شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

تفاوت مک بوک با لپ تاپ های سایر برند ها در چیست؟ پاسخ این سوال ممکن است برای بسیاری از کاربران زمینه ساز یک تصمیم گیری مناسب و بهینه باشد. لپ تاپ ها رایانه های قابل حملی هستند که امکان استفاده از آنها در هر شرایطی و در هر مکانی وجود دارد.

در این میان مک بوک ها نمونه ای از این لپ تاپ های قابل حمل هستند که تفاوت اصلی آنها در این است که ساخت شرکت اپل هستند و اپل از ساختاری منحصر به فرد در لپ تاپ های خود استفاده می کند، به همین دلیل نام مک بوک را روی رایانه های قابل حمل خود گذاشته است. تفاوت مک بوک با لپ تاپ نکته مهمی است؛ این تفاوت تنها در برند خلاصه نمی شود. تفاوت در ساختار است که نه تنها استفاده از مک بوک را کمی پیچیده می کند، بلکه تعمیرات مک بوک را نیز از سایر تعمیرات در حوزه لپ تاپ منحصر کرده است.

تفاوت مک بوک با لپ تاپ

اصلی ترین تفاوت مک بوک با لپ تاپ

هر لپ تاپی از هر برندی غیر از اپل از سیستم عامل ویندوز در ورژن های مختلفی استفاده می کند. اما این کمپانی اپل است که همواره می خواهد متفاوت ظاهر شود و برای این تفاوت هم هزینه بسیاری می پردازد. تفاوت مک بوک با لپ تاپ در این است که لپ تاپ های کمپانی اپل یا بهتر است بگوییم مک بوک ها، از سیستم عاملی متفاوت با سیستم عامل لپ تاپ ها در سایر برند ها استفاده می کنند.

مک بوک ها از سیستم عامل مکینتاش یا همان مک استفاده می کنند. اینکه کدام سیستم عامل بهتر است و بر دیگری برتری دارد، بسته به کارایی است که از یک رایانه قابل حمل انتظار دارید. در واقع ممکن است برای برخی از کاربران سیستم عامل مکینتاش و برای برخی دیگه سیستم عامل دیگری مناسب تر باشد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی ویژگی لپ تاپ ها پرداخته تا راهنمایی برای انتخاب لپ تاپ مناسب تر برای کاربران گرامی باشد.

تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها در چیست

بررسی انواع مک بوک ها

صرف نظر از تفاوت مک بوک با لپ تاپ در سیستم عامل، خود مک بوک ها نیز از لحاظ کارایی به سه  مدل اصلی تقسیم می شوند؛ مک بوک، مک بوک ایر و مک بوک پرو.  هر یک از این سه مدل نیز مدل های مختلفی دارند که از لحاظ کانفیگ سخت افزاری با هم فرق دارند. برای اینکه کاربر تشخیص دهد کدام مدل از این مک بوک ها برای او مناسب هستند باید بداند که هر مدل با چه هدفی و با تاکید بر چه ویژگی بارزی طراحی، تولید و عرضه شده است.

مک بوک برای قابلیت حمل بسیار بالا، مک بوک ایر برای قابلیت حمل خوب و عمر باتری بیشتر و مک بوک پرو برای نمایشگر بهتر و عملکرد قوی طراحی شده است. هر کاربری اگر قصد تهیه لپ تاپی از سری لپ تاپ های اپل را دارد، در کنار شناخت و بررسی تفاوت مک بوک با لپ تاپ ها در سایر برند ها، باید با توجه به هدف و نیاز خود از میان این سه مدل اصلی، یک مدل مناسب را انتخاب و تهیه کند. در مطلب مزایا و معایب لپ تاپ های اپل به طور کامل درباره نکات مثبت و منفی مک بوک پرداخته شده است.

بررسی ویژگی های مک بوک ها و سایر لپ تاپ ها با سیستم عامل ویندوز

ویژگی های مفید مک بوک ها

  • مک مراقبت کمتری نیاز دارد
  • ویروس ها و بدافزار های کمی به مک حمله می کنند
  • مک تجربه ای مبتنی بر یونیکس ارائه می کند؛ این نکته در تفاوت مک بوک با لپ تاپ برای کاربران حائز اهمیت است
  • اکثر نرم افزار های مک بر روی رابط کاربری (اینترفیس کاربری) تاکید دارند
  • سایر محصولات اپل به آسانی به مک متصل می شود

ویژگی های مفید سایر لپ تاپ ها با سیستم عامل ویندوز

  • قابلیت انعطاف سیستم عامل ویندوز از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر است
  • جدید ترین سخت افزار ها توسط ویندوز ساپورت و پشتیبانی می شوند
  • نرم افزارهای کاربردی تجاری بیشتر برای ویندوز منتشر می شوند
  • بازی های رایانه ای در سیستم عامل ویندوز بسیار حرفه ای تر اجرا و ساپورت می شوند
  • ساپورت و پشتیبانی ویندوز از موزیک پروداکشن بهتر است
  • سیستم عامل ویندوز همه گیرتر و فراگیرتر است. به طوری که کاربران این سیستم عامل در سراسر جان در اکثریت هستند. این ویژگی در تفاوت مک بوک با لپ تاپ کمی پر رنگ تر از سایر ویژگی ها است.

 واحد های تعمیرات اپل

آیفون، آیپد، آیپاد، آی مک، مک بوک، اپل واچ و اپل تی وی نمونه هایی از محصولات کمپانی اپل هستند که هر کدام ساختاری پیچیده و متفاوت دارند. این محصولات به دلیل اینکه متعلق به کمپانی اپل هستند، کیفیت منحصر به فرد و کارایی بسیار بالایی دارند. در تعمیرات تخصصی اپل همه این محصولات در تعمیرگاهی مجزا و مستقل بررسی و عیب یابی می شوند.

اپل تعمیرکاران ما در این نمایندگی با تجربه و مهارت بسیار بالایی که دارند به راحتی می توانند همه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری را شناسایی و مرتفع سازند. کیفیت خدمات رسانی با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی تضمین می شود.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل درگاه امن و مطمئنی است که تمامی محصولات اپل را ساپورت و پشتیبانی می کند. این نمایندگی در دو حوزه فروش و پس از فروش فعالیت گسترده دارد و همه کاربران اپل را حمایت می کند. امکانات و تسهیلات موجود در تنها نمایندگی اپل در ایران بسیار متنوع است. هر کاربر می تواند بر اساس نیاز خود از مجموعه ای از بهترین خدمات فروش و پس از فروش بهره مند شود.

در این نمایندگی اصل مشتری مداری به عنوان مهمترین اصل در راس همه امور قرار دارد و همه پرسنل تلاش می کنند با رعایت حقوق مشتری، رضایت صد درصدی آنها را به دست آورند. برای دریافت جزئیات بیشتر پیرامون سایر امکانات و تسهیلات نمایندگی اپل تماس بگیرید.

4.2/5(32 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *