شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

راهنمای استفاده از مک بوک

به دلایل مختلفی ممکن است شما تصمیم به استفاده از یک لپ تاپ اپل گرفته و از فضای ویندوز خارج شوید. خب همانطور که اطلاع دارید، لپ تاپ های این کمپانی از سیستم عامل مکینتاش پشتیبانی می کنند که از جهات مختلف، با ویندوز و سایر os هایموجود متفاوت است. این مساله باعث شده که کاربران برای کار با مک بوک دچار مشکلاتی شوند. سیستم عامل این محصول که در بین کاربران و کارشناسان تعمیر لپ تاپ به مک شهرت دارد، در انحصار کمپانی اپل بوده و تفاوت های اساسی با ویندوز دارد. در این مطلب، ضمن آموزش استفاده از مک بوک ، نکاتی را در مورد کار با این سیستم عامل و بخش های مختلف آن به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود. اگر به تازگی یک لپ تاپ apple خریداری کرده اید و برای کار کردن با آن مشکل دارید، از شما دعوت می کنیم مقاله پیش رو را از دست ندهید.

استفاده از مک بوک

نکات مهم در استفاده از مک بوک

به عنوان مهم ترین نکاتی که در هنگام استفاده از مک بوک باید مد نظر قرار دهید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

trackpad

برای استفاده از مک بوک ، اگر از ورودی لمسی برای انجام کارهایتان استفاده می کنید، می توانید با یاد گرفتن برخی حرکات، سرعت عملکردهایتان را افزایش دهید. به عنوان مثال، شما با دو انگشت می توانید اسکرول کنید و یا با پینچ کردن چهار انگشت خود، می توانید به اپلیکیشن های نصب شده با دسترسی پیدا کنید. لیست کامل این حرکات در قسمت تنظیمات Trackpad وجود دارد.

جستجو

یکی از نکات جالب در استفاده از مک بوک ، وجود یک موتور جستجوی قوی به نام Spotlight، در قسمت بالا و سمت راست صفحه این دستگاه است. اگر دنبال فایل خاصی در هارد خود می گردید، کافیست به وسیله این ابزار کارامد آن را جستجو کرده و به راحتی برنامه یا پوشه مورد نظرتان را پیدا کنید. پس از پیدا کردن فایل دلخواه، کافی است به هنگام انتخاب آن، کلید Command را بر روی کیبرد بفشارید.

کیبورد و ماوس

کلید Command یکی از کاربردی ترین کلیدها در هنگام استفاده از مک بوک است که  عملکردی شبیه به کلید Windows در کیبورد های مایکروسافت را دارد. Option مانند Alt عمل می کند و دیگر کلیدی به نام Backspace وجود ندارد و به جای آن باید از Delete استفاده کنید. برای جا به جا شدن میان اپلیکیشن ها نیز، بر خلاف ویندوز که در آن Alt+Tab استفاده می شد، در مک Command+Tab مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد ماوس نیز باید بدانید که تنها راه استفاده از قابلیت راست کلیک در مک بوک ، استفاده از ماوس است. البته اگر لپ تاپ یا Magic Trackpad دارید، می توانید از کلیک با دو انگشت برای این کار بهره ببرید یا هنگام کلیک کردن کلید Control را نگه دارید.

داک dock))

یکی از موارد اصلی تفاوت مک و ویندوز در این است که سیستم عامل مکینتاش، چیزی تحت عنوان منو (یا صفحه) استارت و نوار وظیفه (یا Taskbar) به شما ارائه نمی دهد. به جای آن، این سیستم دارای یک داک است که به صورت پیش فرض در پایین صفحه قرار دارد. ، اپلیکیشن ها در سمت چپ، و پوشه ها و پنجره های مینیمایز شده در سمت راست طراحی شده اند. اپلیکیشن های در حال اجرا، دارای نقطه یا خطی نورانی در کنارشان هستند که تشخیص آن ها را از دیگر اپلیکیشن ها آسان می کند. در قسمت بالای صفحه، Menu Bar یا نوار منو ها به همراه گزینه های معروف File, Edit, View و دیگر گزینه های مربوط به هر اپلیکیشن، قرار دارد. اکثر اعمال مربوط به جعبه سیستم در ویندوز، در سمت راست منو بار قابل دسترس است؛ از جمله وضعیت باتری، ساعت و اتصال Wi-Fi.

Finder، فایل ها و درایو های USB

Finder در لپ تاپ اپل، معادل Windows Explorer است و می توانید با کلیک کردن روی اولین آیکون داک از سمت چپ، به آن دسترسی داشته باشید. یکی از نقاط ضعف مک بوک این است که قابلیت Cut کردن فایل ها به طور مستقیم در آن وجود ندارد؛ برای این کار باید اول فایل مورد نظرتان را کپی کنید (Command+C)، سپس هنگام پیست کردن آن(Command+V) کلید Option را هم نگه دارید تا گزینه Paste به Move تبدیل شود.

اپلیکیشن ها و تنظیمات

به عنوان آخرین مورد از نکات استفاده از مک بوک ، بد نیست در مورد اپلیکیشن ها و تنظیمات صحبت کنیم. در سمت راست و بالای هر پنجره، سه آیکن رنگی مشاهده می کنید؛ دکمه قرمز برای بستن، زرد برای مینیمایز کردن و سبز برای بزرگ تر کردن پنجره کاربرد دارند. جالب است بدانید که دکمه سبز رنگ، برای خلاف ویندوز که باعث افزایش اندازه پنجره به بزرگ ترین اندازه موجود می شد، در لپ تاپ های اپل برای بزرگ تر کردن پنجره جهت نمایش کامل محتوا کاربرد دارد. همچنین باید بدانید که با بستن پنجره ای به وسیله دکمه قرمز رنگ، اپلیکیشن مربوط به آن همچنان باز خواهد ماند.

تعمیرات اپل در تهران

نمایندگی اپل مرکز سخت افزار ایران، جهت ارائه ی خدمات هرچه تخصصی تر به کاربران خود، اقدام به راه اندازی واحدهای تعمیرات در این مرکز نموده است. کارشناسان و مهندسین مجرب و ماهر حوزه ی تعمیرات در این واحدها مشغول به کار می باشند. هریک از محصولات این شرکت اعم از انواع آیفون، مک بوک، آی مک، آی پد، اپل واچ و… که دچار مشکل شده باشند، در واحدهای تعمیرات اپل در تهران به دقت بررسی شده و سپس با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، به شکل تخصصی تعمیر می گردند. روند تعمیر در این واحدها به گونه های است که کاربران می توانند مجددا شاهد عملکرد مطلوب دستگاه خود باشند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخش تعمیرات اپل در تهران و خدمات آن، به سایر قسمت های وب سایت مراجعه نمایید.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته