شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر تیونر تلویزیون سامسونگ

تعمیر تیونر تلویزیون سامسونگ در نمایندگی این شرکت و توسط مجرب ترین تعمیرکاران انجام می گردد. تیونر یکی از قطعات ظریف تلویزیون است که ترمیم آن نیاز به مهارت و تجربه بالایی در حوزه تعمیرات تلویزیون دارد. همکاران ما در نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران، از حساسیت و ظرافت این قطعه به خوبی آگاهی دارند و تعمیرات آن را با دقت بالایی انجام می دهند. البته نباید از نقش مهم این قطعه در کار دستگاه نیز غافل شد؛ در واقع باید گفت که خرابی تیونر منجر به بروز مشکلات جدی در ارائه تصویر می گردد. در این مقاله نکاتی را در مورد این قطعه مهم و کاربردی به شما ارائه داده و در مورد مشکلات و روش های ترمیم آن صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با تیونر تلویزیون سامسونگ و نکاتی در مورد این قطعه، با سامسونگ زون همراه باشید.

تیونر تلویزیون سامسونگ

عملکرد تیونر در تلویزیون

در مورد عملکرد تیونر تلویزیون سامسونگ باید گفت که این قطع در مدل هایی وجود دارد که دارای گیرنده دیجیتال داخلی می باشند. این قطعه فرکانس های مختلف را دریافت کرده و پس از انجام پردازش های لازم، آنها را به صدا و تصویر تبدیل می کند. فرکانس های بی شماری از طریق آنتن به تلویزیون ارسال می شود. تیونر وظیفه دارد که یکی از این فرکانس ها را انتخاب کرده و آن را به فرکانس های ثابت آی اف صدا و تصویر تبدیل نماید. به این ترتیب شما می توانید هریک از شبکه های مورد نظر خود را در تلویزیون samsung تنظیم کرده و برنامه های آن را تماشا کنید. جالب است بدانید که قطعه مورد بحث از طریق کابل و مدار تطبیق امپدانس عمل می کند. در تلویزیون های دارای تیونر، ورودی آنتن مستقیما به این قطعه متصل شده و تیونر هم به صورت برد بر روی شاسی مادر قرار داده شده است. همانطور که ملحظه کردید، تیونر یک قطعه پیچیده است که ترمیم آن نیاز به مهارت و دانش فنی بالایی در زمینه تعمیرات تلویزیون دارد. لذا توصیه می کنیم برای تعمیر تیونر تلویزیون سامسونگ خود، تنها به تکنسین های مجرب در نمایندگی تعمیرات سامسونگ مراجعه کنید.

خرابی تیونر تلویزیون سامسونگ

ظرافت بالای ساختاری تیونر تلویزیون سامسونگ باعث شده که احتمال خرابی این قطعه افزایش پیدا کند. یکی از مشکلات رایج تیونر، ضعیف شدن سیگنال ها است. در این حالت تصاویر دچار قطع و وصل شدن های پی در پی شده و صدا هم قطع و وصل می شود. بدون شک بارها با چنین مشکلی در تلویزیون خود مواجه شده اید؛ در شرایطی که اتصال آنتن درست باشد و فرستنده ها مشکلی نداشته باشند، باید علت بروز این مشکل را در تیونر جستجو کرد. خرابی یکی از سه ترانزیستور MOSFET، دوآل گیت، آی سی TDA5331، آی سی SDA3202، فیلترهای جدا کننده سه باند و فیلتر میان گذر خروجی تیونر منجر به بروز مشکل و اختلال در عملکرد این قطعه می شود. دیگر مشکل رایج در تیونر تلویزیون سامسونگ ، قطع شدن کامل سیگنال ها است. در این صورت تصویر کاملا قطع شده و پیغام عدم دریافت سیگنال در صفحه دستگاه ظاهر می شود. قطعی تصویر نیز به دلیل وجود مشکلاتی در قطعات داخلی تیونر ایجاد می شود و برای رفع این مشکل، باید حتما از تعمیرکاران مجرب تلویزیون کمک بگیرید.

تعمیرات تیونر تلویزیون samsung

تعمیرات تیونر تلویزیون سامسونگ باید در محیطی حرفه ای و توسط تکنسین هایی مجرب و دارای تخصص انجام شود. اگر تکنسین با ساختار این قطعه و بخش های مختلف آن آشنایی کافی نداشته باشد، روند ترمیم تیونر با خطا مواجه شده و کاربران ناچار به صرف هزینه های بیشتر بابت تعمیر این قطعه می شوند. حتی ممکن است که در اثر تجربه و مهارت پایین تعمیرکار، سایر قطعات تلویزیون هم آسیب ببینند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، همکاران ما در واحد تعمیرات سامسونگ مرکز سخت افزار ایران، ابتدا قطعاتی همچون ترانزیستوها، آی سی ها و فیلتر های آن را به دقت مورد بررسی قرار می دهند و سپس، روش مناسب برای تعمیر تیونر تلویزیون را انتخاب و اجرا می نمایند. به دلیل مهارت بالا و نیز تجربه این تکنسین ها، می توانید اطمینان داشته باشید که تیونر تلویزیون سامسونگ شما در نهایت حرفه ای گری انجام شده و به این ترتیب، مشکلات تصویر و صدا برطرف می گردند.

تعمیرات سامسونگ در تهران

به عنوان یکی از تخصصی ترین بخش های نمایندگی سامسونگ ، باید به واحدهای تعمیرات سامسونگ در تهران اشاره نمود. این واحدها، در راستای جلب رضایت مشتریان به تجهیزاتی مجهز شده که نمونه آنها را در کمتر مرکزی مشاهده می کنیم. همچنین کادر فنی مشغول در واحدهای تعمیرات samsung ، از بین کارشناسان دوره دیده انتخاب شده و قادر به ارائه خدمات تخصصی به کاربران می باشند. هریک از تولیدات این کمپانی چند منظوره، در واحدهای تعمیرات سامسونگ در تهران به شکل تخصصی بررسی و عیب یابی می شوند. سپس با استفاده از تجهیزات ذکر شده، تعمیرات آنها در سطح کیفی مثال زدنی انجام می گردد. به این ترتیب می توانید از ترمیم بی نقص و اصولی محصول مورد نظر خود در نمایندگی مجاز سامسونگ اطمینان کامل داشته باشید.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته