شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

شارژر لپ تاپ اپل

شارژر لپ تاپ اپل یکی از قطعات سخت افزاری این دستگاه است. همه ما به خوبی می دانیم که محصولات اپل ساختاری بسیار متفاوت و منحصر نسبت به باقی محصولات این حوزه دارند. اگر بخواهیم بیشتر توضیح بدهیم باید بگوییم که در همه لپ تاپ ها در سایر برند ها، جک برق و شارژر باتری این دستگاه ها از ساختار مشابه ای پیروی می کنند؛ یک فیش برق که داخل جک برق موجود در لپ تاپ قرار می گیرد؛ اما شارژر لپ تاپ اپل اینگونه نیست.

_مک بوک پرو و مک بوک ایر_ مک بوک ها به یک سیستم شارژ با اتصال مغناطیسی مجهز هستند. نام دیگر شارژر لپ تاپ اپل، مگ سیف یا همان MagSafe است که با استفاده از آهنربا اتصالی سریع و امن برای ارتباط مک با AC Power  ایجاد می کند. در حوزه تعمیرات مک بوک، تعمیر این قطعه نیز در نظر گفته شده است.

شارژر لپ تاپ اپل

اهمیت شارژر لپ تاپ اپل یا MagSafe در چیست؟

اهمیت MagSafe در امن و امان بودن آن است. این کلمه متشکل از دو واژه Magnetic و   Safeاست؛ اولی به معنای مغناطیسی و دومی به معنای امن و ایمن. دلیل این نامگذاری این است که شارژر لپ تاپ اپل به طور مغناطیسی به جک برق می چسبد و در عین حالی که به دستگاه برق می رساند و آن را شارژ می کند، به راحتی و بدون هیچ عملیات تهاجمی از دستگاه جدا می شود. به طوری که اگر به ناگاه به کانکتور و سیم برخورد کنید، شارژر به راحتی از مک بوک جدا می شود و هیچ آسیبی به دستگاه نمی رسد.

تعمیر شارژر مک بوک

چشمان خود را باز کنید

اولین کار برای تعمیر  شارژر لپ تاپ اپل این است که چک کنید که شارژر به درستی در پورت مربوطه قرار گرفته باشد؛ آن را در پورت های دیگر شارژر تست کنید و ببنید آیا شارژر کار می کند یا خیر. دقت کنید که آیا علائمی نظیر پارگی یا زدگی بر روی سیم شارژر وجود نداشته باشد. اینگونه آسیب ها مشکلات جدی به دنبال دارند.

پورت MagSafe را چک کنید

پورت مگاسیف را برای نبود هرگونه آشغال های انباشته شده و گرد و غبار چک کنید. کثیفی های داخل پورت اجازه شارژ شدن دستگاه توسط شارژر را نمی دهند، زیرا شارژر مک بوک نمی تواند چفت سیستم شود.

برای تعمیر شارژر لپ تاپ اپل، SMC را ریست کنید

اگر با راه حل های بالا مشکل شارژر مک بوک حل نشد، تنها راه ریست کردن SMC است. SMC مخفف System Management controller  است. SMC یک سیستم کنترل کننده انواع سخت افزار در سیستم مک است. این سیستم قلب لپ تاپ اپل است. با ریست کردن این سخت افزار بعضی از مشکلات سیستمی حل می شود و امکان تعمیر شارژر لپ تاپ اپل نیز به کمک آن وجود دارد. در نهایت اگر با هیچ یک از این روش ها تعمیر شارژر مک بوک محقق نشد، یک نمونه اصل و اورجینال را خریداری کنید.

نمایندگی مک بوک

مک بوک یکی شناخته شده ترین محصولات کمپانی اپل است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. این دستگاه در واقع همان لپ تاپ است، اما ساخت کمپانی اپل. همین که نام اپل در کنار محصولی می آید نشان از ساختاری منحصر به فرد و اختصاصی دارد. مک بوک ها هم از این ساختار استثنایی، مستثنی نیستند. در نمایندگی مک بوک می توانید هر مدلی از مک بوک ها را تهیه کنید.

این نمایندگی افتخار دارد نه تنها در زمینه فروش که پس از فروش نیز خدمات منحصر به فرد و ایده آلی را ارائه دهد. در این نمایندگی انبوهی از امکانات و تسهیلات بسیار متنوع فراهم است. هر یک از این امکانات پاسخگوی بخشی از نیاز های کاربران اپل است که آنها را از بلاتکلیفی و سردرگمی نجات می دهد. برای بهره مندی از این امکانات و تسهیلات فقط یک تماس فاصله دارید.

نمایندگی اپل

در نمایندگی اپل همواره تلاش می کنیم تا مسیر مشتری را برای خرید هر یک از تولیدات اپل روشن و واضح سازیم. فروش و خدمات پس از فروش از اصلی ترین حوزه های سرویس دهی این نمایندگی معتبر است. این نمایندگی با در نظر گرفتن نیاز ها و تقاضاهای کاربران و برای رفع آنها، راه اندازی شده است. در نمایندگی رسمی اپل می توانید انبوهی از خدمات را با بهترین کیفیت دریافت کنید.

می توانید از امکانات و تسهیلات بیشماری بهره مند شوید که تضمین کننده سلامت خرید شما خواهند بود. می توانید با شرکت در جلسات مشاوره ای رایگان و تخصصی، درباره محصول مورد نظر خود، اطلاعات مفیدی به دست آورید و با آگاهی اقدام به خرید کنید. مجموعه ای از همکاران پر توان ما در تعمیرات اپل برای خدمت رسانی در همه حوزه ها آمادگی کامل دارند. همین حالا تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی اپل و محصولات  آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

5/5(1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *