شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

خطرات موبایل برای انسان

امروزه موبایل به یکی از کاربردی ترین محصولات الکترونیکی تبدیل شده است. کم تر کسی را می بینیم که از یکی از مدل های گوشی هوشمند استفاده نکند. خطرات موبایل یکی از موضوعاتی است که بسیاری از آن غافل شده اند. همواره در مورد گوشی های هوشمند و خطرها و تهدید های این محصول برای انسان، صحبت ها و بحث های بسیاری وجود داشته است. آنچه تقریبا همه صاحب نظران در مورد آن اتفاق نظر دارند این است که گوشی های موبایل به واسطه اشعه های قوی که دارند، می توانند خطرات جبران ناپذیری را برای کاربران به دنبال داشته باشند. لازم است که شما کاربران عزیز آگاهی خود را در مورد این خطرها و روش های مقابله با آنها افزایش دهید. به این ترتیب می توانید ضمن استفاده از هریک از مدل های گوشی ال جی، خطرات آن را نیز به حداقل برسانید. در ادامه در مورد خطرات موبایل و روش های کاهش این مخاطرات، اطلاعات جامعی را به شما مخاطبین عزیز ارائه می دهیم.

تشعشعات موبایل

یکی از مهم ترین و مخرب ترین خطرات موبایل ، تشعشعاتی است که این دستگاه تولید می کند. گوشی های موبایل به گونه ای طراحی شده اند که انرژی فرکانس رادیویی از آنتن های آنها منتظر می شود. بدن انسان این پرتو ها را جذب می کنند؛ این نیروها، با میدان وابسته به نیروی مغناطیسی در بدن ما تداخل دارند و سلول ها، بافت و اندام بدن ما را از بین می برند. وقتی بدن به صورت مداوم در معرض تابش این تشعشعات باشد، به مرور نسبت به آنها حساس شده و حتی ممکن است به بافت DNA آسیب برسد.

خطرات موبایل برای انسان-min

افزایش خطر تومورها

دومین مورد از خطرات موبایل ، خطر افزایش تومورها می باشد. خطر افزایش تومور، مشکلات رفتاری در نوزادانی که مادرانشان در طول بارداری از گوشی همراه استفاده کرده اند و مواردی از این دست در تحقیقات دانشمندان به اثبات رسیده است.

آسیب به ستون فقرات

یکی دیگر از خطرات موبایل که معمولا توجهی به آن نمی شود، آسیب های جدی است که به ستون فقرات وارد می کند. در هنگام کار کردن با گوشی موبایل، ناچار به خم کردن سر خود هستیم؛ جالب است بدانید که تنها 15 درجه خم کردن سر، مساوی با این است که حدود 12 کیلوگرم بار بر روی گردن قرار دهیم. خب طبیعی است که تکرار مداوم این شرایط موجب بروز آسیب های جبران ناپذیر برای ستون فقرات و خمیدگی وحشتناک و گاهی غیر قابل بازگشت آن می شود.

افزایش وزن

یکی از خطرات موبایل که شاید در نگاه اول مشهود نباشد، افزایش وزن کاربران است. شاید عجیب به نظر برسد؛ اما اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که استفاده از گوشی های هوشمند، تا چه اندازه ما را از زندگی اصلی دور کرده است. می توانیم ساعت ها در جایی بنشینیم و بسیاری از کارهای روزمره را بدون هیچ تحرکی انجام دهیم. این وضعیت موجب افزایش وزن و بیماری های ناشی از آن می شود.

خطرات موبایل برای انسان

ضعیف شدن بینایی

خطرات موبایل تنها به مواردی که ذکر کردیم محدود نمی شود. نور منتشر شده از گوشی های هوشمند به گونه ای است که به طور بالقوه برای پشت چشم های انسان خطرناک و سمی است. در واقع این نور باعث می شود که ما بیش از حد از ماهیچه های چشم خود استفاده کنیم و به این ترتیب، دچار مشکلاتی از قبیل سر درد و ضعف بینایی شویم. خیره شدن ما به گوشی منجر به خشکی چشم می شود که این حالت می تواند به مرور زمان، بر قدرت بینایی ما تاثیرات منفی داشته باشد.

عوارض نزدیکی به گوشی در هنگام خواب

یکی از اشتباهات کاربران در استفاده از موبایل ال جی این است که حتی در هنگام خواب هم گوشی را نزدیک خود می گذارند. این کار موجب بروز موارد متعددی از خطرات موبایل شده و برای سلامتی به شدت مضر است. یکی از خطرات موبایل به ویژه وقتی در زمان استراحت از آن استفاده می کنیم، بر هم زدن سیکل خواب است. نور آبی که صفحه نمایش گوشی دارد، در واقع اشعه ای است که می تواند مشکلاتی را در فعالیت هورمون ها به وجود بیاورد. این مساله قدرت تشخیص شب و روز را در مغز مختل کرده و به این ترتیب، تولید هورمون ملاتونین قطع می شود. ملاتونین در چرخه خواب موثر است و قطع شدن آن، این سیکل را بر هم می زند. لذا بهتر است برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، گوشی خود را در هنگام استراحت در جایی دورتر از خودتان قرار دهید.

کاهش خطرات موبایل

اگرچه خطرات موبایل برای انسان بسیار مهم بوده و ممکن است منجر به بروز بیماری ها و مشکلات متعددی شود، اما با رعایت کردن برخی نکات، به راحتی می توانید از این خطرات جلوگیری نمایید. برای این منظور سعی کنید وقتی گوشی در حال شارژ شدن است، از آن استفاده نکنید. هرگز در زمان خواب، گوشی همراه را در کنار خود قرار ندهید ؛ اگر مجبور هستید از ساعت بیدارباش گوشی استفاده کنید، گوشی را روی حالت هواپیما قرار دهید و به این ترتیب، انتشار امواج و اشعه های مضر را به حداقل برسانید. همچنین سعی کنید در هنگام استفاده از گوشی ال جی، سر خود را خم نکرده و گوشی را بالاتر بگیرید. کارشناسان تعمیرات موبایل بر این باورند که با رعایت این نکات، می توان به میزان قابل توجهی از خطرات موبایل کاست و با اطمینان خاطر بیشتری از این دستگاه استفاده کرد.

نمایندگی  تعمیر موبایل ال جی

تعمیر موبایل باید به صورت تخصصی و در محیطی مجهز انجام شود. اگر تجهیزات مورد استفاده در این فرایند فرسوده بوده و یا تعمیرکار، تخصص و مهارت کافی را در این زمینه نداشته باشد، دستگاه به درستی تعمیر نشده و چه بسا با مشکلات جدی تری هم مواجه شود. از این رو نمایندگی تعمیر ال جی، از پیشرفته ترین ابزار و برنامه های تعمیری روز دنیا برای ترمیم این محصول استفاده می کند. کارشناسان ارشد دو حوزه سخت افزار و نرم افزار در این مرکز فعالیت کرده و بر کلیه مراحل فرایند تعمیر نظارت کامل دارند. از این رو می توان سطح تعمیرات در این واحد را تخصصی دانسته و به کاربران این اطمینان را داد که می توانند گوشی خود را مثل روز اول از همکاران ما در نمایندگی تعمیر موبایل ال جی تحویل بگیرند. همکاران ما در بخش تعمیرات ال جی ، خود را موظف می دانند که کلیه مشکلات و اختلالات گوشی موبایل را برطرف کرده و خیال کاربران را از این بابت راحت کنند.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” taxonomy_category=”%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa,%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86″]
امتیاز شما به این نوشته