شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

بروز خرابی در پنل تلویزیون سامسونگ ممکن است به دلایل متعددی روی دهد؛ که البته در این میان، برخی علل رایج‌تر و شایع‌تر هستند. شکستگی پنل تلویزیون، آبخوردگی پنل تلویزیون، سولفاته شدن و سوختگی فیزیکی فلت پنل تلویزیون، سیاه شدن و دوتا شدن تصویر تلویزیون، کند شدن تصویر تلویزیون و مواردی از این دست برخی از شایع‌ترین خرابی های پیش آمده در صفحه نمایش تلویزیون های سامسونگ است که تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ را ضروری می سازد.

خرابی پنل تلویزیون به هر دلیل که اتفاق بیفتد، بهترین اقدام جهت رفع آن، مراجعه به تعمیرگاه های مجاز و استاندارد تعمیر تلویزیون است. در غیر اینصورت این احتمال وجود دارد که نه تنها اشکال پیش آمده در دستگاه رفع نشود، بلکه با وجود صرف هزینه بسیار، در نهایت، شاهد بروز اشکالاتی دوچندان در تلویزیون باشیم. نکته دیگر آنکه، غالب اشکالات پیش آمده در پنل های تلویزیون های سامسونگ جز در مواردی خاص نظیر شکستگی و …قابل تعمیر هستند و اصلاح آنها هزینه‌ای چندانی به صاحب دستگاه تحمیل نمی کند. البته تجربه تعمیرکار، طی صحیح فرآیند عیب یابی و استفاده از تجهیزات تخصصی این کار، در نتیجه نهایی تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ بسیار موثر خواهد بود.

تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ در محل

نشانه های خرابی پنل تلویزیون سامسونگ

پرش تصویر یا وجود خط‌های رنگی ثابت روی تصویر

پرش تصویر و جابجایی‌های ناگهانی آن بر روی مانیتور، به دلیل بروز اختلالاتی است که در پنل صورت گرفته‌اند که در اینصورت پنل می‌بایست تعویض گردد.

دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ

بروز این اختلال بیشتر به دلیل وجود مشکلاتی در برد تغذیه می‌باشد. اکثر قریب به اتفاقِ تعمیراتِ این بخش، رضایت‌بخش و منجر به بازگشت تلویزیون به وضعیت اولیه می‌گردند.

کم‌نور شدن ال سی دی تلویزیون سامسونگ

بروز این اشکال مربوط به بک‌لایت و یا برد اینورتر دستگاه است. جهت انجام تعمیرات در این بخش حضور کارشناسان تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ ضروری است

وجود لکه‌های سیاه بر روی تصویر

این مشکل احتمالاً مربوط به بک‌لایت دستگاه است. جهت اطمینان می‌بایست دستگاه توسط کارشناسان تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ بررسی گردد.

روشن شدن گاه و بیگاه تلویزیون و روشن ماندن نقطه پاور

بروز این اشکال ممکن است مربوط به بخش بُرد پاور یا بُرد مین تلویزیون ال سی دی سامسونگ ‌باشد که امکان تعمیر هر دو آن‌ها وجود دارد. مشکلات این دو بخش با تعویض قطعات نیمه‌هادی نیم‌سوز شده رفع می‌گردد.

خرابی ورودی‌های تلویزیون سامسونگ

این عیب مربوط به برد مین تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ می‌باشد که گاهی به سبب خرابی دستگاه ورودی‌ای است که به تلویزیون سامسونگ وصل شده است.

نشانه های خرابی پنل تلوزیون سامسونگ

وجود خطوط عمودی یا افقی بر روی صفحه مانیتور

بروز چنین اشکالاتی در تلویزیون سامسونگ به دلیل مشکلاتی است که در بخش پنل ایجاد شده است. به منظور حصول اطمینان از این وضعیت، بررسی‌های بیشتر توسط کارشناسان تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ ضرورت دارد. در صورتی که خرابی پنل تأیید گردد، پنل با جایگزین اورجینال تعویض خواهد گشت.

آسیب مانیتور تلویزیون (ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی) به دلیل برخورد با یک شی تیز:

تنها راه‌حل موجود در این بخش تعویض مانیتور با یک مانیتور جدید و اورجینال می‌باشد.

خاموشی تلویزیون سامسونگ

وجود چنین مشکلی در دستگاه بیشتر مربوط به برد پاور تلویزیون و خرابی آی‌سی‌های سازنده ولتاژ برد پاور می‌باشد. جهت تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ که دچار چنین اشکالی شده است، می‌بایست قطعات فرسوده‌ای که سبب خرابی شده‌اند را تعویض کرد.

در صورت سالم بودن برد پاور، این احتمال می‌رود که خرابی از برد مین تلویزیون باشد که به علت نوسان برق به وجود آمده است. خرابی دستگاه های دیگر مانند ریسور نیز باعث سوختگی برد مین می شود که در این صورت می‌بایست حتماً دستگاهای دیگر برای جلوگیری از خرابی مجدد تست شوند.

خیس شدن پنل تلویزیون سامسونگ

در صورت خیس شدن تلویزیون می‌بایست بلافاله دستگاه را خاموش کرده و از روشن کردن مجدد آن خودداری کنیم. در صورتی که تلویزیون سامسونگ در زمان خیس شدن خاموش است آن‌ را به همان حالت رها کرده و به هیچ عنوان روشن نکنیم زیرا پنل های ال سی دی و ال ای دی به شدت در مقابل رطوبت آسیب پذیر هستند.

اطلاعات این مقاله مفید را از دست ندهید: آبخوردگی تلویزیون سامسونگ

آسیب مانتیور تلویزیون ال سی دی و ال ای دی با شی تیز

آسیب به مانیتور تلویزیون LCD یا LED با شی تیز می تواند باعث آسیب جدی به صفحه نمایش شود. این مورد در حالت های ذیل اتفاق می افتد :

  • شکستگی صفحه نمایش که در آن یک یا چند لایه صفحه نمایش پاره می شوند.
  • خراب شدن پیکسل ها که در آن یک یا چند پیکسل صفحه نمایش کار نمی کنند.
  • خطوط یا لکه ها که در صفحه نمایش ظاهر می شوند.
  • اگر مانیتور تلویزیون LCD یا LED شما با شی تیز آسیب دیده است، مهم است که سریعاً برای تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ اقدام کنید. اگر آسیب جدی باشد، ممکن است صفحه نمایش در معرض خطر بیشتری قرار گیرد.

جلوگیری از آسیب به مانیتور تلویزیون LCD یا LED با شی تیز

  • تلویزیون خود را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
  • از قرار دادن اشیاء سنگین یا تیز روی تلویزیون خودداری کنید.
  • هنگام تمیز کردن تلویزیون خود، از پارچه نرم استفاده کنید.
  • تلویزیون خود را در مکانی امن نگهداری کنید که در معرض ضربه یا افتادن نباشد.

تعمیر شکستگی پنل تلویزیون سامسونگ

تعمیر شکستگی پنل تلویزیون سامسونگ در بیشتر موارد امکان پذیر نیست. پنل تلویزیون سامسونگ از لایه های مختلفی تشکیل شده است که شامل ماتریس پیکسل، لایه انعکاس نور، لایه TFT و لایه شیشه ای است. در صورت شکستگی پنل، لایه های مختلف پنل از هم جدا می شوند و تصویر تلویزیون دیگر کیفیت لازم را ندارد. در برخی موارد، ممکن است بتوان شکستگی پنل تلویزیون سامسونگ را تعمیر کرد. اما در بیشتر موارد، تنها راه تعمیر شکستگی پنل تلویزیون سامسونگ، تعویض کل پنل است. تعویض پنل تلویزیون سامسونگ یک فرآیند پیچیده و تخصصی است که باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود.

هزینه تعویض پنل تلویزیون سامسونگ

هزینه تعویض پنل تلویزیون سامسونگ به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اندازه تلویزیون، مدل تلویزیون و نوع پنل تلویزیون. هزینه تعویض پنل تلویزیون سامسونگ معمولا با قیمت تلویزیون برابری می کند و برای کاربر به صرفه نیست. بنابراین اگر تلویزیون سامسونگ شما دچار شکستگی پنل شده است، می توانید برای تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ می توانید به یکی از نمایندگی های ما مراجعه کنید.

تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ در محل

یکی از واحدهای فعال و ارائه دهندۀ خدمات در نمایندگی سامسونگ، واحد تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ است که سرویس های خود را به دو شیوه «تعمیر در محل» و «سرویس در تعمیرگاه» به متقاضیان ارائه می دهد. سرویس نخست، یعنی «تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ در محل»، مناسب برای آندسته از اشخاصی است که امکان و یا فرصت تحویل دستگاه به تعمیرگاه را ندارند و خواهان آنند تا تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ شان، در محل انجام پذیرد.

سرویس دوم، یعنی «سرویس در تعمیرگاه» مستلزم آن است که شخص، پنل معیوب خود را به تعمیرگاه تحویل دهد تا اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر توسط کارشناسان مرکز تعمیر تلویزیون سامسونگ بر روی آن اعمال گردد. تمامی اقداماتی که جهت تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ در این مرکز صورت می پذیرد، بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی مطرح شده از سوی کمپانی سامسونگ و با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و ترمیم است.

تعویض پنل تلویزیون سامسونگ

اشکالاتی که در پنل تلویزیون های led و lcd سامسونگ ایجاد می شود بسیار گسترده است. شکستگی پنل (که در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه ایجاد می شود)، آبخوردگی پنل تلویزیون (که به دلیل نفوذ مایعات رسانا به داخل تلویزیون اتفاق می افتد و در نهایت منجر به آسیب فلت‌های انتقال‌دهنده تصویر می‌شود)، خرابی در تصویر (ایرادهایی مثل خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی که در اثر کارکرد و استهلاک دستگاه ایجاد می شود) و … بخشی از اشکالاتی است که در پنل تلویزیون های led و lcd ایجاد می شود و تعویض و یا تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ را ضروری می سازد.

به طور کلی در میان اشکالات ایجاد شده در پنل، ایرادهایی که در اثر ضربه و عوامل مشابه (خراش یا ساییدگی) در پنل تلویزیون ایجاد می شود قابل تعمیر نبوده و تنها راه حل تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ در این حالت تعویض کامل پنل تلویزیون است. همانگونه که می دانید پنل تلویزیون قطعه‌ای متشکل از سینی فلزی، بیس اصلی، لامپهای بک لایت، صفحات پولاریزه نور بک لایت و صفحه نمایش اصلی ( لیکوئید) است. در صورت وجود یک پنل اصل جایگزین، برای صرفه جوئی در هزینه می توان بخش لیکوئید را تعویض نمود. (این در شرایطی است که آسیب وارد شده به پنل شدید نبوده و باعث اسیب دیدگی صفحات پولاریزه نشده باشد.)

تعویض پنل تلویزیون سامسونگ در محل

تعمیر تخصصی پنل تلویزیون سامسونگ

در بخش زیر برخی از اشکالات ایجاد شده در پنل که امکان رفع و تعمیر آنها در مرکز تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ وجود دارد، شرح داده می شود. در مرکز تعمیر تلویزیون سامسونگ امکان تعمیر تمامی اشکالات مذکور و بسیاری دیگر از ایراداتی که ممکن است در دستگاه شما ایجاد شوند، امکان‌پذیر است.

این مرکز فعالیت خود را همزمان با ورود این دستگاه به درون کشور آغاز کرده و همگام با پیشرفت تکنولوژی‌های به‌کار گرفته شده در این صنعت، تجهیزات و ابزار خود را توسعه بخشیده است، از این‌رو شما می‌توانید در این مرکز شاهد حضور تعدادی از مجرب‌ترین کادر فنی تعمیر تلویزیون سامسونگ و نیز به‌روزترین ابزارآلات تعمیر باشید.

تعمیرات تلویزیون سامسونگ

تعمیر تلویزیون سامسونگ با بهره‌مندی از بروزترین ابزارآلات تعمیر و هوشمندانه‌ترین تجهیزات عیب یابی در نمایندگی سامسونگ انجام می‌پذیرد. کارشناسان حاضر در نمایندگی سامسونگ به دلیل در اختیار داشتن تمامی امکانات مورد نیاز، موفق به ارائه‌ی بالاترین سطح کیفی خدمات پس از فروش و کسب بالاترین میزان رضایت مشتریان خود گشته اند.

در مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ امکانات و تجهیزات لازم جهت تعمیر و ترمیم تمامی تلویزیون های معیوب این برند از جمله تعویض و تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ فراهم گشته است. تعمیرات تلویزیون سامسونگ در این مرکز دربردارندۀ تمامی خدمات ترمیم، تعویض و تعمیری است که در فهرست خدمات پس از فروش این مرکز ذکر شده است. در این بخش به منظور کسب رضایت و آسایش خاطر هموطنان گرامی، تمامی سرویسهای مرتبط با تلویزیون های سامسونگ همراه با گارانتی عرضه‌ می گردد.

نمایندگی سامسونگ و واحدهای تعمیرات سامسونگ

نمایندگی سامسونگ در ایران امکانات خویش را همگام با موفقیت‌های اخیر کمپانی سامسونگ در ارائه محصولاتی با تکنولوژی‌های نوین و طراحی‌های منحصربه‌فرد توسعه بخشیده و در تلاش است تا با حرکت رو به جلو، رضایت بیش از پیش کاربران سامسونگ را کسب نماید. با توجه به پیشروی های مداوم این کمپانی و حضور طرفداران بیشمار و پروپاقرص محصولات سامسونگ در درون کشور، کارشناسان نمایندگی سامسونگ در ایران تمامی توان خویش را به کار بسته اند تا ارائه‌دهندۀ خدماتی در خور و شایسته نام این برند باشند.

شما کاربران گرامی می توانید با حضور در نمایندگی سامسونگ در ایران تخصصی ترین خدمات مرتبط با هریک از دستگاه های سامسونگ را دریافت دارید. حوزه‌ی فعالیت نمایندگی سامسونگ در ایران فروش محصولات سامسونگ و به ویژه تعمیر تولیدات سامسونگ نظیر موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، پروژکتور، تجهیزات شبکه، مادر برد، کارت گرافیک، مانیتور، لوازم جانبی و… است. واحدهای تعمیرات سامسونگ در بخش زیر معرفی می شوند.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *