شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تراشه T2 در آی مک پرو

[us_separator size=”custom” height=”32px”][us_separator size=”custom” height=”32px”]

تراشه T2 در آی مک پرو یکی از بخش هایی است که اخیرا بحث هایی پیرامون آن وجود داشته است. آنچه از گزارشات حاکی است این است که این تراشه برای کاربران آی مک پرو دردسر ساز شده است. با این حال همچنان نمی توان وجود دردرسرهای موجود را صد در صد به تراشه T2 در آی مک پرو نسبت داد. مشکل از جایی شروع می شود که برخی از کاربران گاهی با  صفحه‌ کرنل پنیک مواجه می‌شوند. اما سوال اصلی اینجاست که تراشه T2 اپل واقعا برای آی مک اپل ( پرو ) درسر ساز است یا خیر؟ Kernel Panic  چیزی شبیه صفحه آبی مرگ در ویندوز است که رویارویی با آن در آی مک پرو را به تراشه T2 نسبت داده اند.

تراشه T2 در آی مک پرو

درد سرهای تراشه T2 در آی مک پرو

در حالی که برخی از کاربران حتی بدون اتصال هیچ دستگاهی، صفحه‌ کرنل پنیک را مشاهده می‌کنند؛ تعدادی مقصر را تراشه T2 در آی مک پرو می دانند و تعدادی هم از روش های دیگر این مشکل را مدیریت کرده اند. بر اساس گزارشات موجود بسیاری از کاربران آی مک اپل ( پرو ) از زمان آغاز عرضه‌ آن در سال ۲۰۱۷ به‌‌دفعات با صفحه‌ Kernel Panic مواجه شده‌اند. این صفحه چیزی شبیه صفحه آبی مرگ در ویندوز است. این در حالی است که کاربران با پرداخت هزینه های سنگین و هنگفت برای خرید چنین دستگاهی، انتظار رویارویی با چنین مشکلی را ندارند. اما شرح این مشکلات به دفعات در فروم‌های اپل مشاهده شده است. با وجود اینکه تراشه‌ امنیتی T2 اپل وظایفی مانند بوت امن، حافظه‌ رمزگذاری‌شده و دستور صوتی Hey Siri را برای iMac Pro بر عهده دارد؛ ظاهرا تیم پشتیبان اپل ریشه این مشکل را تراشه T2 در آی مک پرو می داند.

ریشه یابی مشکل Kernel Panic

Bridge OS سیستم عاملی است که در تراشه T2 در آی مک پرو مورد استفاده قرار گرفته است؛ این سیستم عامل در گزارشات کاربران به عنوان یک نقطه مشترک در اختلال موجود دیده شده است. روبه رو شدن با صفحه‌ Kernel Panic چه به‌دلیل خطا در عملکرد تراشه T2 در آی مک پرو و سیستم‌عامل اختصاصی آن باشد و چه اینکه به این موضوع و مشکلات اخیر آی مک پرو ربطی نداشته باشد، راه حل های خلاصی از آن از یک کاربر به کاربر دیگر متفاوت است. دلیل آن هم این است که برخی از کاربران در شرایط اتصال یک حافظه‌ به‌صورت Daisy-Chain با این مشکل مواجه می‌شوند و برخی دیگر حتی بدون اتصال هیچ دستگاهی، صفحه‌ کرنل پنیک را مشاهده می‌کنند. با این حال اپل از مسأله آگاه است و برای ارائه راه حل های مناسب تلاش می کند.

توصیه اپل برای حل مشکل Bridge OS در آی مک پرو اپل

اپل توصیه کرده است که کاربران iMac Pro سیستم‌عامل macOS را وایپ و مجددا بارگذاری کنند، FileVault و Power Nap را غیرفعال کنند. ظاهر غیر فعال کردن Power Nap توانسته است مشکل Bridge OS را بهتر حل کند. استفاده نکردن از فرم اتصال Daisy-Chain ، استفاده نکردن از تبدیل تاندربولت ۳ به تاندربولت ۲، خاموش کردن Power Nap، خاموش کردن Secure Boot، آنلاک نکردن دستگاه با اپل واچ، حذف افزونه‌های متفرقه‌ کرنل و خاموش کردن تمام گزینه‌های مدیریت انرژی از جمله‌ راهکارهای کاربران برای حل این مشکل است.

این در حالی است که بسیاری از کاربران آی مک پرواپل معتقدند Kernel Panic تنها شب‌ها و حین Idle بودن دستگاه رخ می‌دهد؛ بنابراین ممکن است وجود مشکلی در حالت Storage / Hibernation یا قابلیت Wake-over-Ethernet زمینه‌ساز این مسأله باشد و اصلا ربطی به عملکرد تراشه T2 در آی مک پرو نداشته باشد. برخی دیگر از کاربران نیز فقط زمانی با صفحه‌ کرنل پنیک مواجه می‌شوند که کابل اترنت متصل باشد. مشکل هر چه که باشد، مهندسان اپل درصدد رفع آن‌ هستند. گفته می‌شود که در به‌روزرسانی macOS 10.13.6 راهکاری برای رفع مشکل کرنل پنیک وجود خواهد داشت؛ اما ممکن است این به‌روزرسانی برای کرنل پنیک در حالت Sleep‌ کامپیوتر کارساز نباشد.

نمایندگی مجاز اپل

نمایندگی مجاز اپل یکی از درگاه های رسمی و قانونی است که خدمات و تسهیلات بسیار متنوع وکاربردی به کاربران ارائه می دهد. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و مجموعه ای از امکانات و امتیازات بی نظیر را در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات اپل در اختیار کاربران قرار می دهد. در این نمایندگی می توانید با خیالی آسوده خرید کنید و از خدمات پس از فروش رسمی و شرکتی بهره مند شوید و تسهیلات تکمیلی بسیاری را در اختیار بگیرید. تمامی سرویس ها و خدمات همراه با ضمانت نامه های کتبی و اصل است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa,%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86″]
امتیاز شما به این نوشته