شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ

تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ از مشکلات شایعی است که کاربران بسیاری را درگیر خود کرده است. این معلول می تواند علت های متنوع و مختلفی داشته باشد که باید با ریشه یابی دقیق ، علت را یافت و برای رفع آن از مسیر درست وارد عمل شد.

بررسی مشکل عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی سامسونگ نیازمند بررسی بخش های مختلفی از این دستگاه است تا با عیب یابی صحیح بتوان تشخیص درست داد و راه حل مناسب را برای رفع این مشکل انتخاب و اجرا کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحاتی مفیدی درباره این موضوع بدهیم و شما را با شایع ترین علل تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ آشنا کنیم. در صورتی که با بررسی و عیب یابی مواردی که در ادامه به آنها اشاره شده است، مشکل ماشین ظرفشویی رفع نشد ، می توانید به بخش تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ مراجعه نمایید و یا از طریق راه های درج شده در بخش تماس با ما ، جهت تعمیر دستگاه خود اقدام نمایید.

تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ

نکات مهم هنگام عدم تخلیه آب ظرفشویی سامسونگ

دریچه تخلیه را بررسی کنید

اگر دریچه تخلیه آب مسدود باشد، تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ را به دنبال خواهد داشت. این دریچه را همواره تمیز نگه دارید. در صورتی که این دریچه تمیز است، اما همچنان آب از آن خارج نمی شود، معیوب شده است و باید تعویض شود.

کیت تخلیه مغناطیسی را چک کنید

کیت تخلیه مغناطیسی، دریچه تخلیه را باز می کند تا آب از دستگاه خارج شود. در صورتی که این دریچه باز نشود، آب از ماشین ظرفشویی سامسونگ تخلیه نمی شود.

پروانه تخلیه را بررسی کنید

پروانه تخلیه، جریان آب را از طریق شیلنگ تخلیه به مخزن یا خط تخلیه می رساند؛ اگر پروانه خراب شده باشد باعث تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ می شود و باید آن را تعویض کرد.

انسداد یا نصب نامناسب دفع کننده زباله

در ماشین ظرفشویی سامسونگ قطعه ای با نام دفع کنند زباله نصب می شود. تمام دفع کننده های زباله با یک درپوش محکم بر روی لوله تخلیه فروخته می شوند. اگر ظرفشویی سامسونگ به دفع کننده زباله متصل نیست، درپوش باید بر روی لوله تخلیه باقی بماند و اگر هم متصل است، درپوش باید برداشته شود.

در صورتی که دفع کننده زباله به تازگی تعویض نشده باشد، احتمال انسداد در آن وجود دارد. دفع کننده و انتهای شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ را تمیز کنید. اگر آب ماشین ظرفشویی سامسونگ تخلیه نمی شود باید آنها را در اولین اقدام بررسی کنید، زیرا این در دو نقطه احتمال انسداد همواره وجود دارد.

دریچه را چک کنید

دریچه کنترل، مانع از بازگشت آب به ماشین ظرفشویی پس از تخلیه می شود. بسته بودن دریچه کنترل تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ را به دنبال دارد. این بخش را در ابتدا تمیز و در صورت لزوم تعویض کنید.

پمپ و موتور را بررسی کنید

اگر موتور در طی چرخه تخلیه روشن نمی شود یا اگر با سرعت پایین کار می کند، باعث عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی سامسونگ می شود، در این شرایط باید پمپ و موتور را تعویض کنید.

توپ کنترل را بررسی کنید

این توپ در درون دریچه کنترل وجود دارد کا از بازگشت آب به داخل دستگاه جلوگیری می کند. انسداد توپ کنترل باعث تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ می شود. پس آن را آزاد کنید.

کمربند پمپ آب را چک کنید

فرسودگی و خرابی کمربند پمپ آب عدم تخلیه آب از ماشین ظرفشویی سامسونگ را به دنبال دارد. برای دسترسی به کمربند پمپ آب، پانل پایین را بردارید. کمربند پمپ آب در پایین موتور واقع شده است. اگر کمربند پمپ آب فرسوده یا خراب شده است، آن را تعویض کنید.

پمپ تخلیه را بررسی کنید

پمپ تخلیه با استفاده از یک پروانه، آب را از طریق شیلنگ تخلیه خارج می کند. اگر موتور پمپ تخلیه کار نکند، تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ را به دنبال خواهد داشت. این پمپ به کمک یک پروانه آب را وارد شیلنگ تخلیه می کند و آب از آن مسیر از دستگاه خارج می شود. بررسی پمپ تخلیه با استفاده از مولتی متر امکان پذیر است. پمپ های تخلیه قابل تعمیر نیستند، لذا اگر پمپ تخلیه ظرفشویی سامسونگ معیوب باشد، باید آن را تعویض کنید.

شیلنگ تخلیه را بررسی کنید

شیلنگ تخلیه را از ماشین ظرفشویی و سینک جدا کنید و آن را تمیز کنید. از آنجا که شیلنگ تخلیه معمولا در نزدیکی دفع کننده زباله یا تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ نصب است، همواره احتمال انسداد در آن وجود دارد.

راه های پیشگیری از مشکل تخلیه نشدن آب ظرفشویی سامسونگ

  • شیلنگ تخلیه خم شدگی و تاخوردگی نداشته باشد
  • مکانی که آب در آنجا تخلیه می شود، بررسی کنید. احتمال دارد مکانی که باید آب تخلیه شود، گرفتگی داشته باشد
  • پس از هر شستشو فیلتر و لگنچه ظرفشویی را با آب داغ و شوینده و فرچه کاملا پاک کنید
  • شیلنگ تخلیه باید به اندازه ارتفاع دستگاه (حداقل ۷۷ سانتی متر و حداکثر یک متر ) بالا آورده شود و بعد به فاضلاب متصل شود

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در واحد تخصصی لوازم خانگی انجام می شود. در این واحد اختصاصی، بخشی مجزا و مستقل تنها برای تعمیرات ظرفشویی  در نظر گرفته ایم که به کمک تکنسین ها و تعمیرکاران حرفه ای صفر تا صد مشکلات و ایرادات این دستگاه را شناسایی، ریشه یابی و برطرف می سازیم.

این واحد اختصاصی به آرشیوی مجهز از قطعات جانبی و اصل نیز مجهز است که کار تعویض را هم برای تعمیر کاران سهل و امن می کند. با مراجعه به این واحد معتبر و متعهد تعمیر دستگاه شما با تضمین کتبی و ضمانت نامه رسمی انجام می شود و کاملا امن و ایمن است.

واحد های تعمیرات سامسونگ

کمپانی سامسونگ در صنایع مختلفی از حوزه الکترونیک و دیجیتال فعالیت می کند. لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ماشین آلات اداری و دفتری و تجهیزات و دیوایس های هوشمند تقسیم بندی کاملی از مجموعِ فعالیت های کمپانی سامسونگ است که در هر بخش محصولاتی با کیفیت و منحصر به فرد طراحی و تولید و عرضه می کند.

به همین دلیل است که در تنها دپارتمان رسمی سامسونگ در ایران واحد های تعمیرات سامسونگ را به صورت مجزا و مستقل راه اندازی کرده ایم و در هر واحد تنها محصول مرتبط را بررسی، ارزیابی و ترمیم و تعمیر می کنیم. هر یک از این واحد ها به تجهیزات مدرن و پیشرفته مجهز هستند که مسیر تعمیر و عیب یابی را هموار و بی مانع می سازند.

تعمیرکاران در هر بخش در حوزه تخصصی خود از تجربه ای طولانی و طلایی برخوردار هستند و مسئولیت بازگشت سلامت هر یک از محصولات سامسونگ را صد در صد تضمین می کنند.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ مرجع امن و مطمئنی است برای همه کاربرانی که هر یک از محصولات این برند خوش نام و پر آوازه را انتخاب کرده اند. این نمایندگی در دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش به صورت تخصصی و مستقیم فعالیت دارد. در نمایندگی سامسونگ می توانید مجموعه ای از بهترین و با با کیفیت ترین خدمات و سرویس های مربوط به خرید و فروش و سرویس و عیب یابی را دریافت کنید.

این نمایندگی فعال و مطمئن در نخستین گام برای تامین رفاه هر چه بیشتر کاربران سامسونگ، با ارائه خدمات مشاوره ای رایگان و حرفه ای او را برای تجربه یک خرید دلنشین و بهره مندی از خدمات پس از فروش متمایز همراهی می کند. در نمایندگی سامسونگ می توانید از امکانات و تسهیلاتی متمایز و منحصر به فرد بهره مند شوید که خرید شما را برای همیشه بیمه می کند. دریافت اطلاعات بیشتر از طریق تماس با این نمایندگی مجاز امکان پذیر است.

5/5(1 امتیاز)