد. در هر صورت با یک عیب یابی دقیق مشکل شناسایی و رفع خواهد شد. اپل تعمیرکاران در تعمیرگاه تخصصی لپ تاپ اپل با سابقه درخشان و تجربه طولانی و با استفاده از ابزارآلات پیشرفته تمامی مشکلات این دستگاه را با ارائه ضمانت نامه کتبی مرتفع می سازند.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل یک مرجع معتبر و مجاز است که در زمینه فروش و خدمات پس از فروش فعالیت می کند. این نمایندگی با شناخت حوزه نیازهای کاربران اپل توانسته است بخش اعظمی از نیازها و تقاضاهای آنها را پاسخ بگوید. در این نمایندگی می توانید در کنار استفاده از خدمات پس از فروش اصل و شرکتی در حوزه تعمیرات اپل، از امکانات و تجهیزات جانبی بسیار دیگری نیز بهره مند شوید.

به این ترتیب خریدی امن و مطمئن خواهید داشت. تنها نمایندگی مجاز اپل در ایران افتخار دارد اعلام کند با ارائه خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی توانسته است کمک شایانی به کاربران خود داشته باشد. با استفاده از این سرویس رایگان و تخصصی کاربر امکان مقایسه خواهد داشت و از نقاط ضعف و قوت دستگاه مربوطه مطلع می شود.

در این نمایندگی همه انواع محصولات اپل از جمله  آیفون، آیپد، آیپاد، آی مک، مک بوک، اپل واچ و اپل تی و … تحت حمایت قرار می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان مربوطه جویا شوید.

3.2/5(4 امتیاز)