شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر تاچ تبلت اپل

اگر در طول روزهای اخیر، تاچ آیپد مورد استفاده‌تان دچار اشکال در عملکرد و یا شکستگی شده است، می توانید با حضور در واحد تعمیر تاچ تبلت اپل، عیوب پیش آمده در آن را مرتفع سازید. کارشناسان حاضر در این مرکز پس از عیب‌یابی دستگاه و تشخیص نوع اشکال پیش آمده در آن، اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر تاچ تبلت اپل را بر روی آن اِعمال می‌نمایند.

این اقدامات بسته به نوع اشکال پیش آمده در آیپد متفاوت خواهد بود. به عبارتی دیگر، در صورتی که خرابی صفحه نمایش لمسی آیپد به دلیل شکستگی باشد، تعمیرات اِعمال شده، سخت افزاری ( و شامل تعویض تاچ آیپد) خواهد بود. در مقابل، اگر اشکال پیش آمده مربوط به شکستگی تاچ و بخش سخت افزاری نباشد، تعمیرات اِعمال شده نرم افزاری خواهد بود.

در هر حال اشکال پیش آمده در تاچ آیپد، هر چه که باشد، جای نگرانی نیست و امکان رفع و تعمیر آن به بهترین شکل ممکن در مرکز تعمیرات تبلت وجود دارد.

تعمیر تاچ تبلت اپل

تعمیر تاچ تبلت اپل با روش‌های سخت افزاری

تعویض تاچ آیپد

وقتی تاچ یا ال سی دی لمسی آیپد بشکنند راه معقولی نیست که صرفا تاچ اسکرین یا ال سی دی را تعویض کنید چرا که ال سی دی و تاچ در این گونه تاچ و ال سی دی ها به همدیگر چسبیده اند و برای جدا کردن آن ها از یکدیگر به تجهیزات پیشرفته و حرفه ای نیاز هست. به علاوه این احتمال وجود دارد که با این کار شکستگی بیشتر شود و به ال سی دی آسیب برسد. از این رو توصیه کارشناسان تعمیر تاچ تبلت اپل آن است که کل اسمبلی تاچ ال سی دی تعویض گردد.

ساختار تاچ آیپد و تعمیر آن

تاچ آیپد یا همان صفحه نمایش لمسی در واقع لایه شفافی از پلاستیک است که سیگنال لمس‌ها را خوانده و آن‌ها را به واحد پردازشگر انتقال می‌دهد. اگر تاچ آیپد شکسته باشد، عملکرد لمسی تبلت از کار می افتد اما هنوز هم می توان دید که چه چیزی روی صفحه نمایش اتفاق می‌افتد.

در تبلت های اپل از تکنولوژی درون سلولی و برون سلولی برای تولید صفحه نمایش استفاده شده است بدین معنا که در آن ها پانل تاچ و پانل ال سی دی با هم دیگر ادغام می شوند. این موضوع منجر شده تا دستگاه راحت‌تر از نسل قبلی باز شود.

البته آن روی سکه را هم باید دید؛ از آنجا که پنل‌ها یکپارچه شده‌اند، در صورت هر گونه شکستگی، تعمیر تاچ تبلت اپل نیز گران‌تر تمام خواهد شد، چرا که حالا باید به جای تعویض محافظ نمایشگر یا پنل ال‌سی‌دی باید پول کل پنل دو تکه یکپارچه را با هم بپردازید.

تعمیر تاچ تبلت اپل با روش‌های نرم افزاری

ریست کردن تبلت اپل

ریست کردن تبلت اپل روش دیگری است که احتمالا بتواند در تعمیر تاچ تبلت اپل به ما کمک کند. ریست کردن از آن رو مؤثر است که با بستن اپلیکیشن‌ها، به آزادسازی فضای حافظه رم کمک می کند. اما چگونه می توان آیپد را ریست کرد؟ کاربران آیپدهای اپل برای ریست کردن گوشی خود ابتدا باید تمام اپلیکیشن ها را ببندند و سپس دکمه sleep/wake را بزنند.

پس از آن اسلایدر قرمز رنگی نمایش داده می شود که باید آن را از سمت چپ به سمت راست بکشند. در صورتی که بستن اپلیکیشن‌ها با موفقیت انجام نشود، دکمه های sleep/wake و دکمه هوم گوشی را با یکدیگر به مدت ۵ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید و منتظر بمانید تا لوگوی اپل با پس زمینه سیاه نمایش داده شود.

پس از نمایش لوگوی اپل دکمه ها را رها کنید تا گوشی لود شود. با انجام این کار ریست کردن آیپد با موفقیت انجام شده است.

آزاد کردن فضای رم

یکی از راهکارهای موجود جهت تعمیر تاچ تبلت اپل آزاد کردن فضای رم دستگاه است. در آیپدهای دارای iOS6 یا پایین تر، با دو بار ضربه زدن بر روی دکمه هوم، اپلیکیشن هایی که به تازگی اجرا شده اند، نمایش داده می شوند.

پس از نمایش این برنامه ها، با نگه داشتن یکی از اپلیکیش ها برای چند ثانیه و نمایش آیکون صلیب مانند در قسمت راست بالای صفحه، به راحتی می توان میزان فضای اشغال شده از رم دستگاه را آزاد کرد. کار دیگری که می توان برای آزاد کردن فضای رم آیپد کرد بستن اپلیکیشن هایی است که از آن استفاده نمی‌شود.

تعمیرات آیپد اپل

 استفاده از اپلیکیشن‌های عیب‌یابی

در صورتی که تاچ آیپد یا همان صفحه نمایش آیپد به فرمان‌های شما به عنوان یک کاربر پاشخی نمی‌دهد این احتمال وجود دارد که قسمتی از صفحه نمایش دچار اشکال شده باشد. در این میان، تشخیص این مسئله که اشکال پیش آمده مربوط به کدام بخش صفحه نمایش آیپد است کمک شایانی در انجام صحیح تعمیر تاچ آپید خواهد داشت.

اما چگونه می‌توان محل اشکال پیش آمده را شناسایی کرد؟ خوشبختانه این کار چندان هم دشوار نیست. شما می توانید با استفاده از یک اپلیکیشن (مثلاً اپلیکیشن ماشین حاسب دستگاه‌تان) بخش های مختلف صفحه نمایش را امتحان کنید و بدین ترتیب تشخیص دهید خرابی پیش آمده مربوطه به کدام نقطه از صفحه نمایش است.

توصیه می شود از قابلیت چرخش خودکار آیپد نیز استفاده کنید و عملکرد تاچ را در تمام جهات آزمایش کنید. در ضمن با استفاده از یک اپلیکیشن نقشه و زوم کردن روی نقشه و یا کوچک و بزرگ کردن آن، می توانید عملکرد درست بخش های مختلف صفحه نمایش را بررسی کنید. در صورتی که موفق به تشخیص محل خرابی گشتید، حتماً محل اشکال را با کارشناس تعمیر تاچ تبلت اپل درمیان بگذارید.

کالیبره کردن صفحه نمایش

کالیبره کردن روش دیگری است که برای تعمیر تاچ تبلت اپل توصیه می‌شود. البته برای کالیبره کردن صفحه نمایش آیپد iOS هیچ ابزاری وجود ندارد. (اصلا هیچ ابزاری هم برای این کار مورد نیاز نیست). اگر تبلت اپل شما جیلبریک شده است و صفحه نمایش لمس و سوایپ های شما را اشتباه ثبت می کند می توان برای بی اثر کردن جیلبریک، آیپد خود را هارد ریست کنید. احتمالا با این کار مشکل پیش آمده در صفحه نمایش لمسی آیپد شما رفع گردد.

تعمیرات آیپد اپل

تعمیر تبلت به دلیل ویژگی‌های خاص نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دستگاه نیازمند حضور متخصصان و کارشناسان زبده و متبحر این حوزه است. اگرچه مراکز بسیاری مدعی انجام تعمیرات آیپد اپل هستند اما توجه داشته باشید که تعمیر آیپد در مراکز غیرمجاز و به دست افراد مبتدی ممکن است علاوه بر آسیب‌‌رسانی جدی به دستگاه، امکان ترمیم و تعمیر آن را برای همیشه از میان ببرد.

از همین روست که مدیریت مرکز تعمیرات آیپد اپل کارشناسان حاضر در این مرکز را پس از آزمون ها و دوره های متعدد به همکاری فراخوانده است و خواهان برترین سطح کیفی خدمات از آنان است. با حضور در این مرکز تخصصی‌ترین سرویس‌های تعمیر آیپد، از جمله تعمیر تاچ آیپد قابل دریافت است.

تعمیرات اپل

نمایندگی اپل در ایران خدمات تخصصی خویش را در پارت های متعدد به کاربران ارائه می دهد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش، تمامی خدمات تعمیر، بازیابی، ترمیم و تعویض دستگاه خویش را دریافت نمایید. در این مراکز بی‌هیچ اغراقی، ظریف‌ترین و سریع‌ترین عملیات تعمیر محصولات اپل ارائه می گردد. واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی گشته است.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل در ایران پیشرفته‌ترین امکانات و فناوری‌های صنعت الکترونیک را در اختیار مهندسان و متخصصان خود قرارداده تا خدمات پس از فروش محصولات اپل، به بهترین شکل، در کمترین زمان ممکن و بر اساس نرخنامه مصوب به مشتریان گرامی عرضه شود.

همانگونه که می دانید در طول سالهای اخیر با وجود تقاضاهای بسیار برای تولیدات اپل در ایران، همچنان هیچ نمایندگی رسمی از سوی این کمپانی در کشور ما آغاز به کار نکرده است و تمامی خدمات مورد نیاز کاربران این محصولات به صورت غیررسمی به آنها ارائه می گردد. نمایندگی اپل در ایران نیز هیچگاه مدعی نمایندگی اپل بودن را نداشته است و حیطه فعالیت های این شرکت صرفاً در زمینه ارائه خدمات مرتبط با تعمیرات به کاربران اپل است.

امتیاز شما به این نوشته