شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

صفحه های مجازی تون رو ضد هک کنید!

این روزا دیگه به ندرت افرادی رو می بینیم که توی فضای مجازی و برنامه هایی مثل اینستاگرام و تلگرام، صفحه یا اکانت نداشته باشن. جذابیت این برنامه ها به اندازه ایه که بیشتر افراد دوس دارن توشون حضور داشته باشن و حتی خیلیا از این صفحه ها کسب درآمد می کنن. یه مشکلی که برای خیلی از کاربرای فضای مجازی پیش میاد، هک شدن اونها توسط هکرها یا مجرمین هست. این مشکل انقدر شایع شده که اخیرا می بینیم پلیس فتا داره تو این زمینه فرهنگ سازی می کنه و به مردم در مورد باید ها و نباید های فضای مجازی آگاهی میده. اخیرا رئیس پلیس فتای تهران بزرگ مصاحبه ای در این مورد انجام داده و روش هایی رو به کاربرا پیشنهاد داده که با استفاده از اونها میشه از شر هکر ها خلاص شد. برای اطلاع از جزئیات این مصاحبه و روش های ارتقا امنیت صفحات مجازی ، ما رو همراهی کنید.

ارتقا امنیت صفحات مجازی

عدم آگاهی کاربران، عامل سوء استفاده هکرها

سرهنگ تورج کاظمی در مصاحبه ش به نکته ی جالبی اشاره کردن. ایشون گفتن اصلی ترین چیزی که باعث میشه هکرها بتونن به صفحه های کاربرا به خصوص توی اینستاگرام نفوذ کنن و از اطلاعات اونها سوء استفاده کنن، آگاهی پایین کاربرا در مورد این صفحه ها و تنظیماتشون هست. تنظیمات این برنامه ها و آپشن ها و امکانات اونها به اندازه ای گسترده س که قبل از وارد شدن به اونها نیاز به یک سری آموزش ها هست. طبیق گفته های رییس پلیس فتا، بیشتر کاربرا اطلاعات و دانش کافی در مورد این برنامه ها ندارن و به همین خاطر هم هکرها و افراد سوء استفاده گر به راحتی می تونن از اطلاعاتشون استفاده کنن و کلاهبرداری کنن. ایشون توصیه کردن که اولین و بهترین راه برای ارتقا امنیت صفحات مجازی ، افزایش آگاهی در مورد جزئیات و تنظیمات مختلف این صفحه ها هست.

روش های ارتقا امنیت صفحات مجازی

خب همونطور که تو بخش قبلی اشاره کردیم، بهترین روش برای افزایش امنیت صفحه های مختلف فضای مجازی مثل اینستاگرام و تلگرام و …، اینه که اطلاعاتتون رو در مورد این صفحه ها و تنظیماتشون افزایش بدین. مثلا یه نکته ی جالبی که اینستاگرام داره و سرهنگ کاظمی هم توی مصاحبه بهش اشاره کرده، قابلیت دو مرحله ای کردن رمز هست. یعنی شما می تونین پسورد اکانت اینستاگرام خودتون رو دو مرحله ای کنین و با این کار، امنیت صفحه تون را بالاتر ببرید. این کار علاوه بر ارتقا امنیت صفحات مجازی ، امکان نفوذ به صفحه رو از هکرها می گیره و اونا دیگه نمی تونن به اکانت شما دسترسی پیدا کنن. در ادامه با همراهی کارشناسان مجرب تعمیرات اپل ، روش فعال کردن رمز دو مرحله ای رو به شما عزیزان آموزش میدیم.

فعال کردن رمز دو مرحله ای اینستاگرام

برای فعال کردن رمز دو مرحله ای اینستاگرام که یکی از بهترین روش های ارتقا امنیت صفحات مجازی به شمار می ره، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. اول برنامه رو باز کنید و از منوی پایین صفحه، به بخش پروفایل (آیکون آدمک) برید. حالا آیکون سه نقطه گوشه سمت راست و بالای صفحه رو لمس کنید تا وارد تنظیمات بشین. (کاربرای آیفون باید آیکون چرخ دنده رو انتخاب کنن)
  2. تو بخش تنظیمات، وارد بخشی به نامTwo factor Authentication میشید.
  3. حالا باید گزینه Require Security Code رو انتخاب و فعال کنید.
  4. تو در پنجره ی پاپ آپی که نمایش داده می شه، گزینه Turn on رو انتخاب کنین.
  5. توی ان مرحله، اینستاگرام برای شما یه پیامک میفرسته که کد امنیتی خاصی در اون هست. باید این کد رو در اپلیکیشن وارد کنین.
  6. بعد از وارد کردن کد امنیتی تایید، اینستاگرام چندتا کد امنیتی یا اصطلاحا بکاپ کد (Backup Code) رو در اختیارتون قرار میده تا در شرایط خاص بتونین از اونها استفاده کنین. می تونین اونا رو کپی و در جای دیگه ای ذخیره کنین تا در مواقع لزوم، قابل استفاده باشن.
  7. از این به بعد برای وارد شدن به اکانت اینستاگرام تون، یه رمز کافی نیست و شما باید هم رمز اصلی و هم پسورد امنیتی تون رو وارد کنین. به این ترتیب، ضمن ارتقا امنیت صفحات مجازی، امکان هک شدن اونها توسط افراد سوء استفاده گر هم از بین میره.

نمایندگی اپل در تهران

نمایندگی اپل در تهران ، در راستای ارائه ی خدمات تخصصی و جلب رضایت شما مشتری های عزیز راه اندازی شده. انواع محصولات کمپانی apple از جمله آیفون، آیپد، آی مک، مک بوک، اپل واچ و … در این مرکز به صورت تخصصی و حرفه ای، بررسی و ترمیم میشن. وجود تجهیزات پیشرفته و استفاده از اونها توسط تعمیرکار های مجرب، امکان انجام عملیات تعمیر به صورت تخصصی رو در این واحد فراهم کرده. در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در مورد محصولات اپل خودتون، مشاورهای مجرب ما در نمایندگی اپل در تهران، برای رفع مشکل و ارائه راهنمایی های لازم در خدمت شما هستن و می تونین روی تجربه و مهارت بالای اونها حساب کنید.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” carousel_dots=”1″ carousel_autoplay=”1″ taxonomy_category=”%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1,%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته