شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

آموزش تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو

آموزش تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو ، یه مبحث کاربردی هست که روش ها و نکات مهم این فرایند رو به شما کاربران عزیز آموزش میده تا بتونین این کار رو به راحتی انجام بدین. خب صفحه کلید لپ تاپ، جزئی از این دستگاهه و جدا نبودنش باعث شده که تعمیراتش کمی حساس تر باشه. این عملیات در نمایندگی لنوو مرکز سخت افزار ایران، توسط افرادی انجام میشه که تخصص بالایی در زمینه ی تعمیرات تخصصی لپ تاپ برخوردارن و میتونن به شکل حرفه ای، مشکلات کیبورد رو برطرف کنن.

بسته به این که دلیل خرابی کیبورد لپ تاپ Lenovo شما چی باشه، میتونین از روش های مختلفی برای تعمیر این قطعه استفاده کنین. در ادامه، راجع به خرابی های کیبورد لپ تاپ و روش های ترمیم این قطعه، اطلاعات بیشتری رو به شما همراهان عزیز ارائه میدیم؛ همراهمون باشین.

تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو در کمترین زمان

مشکلات رایج کیبورد لپ تاپ لنوو

صفحه کلید لپ تاپ همیشه در معرض آسیب دیدگی ها و خرابی های متعددی قرار داره. یکی از مشکلات این بخش، مربوط به زمانیه که دکمه ها هیچ عملکردی ندارن و اصطلاحا، صفحه کلید قفل میشه. گاهی هم ممکنه یکی یا چندتا از کلیدها کار نکنن که البته این حالت بیشتر به خاطر گیر کردن یه شئ خارجی زیر کلیدها اتفاق میفته. یکی دیگه از مشکلات کیبورد لپ تاپ که بعضا کابرا باهاش مواجه میشن، مربوط به زمانیه که کلیدها جابجا عمل میکنن؛ یعنی مثلا به جای ر ، یه حرف دیگه تایپ میشه.

این مشکل هم معمولا ناشی از روشن بودن کلید caps lock به وجود میاد. گاهی هم مساله جدی تره و مدارهای داخلی صفحه کلید آسیب دیدن که در این صورت، نیاز به تعمیرات تخصصی این قطعه هست و همکارای ما در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو  وارد عمل میشن. با دیدن فیلم آموزش تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو ، با روش های ترمیم این قطعه بیشتر آشنا میشین.

تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری کیبورد لپ تاپ لنوو

تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو در مرکز تعمیرات لنوو در دو پارت مجزای سخت افزاری و نرم افزاری انجام می پذیرد. تخصیص دو پارت مجزا به این بخش از دستگاه از آن روست که اشکالات پیش آمده در کیبورد ممکن است نرم افزاری و یا سخت افزاری باشند. اشکالات پیش آمده در کیبورد لپ تاپ در صورتی که نرم افزاری باشد با اندک دستکاری در تنظیمات لپ تاپ قابل رفع است. کاربران گرامی می توانند جهت دریافت خدمات مرتبط با این بخش به مرکز تعویض و تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو، پارت تعمیرات نرم افزاری مراجعه نمایند.

در صورتی که اشکال پیش آمده در کیبورد دستگاه سخت افزاری باشد، مراجعان محترم می بایست به پارت تعمیرات سخت افزاری کیبورد مراجعه نمایند. کارشناسان حاضر در این بخش، پس از عیب یابی صحیح دستگاه، اقدام به تعمیر و تعویض قطعات معیوب کیبورد می کنند و در صورت نیاز، قطعات از کار افتاده را با قطعات اورجینال و باکیفیت جایگزین نمایند. بد نیست بدانید که اکثر خرابی های پیش آمده در کیبورد ناشی از ریخته شدن مایعات و یا اصابت اشیا و وسایل به این قطعه است.

در مواردی که کلید یا پایه نگهدارنده کلید کنده یا شکسته باشد، می توان کیبورد را تعمیر نمود. ولی بیشتر خرابی های ناشی از ریختن مایعات در کیبورد، قابل تعمیر نبوده و یا مقرون به صرفه نمی باشد و کیبورد باید تعویض شود. کاربران می توانند با بروز هر گونه اختلال و ناکارامدی در این بخش، به مرکز تعویض و تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو مراجعه نمایند و تخصصی ترین سرویس های تعمیر، تعویض و بهسازی قطعات کیبورد را دریافت نمایند.

آموزش تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو

آموزش تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو ، بر اساس مراحل زیر پیش میره:

  • لپ تاپ رو خاموش کنین و مطمئن بشین که برق توش جریان نداره.
  • لپ تاپ رو برگردونین و درب پشت اونو با پیچ گوشتی باز کنین.
  • حالا باید اتصالات صفحه کلید رو با دقت باز کنین.
  • اتصال کیبورد به لپ تاپ lenovo رو جدا کنید و صفحه کلید رو به آرومی بیرون بیارین.
  • بعد از اینکه کلید یا کلیدهای مورد نظر رو تعمیر و مشکل رو برطرف کردین، مجددا کیبورد رو جا بندازین.
  • اتصال صفحه کلید لپ تاپ رو سر جای قبلیش قرار بدین.
  • پیچ مخصوص کیبورد رو ببندین.
  • در نهایت، محفظه ی پشتی لپ تاپ رو ببندین.

تعویض کیبورد لپ تاپ لنوو

تعویض و تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیرات لپ تاپ لنوو است که توسط تیمی از زبده ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه انجام می پذیرد. همانگونه که می دانید کیبورد یا همان صفحه کلید، رایج ترین دستگاه ورودی لپ تاپ است.

این بخش از دستگاه متشکل از کلیدهای متعددی است که کاربر با فشار دادن هر یک از آنها می تواند پیغام یا دستور مورد نظر خود را به لپ تاپ ارسال کند. صرف نظر از کیبوردهای اصلی لپ تاپ، کیبوردهای جانبی متعددی نیز، توسط کمپانی های نامدار روانه بازارهای جهانی گشته اند.

استفاده از این کیبوردها برای آندسته از کاربرانی مناسب است که در کار با کیبورد اصلی لپ تاپ چندان راحت نیستند و نیاز دارند تا از یک صفحه کلید جانبی –که قابلیت تنظیم بیشتر جهت تنظیم ارتفاع و جابجایی دارد-  استفاده نمایند. در هر حال کاربران هر دو مدل از کیبورد – اصلی و جانبی- می توانند با بروز هر گونه اختلال و ناکارامدی در این بخش، به مرکز تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو مراجعه نمایند و تخصصی ترین سرویس های تعمیر، تعویض و بهسازی قطعات کیبورد را دریافت نمایند.

نکات مهم در نگهداری از کیبورد لپ تاپ lenovo

  • برای گردگیری و تمیز کردن کیبورد لپ تاپ، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید.
  • سرویس عمومی لپ تاپ که صرفا جهت تمیز نگه داشتن و رفع کثیفی ظاهری لپ تاپ می باشد را یاد بگیرید و حتما هر دوماه یکبار سرویس عمومی لپ تاپ را خودتان انجام دهید. خدمات مرتبط با این بخش در مرکز تعویض و تعمیرات کیبورد لپ تاپ لنوو ارائه می گردد.
  • دستمال هایی که برای تمیز کردن کیبورد استفاده می کنید نرم، بدون پرز و نسبتاً خشک باشند
  • در صورتی که برای پاکسازی کیبورد دستگاه می خواهید از اسپری استفاده کنید از اسپری های مخصوص این کار که خروجی بسیار باریک و فشار کمی دارند استفاده نمایید.
  • احتیاط های لازم جهت پیشگیری از ریختن مایعات بر روی کیبورد دستگاه را همیشه مدنظر قرار داده و انجام دهید. زیرا نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل صفحه کلید، به سرعت موجب خراب شدن و یا حداقل، کاهش کارآیی صفحه کلید می شود.
  • هنگام کار طولانی مدت در منزل یا محل کار، یک کیبورد جداگانه به لپ تاپ وصل کنید تا از خرابی و فرسودگی آن جلوگیری کنید.
  • در صورت ریخته شدن مایعات بر روی کیبورد دستگاه، بلافاصله لپ تاپ خود را خاموش کرده و باتری آن را خارج نمایید. پس از این کار، بلافاصله دستگاه را به یکی از مراکز مجاز فعال در حوزه تعویض و تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو مراجعه نمایید.

نمایندگی لنوو در تهران

نمایندگی لنوو در تهران، ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران به ویژه خدمات مرتبط با تعمیر محصولات این شرکت هست. این نمایندگی، با تمرکز بر رایج ‌ترین اشکالات ایجاد شده در محصولات، متدهای نوینی رو جهت رفع و برطرف سازی اونها مورد استفاده قرار میده.

استفاده از پیشرفته ‌ترین تجهیزات تعمیر، به کارگیری جدیدترین روش‌ های تعمیر، تعویض قطعات معیوب با قطعات اصل و اورجینال، عیب ‌یابی صحیح دستگاه با استفاده از دستگاه‌ های هوشمند، گارانتی خدمات و مواردی از این دست، بعضی از ویژگی های بارز نمایندگی مجاز لنوو در مرکز سخت افزار ایران به شمار میرن. این عوامل سبب پیشروی و موفقیت این مرکز در حیطه کاریش شده و نمایندگی لنوو در تهران رو به عنوان یه مجموعه ی تخصصی مشهور کرده.

5/5(1 امتیاز)