شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر آیفون s5

یکی از خدمات تخصصی که در نمایندگی اپل توسط متخصصان کارآزموده ارائه می شود تعمیر آیفون s5 می باشد. دستگاه های آیفون از سیستم پیچیده و حساسی بهره مند هستند که این موضوع سبب شده تا تعمیرات آن ها به مهارت و تخصص بالایی نیاز داشته باشد. شرکت اپل تاکنون انواع گوشی های خود را تحت عنوان آیفون وارد بازار کرده است. کیفیت موبایل های تولید شده توسط این شرکت بسیار بالا بوده تا حدی که بسیاری از کاربران استفاده از مدل های قبلی اپل را به خرید گوشی های به روز ترجیح می دهند.

 با وجود این کیفیت نیز ممکن است در برخی موارد گوشی های آیفون هم به تعمیرات نیاز داشته باشند. در ادامه به بررسی مشکلات رایج سخت افزاری و نرم افزاری آیفون s5 می پردازیم. آگاهی از این مشکلات به کاربران کمک می کند تا در صورت رو به رو شدن با آن ها بهترین روش های تعمیراتی را در پیش بگیرند.

مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری آیفون s5

همان طور که می دانید مشکلات دستگاه های الکترونیکی در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار می گیرد. در این بخش قصد داریم چند نمونه از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری آیفون s5 را بررسی کنیم.

مشکلات نرم افزاری

یکی از رایج ترین مشکلات نرم افزاری در دستگاه ها باقی ماندن لوگوی شرکت اپل (یک سیب گاز زده ) بر روی دستگاه است، به صورتی که در هنگام روشن کردن گوشی دستگاه شما هنگ کرده و بر روی لوگو ثابت می ماند. از دیگر مشکلات نرم افزاری آیفون s5 می توان به هنگ کردن آن در هنگام اجرای برخی از اپلیکیشن ها اشاره کرد؛ وقتی برخی از برنامه ها را اجرا کرده و دکمه هوم را می زنید، با یک صفحه به رنگ آبی در نمایشگر گوشی رو به رو می شوید. 

تاخیر 5 ثانیه ای در تایپ حروف هم مشکل نرم افزاری دیگری است که بعضی کاربران آن را مطرح کرده اند. برخی از کاربران این محصول نیز برای کار کردن با iTunes دچار مشکلاتی بودند که البته اپل این مساله را برطرف نمود. اختلالاتی که در این بخش بررسی کردیم از وجود یک مشکل نرم افزاری جدی خبر می دهد. به منظور رفع مشکلات و تعمیر آیفون s5 به واحد تعمیرات اپل مراجعه کرده و از اعمال تعمیرات نا آگاهانه بپرهیزید.

مشکلات سخت افزاری

در این بخش به بررسی مشکلات سخت افزار آیفون s5  می پردازیم. عدم کارکرد درست میکروفون این دستگاه یکی از رایج ترین مشکلات سخت افزاری آیفون s5  به شمار می رود. در این حالت کاربران نمی توانند صدا را در ابزاری مشخص ضبط کنند و یا اینکه در حین مکالمه، صدایشان به شکل مناسب به طرف مقابل نمی رسد. به گفته ی بعضی کاربران یکی دیگر از مشکلات این دستگاه خالی شدن شارژ زودهنگام باتری و یا عدم شارژ شدن آن می باشد. البته توجه داشته باشید که مشکلات باتری می تواند منشأ نرم افزاری هم داشته باشد. 

داغ شدن شدید گوشی هم از جمله دیگر مواردی است که در بخش مشکلات سخت افزاری آیفون s5 مورد توجه قرار می گیرد. این مساله دلایل مختلفی داشته و ممکن است خرابی دیگر قطعات آیفون عامل بروز این مشکل باشد. به منظور رفع این مشکلات لازم است تعمیرکار از تخصص های لازم تعمیراتی بهره مند شود. به یاد داشته باشید در صورتی که در اولین فرصت برای رفع مشکلات سخت افزاری اقدام نکنید دستگاه شما با مشکلات بیشتری رو به رو خواهد شد. برای تعمیر آیفون s5 لازم است تعویض و یا ترمیم قطعات تنها توسط نیروی متخصص انجام شود.

تعمیر و تعویض برد آیفون 5s

از کار افتادگی برد آیفون 5s اپل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که می توان به اصلی ترین دلیل بروز آن قرار گرفتن در محیط مرطوب و آبخوردگی برد گوشی اشاره کرد. عملکرد قطعات الکترونیکی گوشی های موبایل با نفوذ آب به شدت در معرض تاثیرات منفی قرار می گیرند و عملکرد آنها را با اختلال مواجه می کند. 

ضربه خوردن گوشی نیز از دیگر عوامل مخرب برای برد آیفون است که عملکرد آن را با اختلال مواجه می کند. در خیلی از موارد مشاهده شده که برد گوشی در اثر ضربه با اشکال مواجه شده و به درستی کار نمی کند. امکان دارد در بعضی موارد خاص مادربرد گوشی هم به طور اتفاقی و نامعلوم از کار بایستد.

تعمیر و تعویض ال سی دی آیفون 5s

همانطور که می دانید امروزه صفحه نمایش های لمسی جایگزین صفحه کلیدهای فیزیکی در نسل جدید گوشی های موبایل گردیده است و این صفحه نمایش ها هر روز بزرگ و بزرگ تر شده و تمام مساحت پنل جلویی گوشی را در برگرفته است. 

طبیعتاٌ این قابلیت همانطور که یک آپشن مطلوب محسوب می شود متوجه خطراتی نیز می باشد چراکه باعث شده شکنندگی صفحه نمایش های گوشی نسبت به پیش بیشتر شده و با هر ضربه کوچکی شاهد شکستگی ال سی دی گوشی آیفون باشیم. پس می توان گفت اصلی ترین دلیلی که برای ال سی دی گوشی می تواند اتفاق بیفتد شکستگی صفحه نمایش است که کاربر را مجبور به تعمیر یا تعویض ال سی دی آیفون می نماید.

تعویض باتری آیفون 5s اپل

باتری تمام گوشی های هوشمند به مرور زمان وقتی در معرض سیکل های شارژ متعدد قرار می گیرد دچار افت کیفیت شده و کارایی اولیه را نخواهد داشت. اصلی ترین دلیلی که کاربر را ملزم به تعمیر باتری گوشی آیفون 5s خود می نماید مربوط به همان افت کیفیت شارژدهی باتری یا از دست رفتن بخش عمده ای از توان ظرفیت اسمی آن است. در برخی شرایط خاص از کار افتادن کامل باتری یا تورم باتری هم می تواند تعویض باتری را برای کاربران این دستگاه در پی داشته باشد. آیفون 5S اپل هم ازین قاعده مستثنی نیست.

تعمیر اسپیکر آیفون 5s

از دیگر عواملی که دارندگان گوشی آیفون 5s را با مشکل درگیر می کند تعمیر اسپیکر آیفون است که می تواند به مواردی مانند کم شدن صدای مکالمه در آیفون اشاره کرد. در این حالت در زمان مکالمه صدا  قطع یا غیر واضح و مبهم شنیده می شود. در اکثر مواقع این اختلالات ناشی از آسیب دیدگی اسپیکر می باشد. اما اختلال در صدای مکالمه حین تماس، ممکن است حاکی از یک نقص یا ایراد نرم افزاری نیز باشد. 

ضعیف شدن صدای مکالمه ایراد نه چندان رایجی است که به ندرت ممکن است دارندگان گوش اپل آن را تجربه نمایند. با این حال در صورت مداومت این مشکل باید بررسی شده و برطرف گردد. همچنین می توانید اسپیکر را بررسی کرده و از مسدود نشدن آن با هر شی خارجی اطمینان حاصل نمایید. در صورت رفع نشدن باید به یک مرکز تعمیرات اپل معتیر و مجاز مراجعه نمود.

روش های تعمیر آیفون s5

تعمیر آیفون s5 روش هایی دارد که بسته به نوع و شدن مشکل انتخاب و اجرا می شوند. برای رفع مشکلات نرم افزاری، اقداماتی از قبیل ری استارت کردن، ویروس کشی، حذف برنامه های معیوب و ریست فکتوری کاربردی و موثر هستند. همچنین برای تعمیرات سخت افزاری آیفون 5 باید قطعات معیوب بررسی شده و تعمیر یا تعویض گردند. 

اگر برای رفع مشکل آیفون به تعویض قطعه نیاز داشتید لازم و ضروری است که از قطعات اورجینال استفاده کنید، همان طور که پیش تر اشاره کردیم دستگاه های اپل حساس بوده و در صورتی که برای تعویض قطعه از مدل های فیک یا تقلبی استفاده کنید باید شاهد کاهش روز افزون کیفیت دستگاه باشید. در راستای ارائه خدمات بی نقص به کاربران، واحد تعمیرات موبایل نمایندگی اپل از قطعات با کیفیت و اصل برای فرایند تعویض استفاده می کند.

تعمیرات آیفون اپل

مدیریت نمایندگی اپل، با هدف عمل به اصول مشتری مداری و ارائه خدمات با کیفیت به کاربرانش، واحدی مجزا را به تعمیرات آیفون اپل اختصاص داده است. مجهز شدن این واحد به انواع ابزار آلات مدرن تعمیراتی سبب شده تا فرآیند تعمیرات در این مجموعه با سرعت و کیفیت بسیار بالایی همراه باشد. متخصصین ارشد نرم افزار و سخت افزار در این واحد فعالیت می کنند و خدمات تعمیری را در سطحی تخصصی به کاربران ارائه می دهند. گفتنی است تعمیر آیفون s5 نیز در این واحد به وسیله ی افراد حرفه ای انجام می شود.

نمایندگی اپل

خدمات نمایندگی اپل در دو بخش فروش و پس از فروش ارائه می شود. ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، راه اندازی فروشگاه های رسمی فروش اپل، ارائه مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستند که در نمایندگی اپل به کاربران ارائه می گردد. مشتری مداری در نمایندگی اپل سبب شده تا این مجموعه انتخاب اول  و همیشگی کاربران باشد.

تعمیرات اپل

واحد تعمیرات اپل در بخش هایی مجزا تقسیم بندی شده اند که هر کدام به صورت تخصصی تعمیرات یکی از محصولات اپل را ارائه می کنند. بهره مندی از متخصصان حرفه ای و مجرب نیز سبب شده تا امکان تعمیر انواع محصولات اپل در این مجموعه امکان پذیر باشد. همچنین مدیریت نمایندگی اپل نیز در راستای تحقق این هدف، واحدها را به تجهیزات، ابزار و دستگاه های پیشرفته مجهز نموده و امکان تعمیرات تخصصی نرم افزاری و سخت افزاری را در این واحدها فراهم نموده است. 

بدین ترتیب، شما کاربران گرامی در صورت مشاهده مشکل در محصولات اپل خود، می توانید به واحدهای تعمیرات اپل مراجعه نموده و دستگاه خود را تعمیر نمایید. کلیه ی محصولات پس از اعمال فرآیند تعمیرات برای مشتریان تست شده و سپس تحویل داده می شوند.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی اپل و محصولات مربوط به آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

امتیاز شما به این نوشته