شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

رفع نشتی گاز اسپلیت

اسپلیت ها به دلایل زیادی اخیرا مورد توجه مردم قرار گرفتن و خیلیا به جای کولر، از این دستگاه استفاده می کنن. خب نصب اسپیلت نسبت به کولر آبی خیلی راحت تره و کاربری بهتری هم داره. از طرفی این محصول مصرف آب زیادی نداره (البته در مقایسه با کولر آبی) و در مجموع، شرایط رو برای کاربر خیلی راحت تر کرده. ولی خب اسپلیت هم مثل هر دستگاه برقی دیگه ای گاهی ممکنه مشکلاتی داشته باشه و عملکردش مختل بشه.  یکی از این مشکل ها که شیوع قابل توجهی هم داره، نشتی گاز اسپلیت هست.

نشتی هم در مورد آب دستگاه اتفاق میفته و هم در مورد گازی که در اون مورد استفاده قرار می گیره. ما تو این مطلب در مورد نشتی گاز و روش های برطرف کردنش صحبت می کنیم. نشتی گاز کولر گازی می تونه منشأ مشکلات زیادی توی اسپلیت ها و کولر های گازی باشه و بعضا کاربری این محصول رو با اختلال جدی همراه کنه. البته با کمک گرفتن از تکنسین های متخصص واحد تعمیر اسپلیت نمایندگی ال جی، می تونید این مشکل رو خیلی راحت برطرف کنین و از شرش خلاص بشین. تو ادامه مطلب بهتون میگیم که چطور مشکل نشتی گاز اسپلیت تون رو برطرف کنین.

نشتی گاز اسپلیت

نشتی گاز اسپلیت چیست؟

خب اول بهتره یه توضیح کلی در مورد شنتی گاز اسپلیت lg بدیم چون قطعا خیلی از شما عزیزان در این مورد اطلاعاتی ندارین. کولر گازی و اسپیلت با یه گازی کار می کنن که بهش میگن فریون یا فرئون. در واقع گردش همین گاز و تغییراتشه که باعث میشته هوای خنک تولید بشه و شما ازش لذت ببرین. این گاز وزن بیشتری نسبت به هوا داره و موقع سرد شدن به مایع تبدیل میشه؛ در نتیجه محیطی رو که دستگاه در اون نصب شده خنک میکنه. 

گاهی به دلایل مختلفی مثل ترک خوردن لوله ها، این گاز به بیرون از دستگاه نشت پیدا میکنه. جدای از هزینه تعمیراتی که این اتفاق روی دست شما میذاره، ممکنه مشکلاتی هم برای سلامتی تون ایجاد کنه. برای جلوگیری از این خطرات، لازمه که هرچه زودتر یه فکری واسه رفع نشتی گاز اسپلیت بکنین. همکارای ما تو نمایندگی تعمیرات مرکز سخت افزار ایران، با استفاده از ابزار درجه یک و پیشرفته، اسپلیت شما رو به دقت بررسی می کنن و مشکلش رو حل می کنن.

خدمات تخصصی پیشه کمک: شارژ گاز کولر گازی

خطرات نشتی گاز اسپلیت

خب همونطور که گفتیم، نشتی گاز اسپلیت مشکلیه که میتونه براتون خطراتی رو به همراه داشته باشه. اولا که اگه گاز اسپلیت کم بشه، مصرف انرژی ش بالا میره و آخر ماه با یه قبض برق نجومی مواجه میشین. نکته بعدی اینه که عملکرد اسپلیت شما در صورت نشتی گاز، به شدت مختل میشه و دیگه نمیتونه محیط رو اون طور که انتظار دارین خنک کنه. از همه اینا که بگذریم، نشتی گاز واسه سلامتی شما خطرناکه و به هیچ عنوان نباید وارد ریه تون بشه؛ وگرنه ممکنه دچار مسمومیت های خفیف بشین که علامت هایی مثل سرگیجه و احساس خفگی رو در شما به وجود میاره. 

البته تبعات تنفس این گاز برای بیمارای قلبی به مراتب جدی تره و این افراد به هیچ عنوان نباید در معرض اون قرار بگیرن. تازه گاز فرئون واسه محیط زیست هم خطرناکه و حجم بالای اون میتونه به لایه ازن آسیب برسونه. بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از خطرات این اتفاق، در اولین فرصت اقدام به رفع نشتی کولر گازی خودتون کنین و از یه تعمیرکار خبره برای این کار کمک بگیرین.

نشتی گاز کولر گازی

تشخیص نشتی اسپلیت

خب با همه این تفاسیر، چطوری باید تشخیص بدیم که اسپلیت ما دچار نشتی گاز شده؟ تشخیص این مساله کار خیلی سختی نیست و شما خیلی راحت می تونین متوجه بشین که اسپلیت تون دچار نشتی گاز شده. البته یه موارد خاصی هم وجود داره که تشخیص کمی سخت میشه و فقط تعمیرکارای زبده و با تجربه می تونن محل نشتی رو پیدا کنن. اما تو بقیه موارد، میشه با توجه به چندتا علامت و نشونه مشخص، متوجه نشتی گاز اسپلیت شد و برای برطرف کردنش اقدام کرد. یکی از اون نشانه ها مربوط به زمانیه که اسپلیت شما بوی نامطبوعی رو تو محیط پخش میکنه. 

به طوری که گاهی حتی نفس کشیدن براتون سخت میشه. این بو، ناشی از گاز فریونه که داره از دستگاه بیرون میریزه و دلیلش هم فرسودگی فلز در طول زمانه. همینطور وقتی تازه گاز دستگاه رو شارژ کردین و متوجه میشین که باد سردش کم شده، ممکنه گاز به بیرون نشت پیدا کرده باشه. اگه به این نشونه ها توجه کنین، خیلی راحت میتونین نشتی اسپلیت رو تشخیص بدین و در اولین فرصت این مشکل رو برطرف کنین.

این مقاله را از دست ندهید: نشت آب کولر گازی

رفع نشتی گاز کولر گازی

واسه رفع نشتی گاز اسپلیت ، اول باید محل دقیق نشتی و دلیلش مشخص بشه. لازمه این کار هم اینه که شما قطعات دستگاه رو به خوبی بشناسین که طبیعتا به عنوان یه کاربر، شما شناخت کافی در این مورد ندارین. بنابراین بهتون توصیه می کنیم که برای برطرف کردن این مشکل، از یه تکنسین مجرب کمک بگیرین تا اسپلیت تون به شکل حرفه ای و بی نقص ترمیم بشه. نمایندگی تعمیرات اسپلیت در مرکز سخت افزار ایران با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا، شرایطی رو فراهم کرده که تکنسین ها بتونن با کیفیت ترین خدمات رو به شما ارائه بدن. 

همکارای ما به واسطه مهارت و تجربه بالایی که توی این حوزه دارن، دستگاه شما رو به دقت بررسی می کنن و ضمن تشخیص درست محل نشتی گاز، اون رو به سرعت برطرف می کنن. لازمه بدونین که این نمایندگی، خدمات تعمیر در محل رو هم برای رفع نشتی گاز اسپلیت به کاربرای عزیز ارائه میده.

خدمات تعمیر پیشه کمک در تهران

با هدف ارائه ی خدمات تخصصی و جلب رضایت مشتری های عزیز، واحد تعمیرات پیشه کمک در تهران راه اندازی شدن. تو این مرکز، انواع محصولات کمپانی های مختلف ال جی ، سامسونگ ، پاناسونیک و … از جمله لوازم خانگی، لپ تاپ، مانیتور، تلویزیون، موبایل، تبلت و … به صورت تخصصی و حرفه ای، بررسی و ترمیم میشن. وجود تجهیزات پیشرفته و به کارگیری اونها توسط تعمیرکارهای مجرب و کار کشته، امکان انجام عملیات تعمیر به صورت تخصصی رو در این واحد فراهم کرده. در صورت بروز هر نوع مشکل یا ابهام در مورد دستگاه های خودتون و مشکلات عملکردی اونها، مشاورهای ما در بخش تعمیرات در تهران برای ارائه راهنمایی های لازم در خدمت شما کاربران عزیز هستن.

امتیاز شما به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *