شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

بک لایت Back light تلویزیون در واقع نور زمینه‌ای است که توسط لامپ های تعبیه شده در پنل تولید می‌شود. این نور پیکسل‌های روشن شدۀ صفحه نمایش را قابل دیدن می‌کند و نقش مهمی در به نمایش درآوردن تصاویر دارد. با این تفاسیر بدیهی است خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ ازکارافتادگی کل دستگاه را سبب شده و اختلالاتی را در تصاویر عرضه شده ایجاد نماید. در صورت خرابی بک لایت لازم است تا پنل تلویزیون گشوده شده و در ادامه لامپ های خراب و نیمه خراب آن تعویض گردد.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ زمانی اتمام می‌یابد که نور مجموعه تنظیم گردد و اطلاحات لازم جهت تنظیم برد پاور، تغییر و تنظیم ولتاژ بک لایت و در نهایت تست و آزمایش دستگاه با روش های استاندارد انجام پذیرد. توجه به این مراحل نقش بسزایی در تعمیر صحیح و استاندارد این بخش از دستگاه و جلوگیری از بازگشت ایراد دارد. سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون در نمایندگی مجاز و مراکز استاندارد تعمیر نظیر مرکز تعمیر تخصصی تلویزیون سامسونگ قابل دریافت است.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ در محل

انواع بک لایت تلویزیون سامسونگ

دو تصویر زیر به خوبی گویای تفاوت تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی در بکارگیری بک لایت هستند. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات سامسونگ تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ را دریافت نمایید.

بک لایت تلویزیون led و lcd

به طور خلاصه می توان گفت که تلویزیون های ال ای دی همان تلویزیون های ال سی دی هستند که بجای لامپ های فلورسنت در آنها از لامپ های ال ای دی استفاده شده است. شیوه تعبیه و جاگیری لامپ های ال ای دی در دستگاههای گوناگون متفاوت است. برای مثال در برخی از مدل های تلویزیون سامسونگ این لامپ ها به صورت نوارهایی در کناره پنل تلویزیون بکار برده شده اند. در برخی دیگر از مدل ها این چراغ ها به صورت نوار های افقی مورد استفاده قرار گرفته اند. با توجه به تفاوت های مذکور، در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ می بایست به ویژگی های هر دستگاه توجه کرده و از روشهای سازگار با همان دستگاه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: چرا تلویزیون سامسونگ صدا دارد ولی تصویر ندارد؟

تعمیر بک لایت تلویزیون ال سی دی سامسونگ

تعمیر بک لایت تلویزیون در سری های ال سی دی شامل لامپ های فلورسنت (تعداد آنها بین 10 تا 18 متغیر است)، مدارات و قطعات تأمین کننده ولتاژ است. در تلویزیونهای ال سی دی، معمولاً نور تولید شده توسط بک لایت پس از مدتی مثلاً نیم ساعت پس از کار کردن تلویزیون- قطع می گردد. قطعی نور بک لایت در واقع به دلیل فعال شدن بخش محافظت کننده از دستگاه یا همان پروتکتور اتفاق می افتد.

بدین معنا که با نیمه خراب شدن تعدادی از لامپهای فلورسنت و گرم شدن آنها مدارات پروتکتور فعال شده و جهت حفاظت از دستگاه ولتاژ این بخش را قطع می کنند. در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ عیب یابی صحیح پیش از اقدام به تعمیرعیب یابی شامل تست قطعات و کنترل کیفیت دستگاه اهمیت ویژه‌ای دارد. سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ در نمایندگی مجاز و مراکز استاندارد تعمیر نظیر مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون سامسونگ قابل دریافت است.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ

در تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی در صورتی که لامپ های ال ای دی خراب شده باشند ابتدا باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته شود. در مرحله بعد لامپهای معیوب شناسایی شده و لامپ های سالمی جایگزین آنها می شود. (در غالب تعمیرات بک لایت تلویزیون به دلیل برداشته شدن صفحه ماژور و ضخامت پایین این بخش، احتمال شکستگی پنل وجود دارد. 

به همین دلیل در فرآیند تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ ، عمدتاً از تعمیر این بخش صرف نظر کرده و پنل جدیدی جایگزین پنل قبلی می شود. سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی سامسونگ در نمایندگی مجاز و مراکز استاندارد تعمیر نظیر مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون سامسونگ قابل دریافت است.

تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ

در صورتی که تلویزیون سامسونگ شما دچار اشکال شده است و حدس می زنید که این اشکال مربوط به بخش بک لایت تلویزیون است می توانید به مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ را دریافت نمایید. در صورتی که امکان جابجایی دستگاه و تحویل آن به تعمیرگاه را ندارید می توانید از سرویس تعمیر در محل تلویزیون سامسونگ استفاده نمایید. توجه داشته باشید سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر این بخش از دستگاه را صرفاً از نمایندگی‌های مجاز و مراکز استاندارد نظیر مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون سامسونگ دریافت نمایید.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نمایندگی تعمیرات سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و بازیابی دستگاه های سامسونگ به مراجعان محترم است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی تعمیرات Samsung و مراجعه به پارت تخصصی مربوط با دستگاه خویش، خدمات مورد نیاز خویش را دریافت نمایند. جهت کسب بهترین نتیجه از تعمیرات سامسونگ توصیه می شود که حتما نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را با کارشناس تعمیر در میان بگذارید.

بعلاوه اگر با بروز اشکال در دستگاه، سیستم و یا قطعات آن را دستکاری نموده اید، حتما این موضوع را به همراه تمام جزییات، با کارشناس نمایندگی تعمیرات سامسونگ در میان بگذارید. برخی از خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات سامسونگ عبارتند از: تعمیر موبایل سامسونگ، تعمیر تبلت سامسونگ، تعمیر لپ تاپ سامسونگ، تعمیر تلویزیون سامسونگ، تعمیر پرینتر سامسونگ، تعمیر دستگاه کپی سامسونگ، تعمیر فکس سامسونگ، تعمیر لوازم خانگی سامسونگ، تعمیر پروژکتور سامسونگ و …. .

5/5(3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *