شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

خازن اسپیلت ال جی

خازن اسپیلت ال جی یک بخش الکتریکی و راه انداز موتور اسپلیت ال جی است. خازن اسپیلت (Capacitor) با علامتC  مشخص می شود. خازن های به طور کلی و به راحتی سیگنال های متناوب را عبور می دهند، اما از عبور سیگنال های مستقیم  جلوگیری می کنند. موازنه کردن تغییر ولتاژ قوی و استفاده شدن به عنوان فیلتر جریان های مستقیم از دیگر کاربرد های خازن اسپلیت است. خازن اسپلیت به دلیل کارایی های متفاوتی که دارد، در انواع مختلفی تولید می شود و عهده دار وظایف مختلفی در اسپلیت ال جی است. خازن اسپیلت ال جی از دو صفحه موازی که رو به روی هم قرار گرفته اند، تشکیل شده است. بار الکتریکی ذخیره شده در خازن ها برای راه اندازی قسمت های مختلف اسپلیت ال جی استفاده می شود.

خازن اسپیلت ال جی

چه مشکلاتی از خرابی خازن اسپیلت ال جی ناشی می شود؟

کمپرسور روشن نمی شود و خاموش است، در حالی که موتور فن روشن شده است؛ در این شرایط به محض حرکت ترموستات در جهت عقربه های ساعت موتور می خواهد حرکت کند، اما نمی تواند. جریان اضافی وارد کمپرسور می شود و نهایتا  اورلود می کند.

  • فن روشن نمی شود، با وجود اینکه کلید آن را در همه حالت ها امتحان کرده ایم؛ خازن اسپیلت ال جی را از مدار خارج کنید؛ خازن را تست کنید و اگر نیاز به تعویض بود، آن را تعویض کنید.

انواع خازن اسپیلت ال جی

خازن الکتریکی یا روغنی یا دائم

  • ظرفیت کمتر
  •  ولتاژ بیشتر
  •  دائما در مدار است

خازن خشک یا راه انداز یا استارت

  • کار متناوب و غیر دائم
  •  ظرفیت زیاد
  •  ولتاژ کم

روش های تست خازن اسپیلت ال جی

به کمک جریان برق :

سر خازن اسپیلت ال جی را به مدت ۱تا۳ ثانیه به جریان برق وصل کنید؛ سپس دو سر آن را به هم اتصال دهید. اگر صدای تقه همراه با جرقه به رنگ آبی دیده شد، خازن سالم است؛ اما اگر جرقه ضعیف و به رنگ قرمز باشد، خازن خراب است.

به کمک لامپ :

در این روش باید یک لامپ ۱۰۰ واتی را با خازن سری کنید.  بعد جریان برق را وصل کنید، اگر لامپ روشن شد نشان دهنده سالم بودن خازن اسپیلت ال جی است؛ در غیر این صورت خازن خراب است و باید تعمیر یا تعویض شود.

به کمک اهم متر :

ابتدا خازن را یک اتصال کوتاه می دهیم تا جریانی وارد اهم متر نشود، سپس رنج مناسب برای اهم متر را انتخاب می کنیم، اگر خازن نشتی داشته باشد، عقربه اهم متر به طرف صفر و به تدریج به سمت بی نهایت بر می گردد و قبل از آن می ایستد و اگر خازن اتصال کوتاه شده باشد، عقربه به سمت صفر رفته و روی آن می ماند.

علل ایراد های رایج در خازن اسپیلت ال جی

  • به پایان رسیدن عمر طبیعی و ساعات مفید کارکرد خازن اسپیلت
  • عدم سرویس دوره ای کمپرسور
  • نوسانات برق (منجر به ترکیدن خازن اسپیلت ال جی می شود)
  • گرمای هوای بیرون در فصل تابستان
  • گرمای کمپرسور

تعمیر خازن اسپیلت ال جی

در این بخش از اسپلیت امکان تعمیر وجود ندارد و با مشاهده هر گونه ایراد که ریشه در خازن اسپیلت ال جی داشته باشد، باید برای تعویض آن اقدام کنیم. به کمک پیچ گوشتی بست خازن قبلی را از بدنه باز کنید. یکی یکی سیم های خازن قدیمی را از جای خود خارج و به خازن جدید اتصال دهید و هر سیم را دقیقا به ورودی مشابه وصل کنید تا در این مسیر اختلالی و ایرادی به وجود نیاید. بعد از جدایی کامل، خازن جدید را جایگزین کنید و جریان برق را متصل کنید و نهایتا سالم بودن خازن اسپیلت ال جی را آزمایش کنید.

تعمیر اسپلیت ال جی

اسپلیت یک نمونه از لوازم خانگی کمپانی ال جی است که متقاضیان بسیاری دارد. به دلیل کارایی بالا و منحصر به فرد این محصول، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند برای راه اندازی سیستم سرمایشی در فصول گرم و راه اندازی سیستم گرمایشی در فصول سرد، از این دستگاه استفاده کنند. در هر صورت با وجود کیفیت بسیار بالای اسپلیت ال جی باز هم نیاز به ترمیم و تعمیر و تعویض وجود دارد. برای سرویس های دوره ای نیز می توانید روی این واحد اختصاصی تکیه کنید.در واحد تعمیرات اسپلیت ال جی دستگاه های مدرن عیب یابی، ابزار های پیشرفته مورد نیاز برای تعمیر و ترمیم و آرشیوی مجهز از قطعات جانبی مهمترین ویژگی های این مرکز تعمیراتی است.

واحد های تعمیرات ال جی

لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، موبایل ، تبلت و تجهیزات وابسته به آن نمونه های کلی از محصولات کمپانی ال جی است که هر کدام طیف گسترده ای دارند. هر یک از این محصولات با وجود کیفیت بسیار بالا و منحصر به فرد باز هم در معرض آسیب ها و اختلالات هستند؛ هر چند ریشه اصلی این اختلالات خود کاربر است، با این حال باید مرکزی برای پاسخگویی به انواع نیاز های کاربران و برطرف سازی مشکلات آنها وجود داشته باشد. در هر یک از واحد های تعمیرات ال جی می توانید مجموعه ای بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در حوزه عیب یابی، ترمیم، تعمیر و تعویض قطعه به دست آورید. همه خدمات این مرکز تضمین شده است و با گارانتی رسمی ارائه خواهند شد.

نمایندگی ال جی

نمایندگی ال جی درگاه امن و مورد اطمینانی است که به راحتی می توانید خدمات مربوط به فروش و پس از فروش را از طریق آن دریافت کنید. این نمایندگی تنها نمایندگی مجاز ال جی در ایران است که به صورت گسترده فعالیت می کند. حد مرز نمی شناسد و  همه محصولات این کمپانی را تحت حمایت و پوشش خود دارد. در نمایندگی ال جی می توانید به کمک خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی درباره محصول مورد نظر خود اطلاعات جامع و تخصصی به دست آورید. با مقایسه محصول مورد نظر با نمونه های مشابه در سایر برند ها، نقاط ضعف و قوت آن را می شناسید و با توجه به شرایط اختصاصی خود اقدام به خرید خواهید کرد.

امکانات و تسهیلات نمایندگی مرکزی ال جی بسیار متنوع و گسترده است و طیف وسیعی از نیاز ها را پاسخ می گوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره های موجود در وبسایت رسمی نمایندگی اصلی ال جی تماس بگیرید و جزئیات بیشتری را جویا شوید.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی  ال جی را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.

امتیاز شما به این نوشته