شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ آغاز شد

تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ آغاز شد. این تراشه مبتنی بر فناوری EUV است. این داغ ترین خبری است که از کمپانی سامسونگ داریم. بر اساس این خبر سامسونگ اعلام کرده است که تولید تراشه‌های ۷ نانومتری خود را با فناوری تولید جدید آغاز کرده است. در تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ، با هدف تولید ویفر، از روش جدیدی با لیتوگرافی EUV  استفاده می‌شود.

بررسی فناوری تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ

تراشه‌های ۷ نانومتری LPP با استفاده از فناوری لیتوگرافی فوق‌العاده پیچیده و جدید فرابنفش موسوم به EUV تولید می‌شوند. سامسونگ به عنوان اولین تولیدکننده‌ نیمه هادی است که از این تکنیک در فرآیند تولید تراشه استفاده می‌کند. تکنولوژی EUV پیش تر توسعه یافته است، اما همواره با مشکلاتی روبه رو بوده است. اولین تحقیقات مربوط به این فناوری به اوایل دهه‌ ۲۰۰۰ باز می‌گردد. با گذشت دو دهه از آغاز فعالیت‌های طرح و توسعه‌ این فناوری، اکنون زمان خود نمایی تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ است. واضح است که تولید تراشه با این فناوری پیچیدگی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد. اگر سامسونگ در این جدال و چالش پیروز ماجرا شود و بتواند تراشه‌‌ ۷ نانومتر خود را مبتنی بر فناوری EUV عرضه کند؛ بی‌شک گامی بزرگ در این زمینه برداشته است و به دستاورد بزرگ دیگری دست پیدا خواهد کرد.

ترفندهای ios12

وضعیت تراشه‌های ۷ نانومتری چگونه است؟

هم اکنون تراشه‌های ۷ نانومتری در خط تولید استفاده می شوند. به طوری که برخی شرکت‌های تولیدکننده‌ گوشی های  هوشمند از این تراشه در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند. تراشه‌های ۷ نانومتری فعلی بازار با استفاده از فناوری ArF (فناوری غوطه‌وری آرگون فلوراید) سنتی تولید می‌شوند که نیاز به مجموعه‌ای از ماسک‌های مولتی پترن (multi-patterning mask) گران‌ قیمت دارد. در حالی که تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ که مبتنی بر فناوری EUV است، تنها به یک ماسک واحد برای تولید لایه‌ ویفر سیلیکونی نیاز دارد. این در حالی است که فناوری ArF بیش از ۴ لایه ویفر نیاز دارد تا بتواند همان لایه‌ را ایجاد کند. به اعتقاد سامسونگ فناوری جدید تولید تراشه‌های ۷ نانومتری در مجموع تعداد ماسک‌ها را تقریبا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. این موضوع کم اهمیتی نیست، زیرا باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد و محصولات سریع‌تر و همچنین ارزان‌تر از قبل عرضه خواهند شد.

تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ چه فوایدی دارد؟

با تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ که مبتنی بر فناوری EUV است، عملکرد تراشه بهتر می شود و انرژی کمتری مصرف می کند. اگر بخواهیم بیشتر توضیح بدهیم باید بگوییم که تراشه‌های گوشی‌های هوشمندی که با این فناوری تولید می‌شوند، هم سرعت بالاتری دارند و هم اینکه نیاز به برق کمتر داشته و در نتیجه باعث افزایش طول عمر باتری می‌شوند. از طرفی به ‌دلیل ابعاد کوچکتری که دارند، فضای کمتری را در داخل دستگاه اشغال می‌کنند. بر اساس ادعای سامسونگ تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ که مبتنی بر فناوری EUV است می‌تواند تا ۲۰ درصد باعث افزایش عملکرد و تا ۵۰ درصد باعث کاهش مصرف انرژی شود.

محل تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ

 تولید تراشه‌ ۷ نانومتری توسط سامسونگ که مبتنی بر فناوری EUV است، در خط تولید S3 Fab در شهر Hwaseong کره آغاز شده است. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ خط تولید دیگری برای تولیدتراشه مبتنی بر فناوری EUV اضافه شود. مشتریان بخش نیمه‌هادی سامسونگ می توانند به‌زودی از تراشه‌‌های تولیدشده با فناوری جدید سامسونگ استفاده کنند. به ادعای سامسونگ این فناوری به کاربران این امکان را می دهد تا از مرز و محدودیت‌های موجود در حوزه‌ هوش مصنوعی، اتصال به شبکه‌ 5G، اینترنت اشیا و شبکه عبور کنند.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ امن ترین مرکزی است که هر کاربر سامسونگ می تواند برای دریافت انبوهی از خدمات در حوزه فروش ، پس از فروش و تعمیرات به آن اعتماد کند. انواع سرویس ها و خدمات در این نمایندگی فراهم است. نمایندگی سامسونگ به کمک مرکز سخت افزار ایران امکانات و تسهیلاتی بسیار متنوع و کاربردی در اختیار کاربران قرار می دهد. این امکانات هر سطحی از نیاز ها و تقاضاهای کاربران را پاسخ می گوید. در نمایندگی سامسونگ همواره در تعامل با کاربران هستیم، حوزه نیاز های آنها را به خوبی شناخته ایم و تمام تلاش خود را به کار می بریم تا تامین کننده آرامش و آسایش کاربران عزیزمان باشیم. تمامی سرویس ها ضمانت شده و گارانتی شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa,%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af”]
امتیاز شما به این نوشته