شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

فناوری تلویزیون های منحنی

در سالهای اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه تلویزیون بوده ایم. تلویزیون منحنی یکی از نمودهای پیشرفت در این صنعت است که به سبب جذابیت هایی که دارد، توجه بسیاری از کاربران و کارشناسان را به خود جلب کرده است. تکنولوژی به کار رفته در این محصول بسیار جدید بوده و قابلیت های متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است. ال جی به عنوان یکی از اولین شرکت های تولید کننده تلویزیون خمیده، محصولات با کیفیتی را در این حوزه تولید کرده و به بازارهای جهانی عرضه نموده است. باید بدانید که علی رغم مزایای بی شماری که تلویزیون های خمیده یا منحنی دارند، این محصولات معایبی هم دارند که ممکن است کاربران از آنها بی اطلاع باشند. در این مطلب قصد داریم ضمن ارائه اطلاعاتی کلی در مورد تکنولوژی ساخت تلویزیون منحنی، در مورد مزایا و معایب این محصول نیز نکاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید.

تاریخچه ساخت تلویزیون های منحنی

چند سال پیش کمپانی ال جی، اولین پنل های OLED خود را به صورت رسمی معرفی کرد. در سال 2013 این شرکت، اقدام به رونمایی از اولین تلویزیون منحنی در مقیاس گسترده نمود. البته تاریخچه تلویزیون های منحنی یا خمیده به پیش از این اتفاق بر می گردد؛ تیوب کاتدی در پنل‌ برخی از نمونه های تلویزیون قدیمی تر نیز دارای سطحی خمیده بودند. در واقع می توان گفت که تلویزیون هایی با پنل غیر مسطح، پیش تر نیز وجود داشته اند و این مساله چندان تازگی ندارد. ویژگی جدید و جالب تلویزیون های خمیده، مقعر بودن پنل آنها است. این در حالی است که تلویزیون ‌های CRT قدیمی، سطحی محدب داشتند و اشکالات زیادی متوجه ‌شان بود. بنابراین می توان گفت که تاریخچه ساخت تلویزیون منحنی به سالها پیش باز می گردد، اما مدل های امروزی از سال 2013 ساخته و عرضه شدند.

تلویزیون منحنی

مزایا و معایب تلویزیون منحنی

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که تلویزیون منحنی دارای مزایا و معایبی است که برخی کاربران از آنها اطلاع ندارند. در این بخش، به بررسی موارد مثبت و منفی استفاده از این محصول خواهیم پرداخت:

مزایا

یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین مزایای تلویزیون منحنی ، افزایش قابل توجه کیفیت نمایش سه بعدی تصویر می باشد. همچنین ال جی مدعی است که این محصولات، زاویه دید را افزایش داده و به این ترتیب، شرایط بهتری را در هنگام تماشای تصاویر برای کاربران فراهم می کنند. مواردی همچون کاهش اعوجاج تصویر، بازتاب کمتر و افزایش نسبت کنتراست هم به عنوان مزایای تلویزیون های خمیده lg به شمار می رود. در این میان، Horopter یکی از مزایای این محصول است که خود ال جی تاکید ویژه ای روی آن دارد. تلویزیون های خمیده شامل نقاطی در فضا هستند که توسط دو چشم به یک شکل دیده می ‌شوند. در واقع هوروپتر یک کمان است که بیننده در مرکز آن قرار دارد. به دلیل وجود این قابلیت در تلویزیون منحنی ال جی، چشم در هنگام تماشای تلویزیون نیاز به فوکوس مجدد ندارد. کاهش بازتاب، بزرگ تر بودن تصویر از اندازه واقعی و رفع معضل زاویه دید نیز از جمله مزایای تلویزیون های خمیده یا منحنی هستند که نباید از آنها غافل شد.

معایب

اما نوبت می رسد که بررسی معایب تلویزیون منحنی ؛ یکی از مهم ترین معایب و ایراد های این محصول این است که اگر کاربر در موقعیت مناسبی نسبت به تلویزیون ننشسته باشد، زاویه دید و همچنین کنتراست ضعیف تری را نسبت به دیگر تماشاچیان تجربه خواهد کرد. مشکل دیگری که شاید کاربران به آن توجه نکنند این است که این مدل برای اتصال به دیوار چندان مناسب نبوده و بهتر است که روی میز یا پایه قرار بگیرد. همچنین در شرایطی هدف اصلی تولید کنندگاه تلویزیون، کاهش عرض این دستگاه است، تلویزیون منحنی ال جی به دلیل وجود پنل خمیده، دارای ضخامت بیشتری می باشد. شاید مهم ترین عیب و ایراد تلویزیون های خمیده را بتوان قیمت آنها دانست؛ نمایشگر این محصول نسبت به سایر مدل ها گران تر بوده و به همین دلیل تعمیرات آن نیز هزینه بر خواهد بود. و به عنوان آخرین مشکل تلویزیون های خمیده lg، باید به این نکته اشاره کرد که نمی ‌توان حالت خمیده را در این محصول غیر فعال نمود.

نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی

نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی، یک مرکز تخصصی است که تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت می کند. این مرکز با بهره مندی از کادری مجرب و متعهد، تخصصی ترین خدمات را در زمینه تعمیرات تلویزیون به کاربران ارائه می دهد. این مرکز با راه اندازی سرویس کاربردی تعمیرات تلویزیون ال جی در محل ، گام بلندی در مسیر تحقق اهداف مشتری مداری برداشته است. به این ترتیب دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه برای جابجایی تلویزیون نبوده و کاربران می توانند شاهد رفع کلیه مشکلات تلویزیون خود در منزل باشند. دستگاه ها و ابزار آلاتی که تکنسین های نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی مورد استفاده قرار می دهند، از بین پیشرفته ترین نمونه های روز دنیا انتخاب شده و کیفیت ترمیم را به استانداردهای جهانی نزدیک تر نموده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات حوزه تلویزیون و سایر محصولات ال جی به سایر بخش های سایت مراجعه نمایید.

[us_carousel items_layout=”blog_side_image” taxonomy_category=”%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86,%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa”]
امتیاز شما به این نوشته