شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر تاچ پد لپ تاپ اپل

تاچ پد(Touchpad) یک ابزار اشاره گر است که مجهز به یک حسگر لمسی مسطح است که می‌تواند حرکت و موقعیت انگشت کاربر را به موقعیت نسبی صفحه‌نمایش تبدیل می‌کند. این صفحه لمسی کارکردی دقیقا مشابه موس دارد و در همه لپ تاپ ها از جمله لپ تاپ های اپل طراحی شده است.

نام غیر متداول تر این صفحه لمسی، تِرَک پد (Trackpad) است. استفاده از تاچ پد در لپ تاپ به این دلیل است که به طور کلی لپ تاپ ها ابزار های جمع و جور و مختصر و مفیدی هستند که از حداقل فضا و امکانات حداکثر استفاده را می کنند.

به جای استفاده از موس و کشیدن آن از این سو به آن سو، در پایین صفحه لپ تاپ اپل صفحه لمسی یا همان تاچ پد طراحی شده است تا کار موس را انجام می دهد. تاچ پد ها علاوه بر انواع رایج به شکل بی‌سیم نیز تولید می‌شوند و مشابه با صفحه‌ نمایش‌های لمسی معمولا در دو قالب خازنی و مقاومتی عمل می‌کنند.

تعمیر تاچ پد مک بوک اپل

نحوه تعمیر تاچ پد مک بوک اپل

اولین گام برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ اپل این است که مطمئن باشید دستگاه هنگ نکرده باشد، زیرا در این شرایط لپ تاپ اپل فریز می شود و به هیچ دستوری پاسخ نمی دهد و تاچ پد هم کار نمی کند. برای بررسی این وضعیت دکمه‌ی Num Lock یا Scroll Lock را از روی کیبورد فشار دهید تا ببینید چراغ‌های مربوطه روشن می‌شود یا نه.

اگر دستگاه شما چنین قابلیتی دارد و با فشار دادن دکمه‌ها، چراغ خاموش و روشن می‌شود، پس دستگاه فریز نشده است. اگر بعد از چند بار فشار دادن دکمه‌ها، این چراغ‌ها در حالت روشن یا خاموش گیر کرد، به معنی فریز شدن دستگاه شما است.

بررسی تنظیمات موس برای کاربران  macOS

برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ اپل از منوی اپل که در بالای صفحه قرار دارد به بخش System Preferences بروید. در مک‌بوک پرو، روی آیکن System Preferences   که در پایین صفحه‌ی دسکتاپ قرار دارد کلیک کنید.

در پنجره   System Preferences، روی آیکن Trackpad کلیک کنید تا تنظیمات آن باز شود.

نظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید و دوباره امتحان کنید و ببینید مشکل برطرف شده است یا نه.

 اگر تاچ‌پد همچنان مشکل دارد یا درست کار نمی‌کند، احتمالا درگیر ایرادات سخت‌افزاری است. برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ اپل از دپارتمان تخصصی اپل کمک بخواهید.

نکات مهم در تعمیر تاچ پد لپ تاپ اپل

اهمیت تاچ پد را تنها زمانی متوجه خواهید شد که گرفتار یک تاچ پد خراب و نا مناسب شوید. در این چنین شرایطی قطعا یکی از سخت ترین حالت های ممکن کار با لپ تاپ اپل را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل است که تعمیر تاچ پد لپ تاپ اپل بسیار مهم و حائز اهمیت است.

تاچ پد خراب حرکات را به خوبی نشان نمی دهد و نمی توانید یک کلیک ساده را روی گزینه مورد نظر در لپ تاپ اپل داشته باشید.

توجه کنید که در تعمیر تاچ پد لپ تاپ اپل در شرایطی که این صفحه لمسی از بیخ و بن مشکل داشته باشید_ به دلیل ورود ضربات سنگین، خط و خش و کاربری غلط و نا مناسب_ غیر ممکن است و تنها راه خلاصی از این مشکل تعویض لپ تاپ است، ولی می توان با اجرای تنظیمات و استفاده از راه حل هایی، شانس خود را برای تعمیر تاچ پد لپ تاپ اپل امتحان کنید.

توجه داشته باشید که با وجود اینکه فناوری به کار رفته در اغلب تاچ پدها یکسان است، اما آنها به شکل های گوناگونی در لپ تاپ ها از جمله لپ تاپ اپل به کار رفته اند و در اندازه ها و جنس های متفاوتی ساخته می شوند. توجه به توان سخت افزاری لپ تاپ ها امروزه بسیار رایج است، آنچه که انتخاب شما را منحصر می کند، توجه به همین جزئیات است.

تعمیر لپ تاپ اپل

برای تعمیر لپ تاپ اپل دیگر لازم نیست نگران باشید. هر اندازه که این دستگاه ساختار منحصر و پیچیده ای داشته باشد، اپل تعمیرکاران ما می توانند از عهده تعمیر و ترمیم و عیب یابی آن بر آیند. برای تعمیر لپ تاپ اپل از نرم افزارکاران و سخت افزار کاران متخصص اپل کمک می گیریم.

ابزار و تجهیزات مدرن و منحصر به فردی را فراهم کرده ایم که هر کدام مسئولیت عیب یابی و تعمیر بخش از مک بوک را بر عهده دارند. مفید و مختصر می گوییم با مراجعه به این مرکز تخصصی ترین خدمات در حوزه مک بوک را با بالاترین و امن ترین کیفیت دریافت خواهید کرد.

واحد های تعمیرات اپل

همه ما به خوبی می دانیم کمپانی اپل نه تنها به دلیل کیفیت محصولات و تولیداتش زبانزد و مشهور است بلکه ساختار منحصر به فردی که هر یک از این محمصولات دارند نیز سبب شده تا این تولیدات ارزش و اعتبار خاصی در میان کاربران داشته باشد.

در دپارتمان اپل می توانید تخصصی ترین خدمات سخت افزاری و نرم افزاری را در مورد همه محصولات این کمپانی دریافت کنید. واحد تعمیرات اپل به تجهیزات و ابزارآلات مدرن و مطابق با سازگارهای جهانی مجهز است و به راحتی می تواند صفر تا صد سرویس های عیب یابی، ترمیم و تعمیر را پوشش دهد.

5/5(2 امتیاز)