شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تنظیمات پکیج به زبان ساده

اگه به تازگی سیستم گرمایشی منزلتون رو به پکیج تغییر دادین و در مورد تنظیماتش اطلاعاتی ندارین، توصیه می کنیم که مطلب امروز ال جی زون رو از دست ندین. پکیج که البته قدیم ترها به نام شوفاژ شناخته می شد، طوری طراحی شده که با گرم کردن آب تا دمای پایین تر از نقطه جوش، نیازهای دمایی ساختمان ها رو برطرف میکنه. مثلا آب گرم مصرفی رو تامین میکنه یا محیط ساختمان رو از طریق گردش آب در رادیاتورها گرم میکنه. برای اینکه پکیج بتونه این کارها رو درست و روی برنامه انجام بده، باید اونو به درستی تنظیم کنین. تنظیمات پکیج دیواری شامل موارد متعددی از جمله نصب، راه اندازی یا تنظیمات عملکردی سیستم هست که در این مطلب، اطلاعات کاملی رو در مورد جزئیاتش به اطلاع شما عزیزان می رسونیم. برای انجام هرچه صحیح تر تنظیمات پکیج ، می تونین از تکنسین های مجرب تعمیرات پکیج در نمایندگی ال جی کمک بگیرین؛ برای آشنایی بیشتر با مراحل و جزئیات این پروسه، ادامه ی مطلب رو دنبال کنین.

آموزش تنظیمات پکیج

نکات مهم قبل از تنظیمات پکیج

قبل از اینکه تنظیمات پکیج تون رو انجام بدین، باید چندتا نکته ی مهم رو مد نظر قرار بدین. اول اینکه حتما مطمئن بشین مدل دستگاهتون با گاز مصرفی هماهنگی داره. همچنین شما باید قبل از انجام تنظیمات پکیج ، وضعیت دودکش رو بررسی کنین و از سالم بودن اون مطمئن شوید. حتما بین دیوار و پکیج، فاصله ی مناسب و ایمن رو در نظر بگیرین. به هیچ عنوان برای تمیز کردن بدنه ی دستگاه، از مواد شوینده و خورنده استفاده نکنید. مدار آب گرم رو بررسی کنین و در صورت سختی آب منطقه، حتما از سیستم تصفیه ی آب استفاده کنید. پارامترهای ورودی پکیج رو با تنظیمات سیستم های تامین کننده (برق و گاز و آب) تطبیق بدین و مطمئن بشین که سازگاری لازم رو دارن. سیستم پکیج ال جی رو مطابق با مقررات و استانداردهای موجود در این حوزه، نصب و راه اندازی کنید. توجه و رعایت این نکات باعث میشه که با ضریب ایمنی بالاتری از پکیج تون استفاده کنین و خطری شما رو تهدید نکنه.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید : تنظیم پکیج برای زمستان

تنظیمات دمای گرمایش پکیج

یکی از مهم ترین موارد تنظیمات پکیج ، مربوط به تنظیم دمای گرمایش این دستگاه هست. شما می تونین مطابق میلتون، دمای سیستم رو تنظیم کنین و از گرمای اون استفاده کنین. یه نکته ای که هست اینه که مثلا در بازه حدود ۳۵ الی ۸۵ درجه سانتی گراد، میشه دما رو راحت تر کنترل کرد و این بازه در پکیج های مختلف، متفاوت هست. برای افزایش دمای آب داخل مدار گرمایش (آﺑ ﮕﺮم داﺧﻞ رادﯾﺎﺗﻮرﻫﺎ ﯾﺎ ﺳﯿﺴـــﺘﻢ ﮔﺮﻣﺎﯾﺶ از ﮐﻒ و فن کوئل) کافیه ولوم مربوطه رو تا دمای مورد نیاز و دلخواه خودتون بچرخونین. در صورتی که پکیج مجهز به یه نمایشگر دیجیتال باشه، دمای تنظیم شده با فاکتور سانتی گراد مشاهده میشه.

تنظیم گرمایش پکیج

تنظیمات تابستانه و زمستانه پکیج دیواری

تنظیمات پکیچ در بخش های مختلفی اعمال میشه که یکی از اونها، تنظیمات تابستانه و زمستانه هست. خب همونطور که اطلاع دارین، پکیج تو تابستون فقط آب گرم مصرفی رو گرم میکنه و قابلیت گرمایش محیط اون غیر فعال هست. به همین خاطر هم توی این فصل، مشعل اصلی و پمپ، فقط در زمان نیاز به تامین آب گرم روشن میشن. در حالی که با فرا رسیدن زمستان، نیاز به تنظیم وضعیت گرمایشی دستگاه هست. برای این کار، باید ولوم دستگاه رو در وضعیت گرمایش روشن قرار بدین. اگه ولوم رو روی صفر قرار بدین، حالت تابستانه فعال میشه و با افزایش اون، گرمایش زمستانه تنظیم میشه.

تنظیمات دمای آب گرم مصرفی

خب یه بخش خیلی مهم دیگه در تنظیمات پکیج ، تنظیم دمای آب گرمی هست که برای شست و شو و … مصرف می کنید. برای این کار، باید اول ساعتگرد ولوم تنظیم دمای آب گرم رو بچرخونین و به این ترتیب، دمای سیستم رو در رنج مورد نظرتون (مثلا بین ۳۵ تا ۶۰ درجه سانتی گراد) تنظیم کنید. البته شما می تونین برای افزایش درجه حرارت های آب گرم مدار گرمایش یا آب گرم مصرفی، به جای ولوم، از کلیدهای افزایش (Up) و کاهش  (Down) هم استفاده کنین که این دیگه بستگی به مدل پکیجی که ازش استفاده می کنین داره.

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید : چرا چراغ پکیج قرمز است؟

تنظیمات ساعت پکیج

می دونستین که می تونین حالت زمستانه ی پکیج تون رو برنامه ریزی کنین؟ شما می تونین در بخش تنظیمات پکیج و با استفاده از دکمه ی تایمر، ساعات روشن و خاموشی پکیج رو هر جوری که دوس دارین تنظیم کنین.

تنظیمات فشار پکیج

فشار پکیج اگه بالا یا پایین تر از حد نرمال باشه، می تونه عملکرد سیسستم رو به طور کلی زیر سوال ببره. شما باید همیشه حواستون به فشار این دستگاه باشه و نوسان های اون رو زیر نظر داشته باشین. اصلا یکی از مهم ترین بخش های تنظیمات پکیج هم مربوط به همین تنظیمات فشاره که طبق تجربه ی تکنسین های ما در نمایندگی تعمیرات ال جی، باید حتما در موردش اطلاعات داشته باشین. اگه فشار پکیج بالا بره، باید با استفاده از شیر تخلیه، مدار گرمایش رو تخلیه کنین و فشار رو نرمال سازی کنید. تامین افت فشار هم از طریق باز کردن شیر پر کن پکیج امکان پذیره. اما اگه نوسانات و افت فشار پکیج lg شما زیاده، بهتره اونو به یک سرویس کار نشون بدین تا بررسی ش کنه. گستره ی نرمال فشار پکیج، چیزی بین ۰٫۷ الی ۱٫۵ بار هست و فشار بیشتر یا کمتر از این میزان، کارکرد دستگاه رو دچار مشکل میکنه.

تعمیرات ال جی در تهران

به عنوان یکی از تخصصی ترین بخش های نمایندگی ال جی مرکز سخت افزار ایران، باید به واحدهای تعمیرات ال جی در تهران اشاره کنیم. این واحدها، در راستای جلب رضایت مشتریان به تجهیزاتی مجهز شدن که نمونه ی اونها رو در کمتر مرکزی مشاهده می کنیم. همچنین کادر فنی مشغول در واحدهای تعمیرات lg ، از بین کارشناس های دوره دیده انتخاب شدن و توانایی ارائه خدمات تخصصی به کاربران رو دارن. هر کدوم از تولیدات این کمپانی چند منظوره، در واحدهای تعمیرات ال جی در تهران به شکل تخصصی بررسی و عیب یابی میشن. بعد با استفاده از تجهیزات ذکر شده، تعمیرات اونا در سطح کیفی مثال زدنی انجام میشه. به این ترتیب می تونین از ترمیم بی نقص و اصولی محصول مورد نظرتون در نمایندگی رسمی ال جی اطمینان کامل داشته باشین.

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *