شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

رایج ترین مشکلات مک بوک ایر کدام اند؟

بررسی رایج ترین مشکلات مک بوک ایر برای آن دسته از کاربرانی که در فکر خرید این محصول هستند، خالی از لطف نیست. هستند کاربران آگاه و باهوشی که قبل از خرید به اندازه کافی درباره محصول مورد نظر خود تحقیق می کنند و با آگاهی مسیر خرید را در پیش می گیرند. در ادامه می خواهیم به تعدادی از رایج ترین مشکلات در مک بوک ایر اپل اشاره کنیم و راه حل های آنها را ارائه دهیم. بررسی این مشکلات به کمک تعمیرکاران مرکز رسمی تعمیرات اپل انجام شده است. امیدواریم مورد توجه کاربران قرار بگیرید.

رایج ترین مشکلات مک بوک ایر کدام اند؟

روشن نشدن مک بوک ایر

روشن نشدن مک بوک ایر جزء اولین و رایج ترین مشکلات مک بوک ایر است. این مشکل می تواند معلول علت های متداولی باشد. برای مثال باید بررسی کنید که آیا Mac به طور کلی خاموش شده است یا صرفا مونیتور آن خاموش است. آیا از آن صدایی بیرون می آید یا خیر؟ آیا کلید Caps Lock هنوز روشن است یا خیر؟ آیا هنگامی که دکمه پاور را می فشارید، صدای یکنواختی را می شنوید؟ پاسخ مثبت به این سوالاتی نشان از اختلال در صفحه نمایش است. در غیر این صورت باید باتری، منبع برق، کابل و این موارد سخت افزاری را بررسی کنید. اتصالات اضافه به دستگاه (مانند موس و موبایل و …) را جدا کنید. با این روش ها ممکن است که مشکل حل شود. در نهایت اگر همچنان مشکل داشتید، بسادگی و با فشردن دکمه پاور به مدت حداقل 10 ثانیه مک بوک را ریست کنید و دستگاه را روشن کنید. گاهی نیز ممکن است نیاز به یک آپدیت مهم مانند نصب رم داشته باشید. هر چند درصد این احتمال بسیار کم است، اما غیر ممکن نیست.

صفحه نمایش مک بوک ایر کار نمی کند

کار نکردن صفحه نمایش مک بوک ایر یکی دیگر از رایج ترین مشکلات مک بوک ایر است. گاهی ممکن است صفحه نمایش تصویری نشان ندهد، اما شواهدی وجود داشته باشد که نشان از کارکردن دستگاه دارد. پس باید یک hard reset انجام دهید تا تصویر را مشاهده کنید. دکمه پاور را به مدت حداقل 10 ثانیه نگه دارید، سپس آن را رها کنید. سپس دکمه پاور را یک بار بزنید تا سیستم به صورت عادی بالا بیاید و تصویر مشاهده شود. در صورتی که از یک صفحه نمایش دوم استفاده می کنید، باید بدانید که این صفحه نمایش باید متعلق به اَپل باشد. همچنین در مواردی دیده شده که وقتی کابل اتصالی ساخت اَپل نبوده ، چنین مشکلی به وجود آمده است. گاهی مواقع نیز تنها راه تعمیر ال سی دی مک بوک است.

 باتری تا حدی شارژ می شود و بیش از آن شارژ نمی شود

باتری یکی دیگر از رایج ترین مشکلات مک بوک ایر است. این مشکل می تواند معلول خرابی آداپتور یا کابل باشد. تعویض MagSafe می تواند باعث این مشکل شود. به طور کلی آداپتورهای L-syle و T-style می توانند به جای هم کار کنند، اما کانکتورهای MagSafe 2 نمی توانند در کامپیوترهای نسل قبل بکار گرفته شوند. در هر حال آداپتورهای T یا L می توانند در MagSafe 2 استفاده شوند. در صورتی که این اصول اولیه را رعایت کرده اید، پریز برق را عوض کنید. برای یک دقیقه مک بوک را از برق بکشید و مجددا وصل کنید. اگر بعد از این کار مشکل برطرف شد، مشکل مربوط به نوسانات برق منطقه است. پس یا باید از یک ساختمان دیگر استفاده کنید یا برخی از وسایل برقی را از برق بکشید تا نوسانات برق کمتر شود.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی مرکزی اپل در خدمت همه کاربران ایرانی اپل است تا بتوانند به راحتی از تمامی امکانات موجود در دستگاه های خود استفاده کنند و هر گونه مشکل و اختلال را به کمک تعمیرکاران و تکنسین های ماهر و زبده رفع نمایند. در این نمایندگی که به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده  است، امکانات و تسهیلات لازم برای اجرای یک عملیات تعمیر با کیفیت فراهم است. ابزار و تجهیزات نمایندگی تعمیرات اپل همگی مدرن و پیشرفته هستند. این نمایندگی در واحد های جداگانه و مستقل فعالیت می کند و هر یک از محصولات اپل از جمله آیفون، آیپد، آیپاد، آی مک، مک بوک، اپل واچ و … در تعمیرگاهی منفک و با تجهیزاتی جداگانه عیب یابی، تعمیر و ترمیم می شوند. همچنین آرشیوی مجهز از قطعات و تجهیزات جانبی اصل و اورجینال در این نمایندگی فراهم است. امتیازات و امکانات نمایندگی تعمیرات اپل بسیار گسترده و وسیع است. همه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع محصولات اپل را مرتفع می سازد و هر سطحی از نیاز ها را برطرف می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته