شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

چگونه تلویزیون سامسونگ را ریست فکتوری کنیم؟

ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ فرایندی است که در هنگام بروز مشکلات نرم افزاری در این دستگاه انجام می شود. با این کار، تلویزیون به تنظیمات کارخانه باز می گردد و به این ترتیب، مشکلات و نواقص عملکردی اش برطرف می گردد. ریست فکتوری تلویزیون به شما این امکان را می دهد که مشکلات ناشی از خرابی های غیر سخت افزاری این دستگاه را در زمان کوتاه تری برطرف نمایید. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هدف اصلی از انجام این کار، بازگشت نرم افزاری اطلاعات به حالت پیش فرض است و این گزینه هیچ کارکردی به عنوان تعمیر تلویزیون ندارد.

برای تعمیر تخصصی این محصول یا قطعات مختلف آن باید از متخصصین ما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ کمک بگیرید. گزینه ریست فکتوری در بخش منوی مخفی تلویزیون سامسونگ وجود دارد و بسیاری از کاربران از وجود آن مطلع نیستند. در ادامه این مقاله، به بررسی روش ها و مراحل ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ در منوی مخفی این محصول می پردازیم. امیدواریم مطالب ارائه شده حداکثر کارایی را برای شما عزیزان داشته باشد.

چگونه تلویزیون سامسونگ را ریست فکتوری کنیم؟

روش های ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ

به طور کلی ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ با دو روش قابل انجام است؛ روش اول در منوی تنظیمات مشتری قرار گرفته و انجام دادن آن بسیار راحت است. روش دوم نیز همانطور که در بخش قبل اشاره شد، در منوی مخفی قرار دارد و بیشتر برای تغییر برخی اطلاعات نرم افزاری کاربرد دارد. 

روش اول که به راحتی در منوی تنظیمات قابل دسترسی است و می توانید با انتخاب آن، تلویزیون Samsung خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانید. با این روش می توانید شاهد بهبود وضعیت رنگ، تصویر و … در تلویزیون خود باشید. در ادامه، مراحل انجام ریست فکتوری از طریق منوی مخفی را به شما آموزش خواهیم داد.

مراحل ریست فکتوری تلویزیون Samsung

برای انجام ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ در منوی مخفی، ابتدا باید تلویزیون را درحالت استند بای قرار دهید. سپس لازم است که دکمه های info  +  menu  +  mute  + power on را در روی ریموت کنترل، به صورت پشت سر هم و بدون فاصله بزنید. پس از فشار دادن دکمه پاور، تلویزیون روشن شده و پس از چند دقیقه، دو پنجره در سمت چپ تصویر به نمایش در می آید.

شما باید اولین گزینه از پنجره سمت چپ که option نام دارد را  ok کرده و در زیر مجموعه آن، گزینهreset factory  را انتخاب نمایید. رد مرحله بعد، مجددا عملیات  ENTER یا OK را انجام دهید؛ تلویزیون خاموش می شود و ریست فکتوری انجام می گردد. دستگاه در این مرحله خاموش می شود و ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ به صورت کامل انجام می گردد.

آیا ریست فکتوری تلویزیون لازم است؟

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ فرایندی است که جنبه تعمیراتی نداشته و بیشتر با هدف اصلاح برخی مشکلات و موارد در بخش تنظیمات انجام می شود. در واقع این کار، به ویژه روشی که در منوی مخفی وجود دارد، بعد از تغییراتی که ممکن است در منوی مخفی داده شود الزامی است اما در مواقع عادی لزومی به انجام آن نیست. جالب است بدانید که چون ریست فکتوری نیاز به ورود به منوی مخفی تلویزیون دارد، در مواقع غیر لزوم ممکن است باعث تغییر کد یا کدهای نرم افزاری دستگاه شود.

همچنین اگر ریست فکتوری تلویزیون سامسونگ در مواقعی انجام شود نیازی به انجام آن نیست، می تواند منجر به بروز مشکلات و معایب مخفی در تلویزیون شود. این عیوب معمولا قابل بازگشت نبوده و هزینه گزافی روی دست شما خواهند گذاشت. لذا همکاران ما در واحد تعمیرات سامسونگ به کاربران توصیه می کنند که این کار را در زمان لازم و با اطلاعات و آگاهی کامل انجام دهند.

تعمیرات سامسونگ در تهران

تعمیرات سامسونگ در تهران، در سطحی تخصصی در نمایندگی این شرکت انجام می شود. برای افزایش تمرکز تعمیرکاران و به تبع آن، افزایش بهره وری در کار، واحدهای مجزایی به تعمیر هریک از محصولات این برند اختصاص یافته است. هریک از این واحدها به محصول خاصی اختصاص یافته و متناسب با نوع محصول، به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مورد نیاز نیز مجهز شده است.

همچنین به دلیل نظارت مستقیم کارشناسان ارشد بر فرآیند عیب یابی و تعمیر تلویزیون در تهران، شاهد خدمات کامل و بی نقص در این حوزه هستیم. نکته دیگر اینکه در این واحدها، خدمات سرویس در محل سامسونگ نیز ارائه می شود که کاربران می توانند با برقراری تماس تلفنی، از این خدمات بهره مند گردند.

4.7/5(3 امتیاز)