شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تعویض باتری اپل واچ

متاسفانه خیلی از افراد در مورد زمان تعویض باتری اپل واچ خود اطلاعاتی ندارند. کسب اطلاعات در مورد باتری ساعت هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است، چون می‌تواند تجربه بهره گیری امن‌تری را برای کاربر به ارمغان آورد. طول عمر مفید باتری و صحت عملکرد آن یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای استفاده از تمامی دستگاه‌های الکترونیکی مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد.

به طور کلی، باتری یکی از عوامل محدود کننده عمر دستگاه‌هاست. درست است که کیفیت محصولات اپل بر کسی پوشیده نیست ولی هر محصولی عمر مفیدی دارد و با گذشت مدت زمانی عملکرد و کیفیت اولیه خود را از دست می دهد و نیاز به رسیدگی دارد. راندمان کاری این قطعه از دستگاه معمولاٌ پس از سه سال استفاده مستمر کاهش می یابد. عملکرد باتری اپل واچ با مدت زمان استفاده از آن و همچنین عمر ساعت هوشمند اپل  رابطه مستقیم دارد. در حقیقت استفاده ازین دستگاه های مدرن  با محافظت همیشگی از باتری گره خورده است و بدیهی است که هر چه از عمر دستگاه بگذرد عمر باتری آن نیز کمتر می شود. بنابراین همیشه باید مراقب نحوه شارژ و دشارژ شدن آن‌ها باشید. در این مقاله کارشناسان تعمیر اپل واچ به پرسش های شما در مورد باتری اپل واچ پی و چگونگی تعمیر و تعویض ساعت اپل پاسخ می دهند.

آیا امکان تعویض باتری ساعت اپل وجود دارد؟

خوشبختانه ساعت های هوشمند اپل به گونه ای طراحی شده اند که در صورت خرابی امکان تعویض باتری آنها وجود دارد. تنها نکته ای که در این مبحث از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و می توانید از آن اطمینان خاطر داشته باشید،  تعویض باتری اپل واچ با نمونه اورجینال آن توسط کارشناسان نمایندگی اپل در مرکز سخت افزار ایران می باشد. عدم توجه به این نکته و استفاده از باتری تقلبی و نامرغوب سبب فرسودگی سایر قطعات اپل واچ زودتر از مدت زمان موعود خواهد شد. کاربران باید از طول عمر موثر و میزان صحت باتری خود در ساعت هوشمند اپل واچ مطلع باشند.

عدم توجه به وضعیت و کیفیت باتری شاید باعث شود تا اپل واچ به سرعت نیاز به تعمیر و خدمات تعویض باتری پیدا کند که البته شاید باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه عملکرد دستگاه نیز شود. یکی از توصیه‌هایی که معمولا توسط کارشناسان به کاربران انجام می‌شود این است که با مراجعه به تنظیمات گوشی از عمر مفید باتری و وضعیت آن با خبر شوند که در صورت نیاز به اعمال تغییرات، این اقدام در اسرع وقت صورت گرفته و از ضررهای بعدی جلوگیری شود. اپل واچ همانند آیفون‌ها امکان مشاهده درصد صحت باتری را ندارند، با این حال باید با استفاده از تست‌هایی که ممکن است یک یا چند روز طول بکشد وضعیت سلامت باتری آن را مشاهده کنند.

تعویض باتری اپل واچ

افزایش طول عمر باتری اپل واچ با استفاده از راه حل های مناسب

با وجود اینکه در طول سالها کیفیت باتری ساعت هوشمند اثبات شده است اما خب این وسیله هوشمند هر روز به شارژ مجدد نیاز دارد. توجه داشته باشید که این موضوع به اینکه شما از سری 1، سری 2 یا سری 3  یا سری جدید4 استفاده می کنید بستگی ندارد. اگرچه بهبود عملکرد باتری اپل واچ با بروز رسانی نرم افزاری میسر است و این امکان را به شما می دهد تا مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. ولی برای اینکه مدت طولانی‌تری باتری ساعت خود را حفظ کنید راه حل های زیادی وجود دارد.

گفته شده باتری اپل واچ سری 5  دارای قابلیت نگه داشتن شارژ برای چند روز می باشد نمایشگر همیشه روشن از مهمترین خصوصیات اپل واچ سری 5 است که در کنار ۱۸ ساعت شارژ دهی همواره  بتوانند با یک نگاه ساعت را ببینند. اپل برای این که میزان ۱۸ ساعت شارژدهی را تضمین کند، در اپل واچ سری ۵ از یک نمایشگر دما پایین پلی سیلیکون و اکسید استفاده کرده است.

در اینجا بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد عمر باتری اپل واچ شما آورده شده است. در این بخش همچنین به شما آموزش داده می‌شود که چطور عمر باتری اپل واچ خود را بررسی کنید و متوجه شوید که تا چند ساعت می‌توانید از آن انتظار کار داشته باشید.

تعویض باتری اپل واچ

راه حل هایی برای افزایش طول عمر باتری

قابلیت روشن شدن با بلند کردن دست را غیرفعال کنید

برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است به Settings > General > Wake Screen رفته و «Wake Screen on wrist Raise» را خاموش کنید. بعد از آن با ضربه بر روی صفحه قادر به دیدن نمایشگر خواهد بود یا یک دکمه را فشار دهید.

تغییر رنگ

می توانید برای ذخیره بیشتر انرژی از بگ گراند مشکی برای نمایشگر AMOLED خود استفاده کنید.

تعویض باتری اپل واچخاموش کردن صدا

می‌توانید بسادگی  انگشت خود را بر روی صفحه رو به بالا بکشید، بر روی آیکون زنگ ضربه بزنید و خاموش کردن صدا را فعال نمایید.

مانیتور ضربان قلب را خاموش کنید

برای اینکار کافی است به قسمت Privacy > Motion & Fitness بروید.

تعویض باتری اپل واچ

بازکردن قفل با گوشی

می‌توانید با قرار ندادن Passcode  در ثانیه های تایم نمایشگر صرفه جویی کنید و در نهایت کمی باتری ذخیره کنید.

تنظیم لرزش‌های لامسه‌ای

بدیهی است که اطلاع رسانی  با لرزش ملایم، می تواند یک راه حل مناسب هنگام دریافت پیام  و تماس باشد اما محدود کردن آن می تواند تاثیری هر چند اندک در مصرف باتری داشته باشد.

رفرش‌های بک گراند را کم کنید

در بخش General اپل واچ یک منو Background App Refresh وجود دارد. که شما می‌توانید فقط برای برنامه‌های خاصی فعال کنید یا رفرش‌های بک گراند را خاموش  یا آن‌ها راروشن کنید.

حالت ذخیره نیرو را روشن کنید

کافی است با نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه این گزینه را فعال نمایید، سپس حالت ذخیره نیرو را انتخاب کنید. به جز زمان تمام ویژگی ها با فعال کردن این گزینه خاموش می‌شود.

باتری اپل واچ چقدر شارژ نگه می‌دارد؟

موضوع عمر باتری یک موضوع کاملا نسبی است و بستگی به فاکتورهای متعددی دارد به عنوان مثال اگراز آن به طور مداوم استفاده کنید خب طبیعی است که باتری شما زودترخالی می شود یا اینکه اگر تمام روز از آن استفاده ای نکنید خب ساعت شما مدت زمان بیشتری باتری خواهد داشت. پس فاکتورهای زیادی در این مسئله دخالت دارند  که در زمان نگه داشتن باتری موثرند.

عامل های تقریبی خاص برای مصرف باتری شامل 90 نوتیفیکیشن،90  بار چک کردن، 45 دقیقه استفاده از اپلیکیشن و 60 دقیقه پخش موسیقی از ساعت اپل همراه با تمرین (از طریق بلوتوث) می‌باشد. شما می‌توانید تمام باتری رابا  یک ساعت تماس LTE یا دو ساعت تماس تلفنی از طریق بلوتوث7  ساعت پخش موسیقی از طریق LTE خالی کنید.

در این بخش همچنین به شما آموزش داده می‌شود که چطور عمر باتری اپل واچ خود را بررسی کنید و متوجه شوید که تا چند ساعت می‌توانید از آن انتظار کار داشته باشید.

مصرف باتری اپل واچ  خود را چگونه چک کنیم؟

اپلیکیشن Watch را در آیفون خود، باز کنید.

در بخش General، روی Usage کلیک کنید.

به  این ترتیب زمان مصرف و استندبای ساعت در انتهای صفحه قابل مشاهده است.

متاسفانه نمی‌توان به صورت جزئی تر درصد مصرف باتری را مشاهده کرد، اما همین اطلاعات معدود هم در مدیریت مصرف اپل واچ  ارزش داشته و به ما کمک خواهد کرد.

تعویض باتری اپل واچ

اپل واچ  چه مدت زمانی نیاز به شارژ دارد؟

تخمین اپل برای هر دو سری 3 و سری 4، 90دقیقه است تا باتری به 80% برسد و برای کامل شدن شارژ باید دو ساعت شارژ شود. مدت زمان شارژ اپل واچ در صورت استفاده از شارژهای متفرقه ممکن است تغییر کند.

عمر باتری اپل واچ را چگونه بررسی کنیم؟

ممکن است به تازگی اپل واچ خریداری کرده باشید و هنگام سیرو گردش اولیه در منوهای آن به میزان باتری توجه نکرده باشید در ادامه به راه های اطلاع از مقدارمیزان باتری توجه کنید

بر روی صفحه ساعت انگشت خود را بکشید تا به (Control Center) مرکز کنترل دسترسی پیدا کنید و میزان باتری را ببینید. می توانید حالت مصرف کم باتری اپل واچ را فعال کنید، برای اینکار درصد باتری را لمس کنید وبعد ازآن نوار Power Reserve را بکشید.

می‌توانید آیتم باتری را برروی صفحه بعضی از مدل های اپل واچ اضافه کنید.

می‌توانید میزان  باتری اپل واچ متصل خود رااز طریقی ویجت باتری که به آیفون خود اضافه کردید مشاهده کنید.

اگراپل واچ شما در حالت Nightstand در حال شارژ شدن است، آیکون شارژ سبزرا لمس کنید تا از میزان باتری مطلع شوید.

تعمیرات اپل واچ در نمایندگی اپل

متاسفانه تصور خیلی از افراد بر این است که در صورت اتمام باتری فابریک به هیچ وجه یک باتری جدید نمی تواند جایگزین باتری اصلی شود، ولی این دیدگاه کاملاٌ اشتباه است. به دلیل نصب باتری های بی کیفیت و تقلبی به جای نمونه اصل و ارجینال آن توسط بعضی از مراکز نامعتبر این تصور به وجود آمده است. طبیعی است که این دسته از باتریها نسبت به نمونه اصل و اورجینال آن کیفیت  و بهره وری کمتری داشته و منجر به هزینه های بعدی در تامین خدمات تعویض باتری و استهلاک سایر قطعات اپل واچ شما خواهند شد. نمایندگی اپل آماده ارائه خدمت برای تمامی آسیبهای احتمالی ساعت هوشمند اپل مانند آسیب دیدگی تاچ اپل واچ و تعویض باتری ساعت اپل .. می باشد. کارشناسان مجرب حاضر در نمایندگی اپل آماده خدمت رسانی با  ارائه ی بالاترین سطح کیفی خدمات و با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها و به کاربستن تمام تلاش و  امکانات خود در حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند می باشند.

امتیاز شما به این نوشته