شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

قطع صدای دوربین آیفون در هنگام عکس گرفتن

دوربین آیفون به خاطر آپشن های جالب و کیفیت عکاسی بالایی که داره، حسابی بین کاربرا مشهوره. تا جایی که خیلیا اصلا گوشی های اپل رو صرفا به خاطر دوربینشون دوس دارن و ازشون استفاده می کنن. با این وجود، دوربین این محصول یه مشکلی داره و اونم اینه که موقع عکس گرفتن، صدای بلندی داره؛ طوری که همه ی اطرافیان متوجه میشن کاربر داره با گوشیش از یه چیزی عکس می گیره.

حتی اسکرین شات آیفون هم همین میزان صدا رو تولید می کنه و خب این مساله برای خیلی از کاربرا آزار دهنده س و دنبال اینن که این صدا رو قطع کنن. اگه شما خوش شانس باشید و آیفون تون تولید ژاپن نباشه، خیلی راحت می تونید این صدا رو قطع کنید. از اونجایی که این مشکل فراگیره و خیلی از کاربرا باهاش درگیر هستن، از تکنسین های تعمیر موبایل اپل کمک گرفتیم و مطلب امروز رو به این موضوع اختصاص دادیم؛ همراهمون باشید تا با ترفندهای قطع کردن صدای دوربین آیفون آشنا بشید.

قطع صدای دوربین آیفون در هنگام عکس گرفتن

روش های قطع کردن صدای دوربین آیفون

به عنوان کاربردی ترین روش های قطع صدای دوربین موبایل اپل، میشه به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از دکمه سایلنت

راحت ترین روش برای قطع کردن صدای دوربین موبایل اپل، که در همه ی مدل های این محصول هم کاربرد داره، اینه که از طریق دکمه سایلنت که در کنار گوشی قرار گرفته، گوشی رو در حالت بی صدا قرار بدین. وقتی گوشی سایلنت می شه، صدای شاترش هم قطع میشه و دیگه مشکلی توی این زمینه باقی نمی مونه.

قطع کردن صدای اسکرین شات

قبلا گفتیم که آیفون موقع اسکرین شات گرفتن هم صداهایی رو تولید می کنه که معمولا کاربرا ترجیح میدن اون صدا رو قطع کنن. خوشبختانه این مشکل هم با استفاده از دکمه ی سایلنت گوشی به راحتی برطرف میشه و می تونید خیلی راحت صدای اسکرین شات رو هم قطع کنید.

قطع صدا به صورت دستی

یکی دیگه از روش های قطع کردن صدای دوربین آیفون، کاهش صدا به صورت دستیه. صدای دوربین موبایل با صدای گوشی تناسب داره و با استفاده از دکمه تنظیم صدا که در کنار گوشی قرار داره، میشه میزان این صدا رو تنظیم کرد. اگه جزء کاربرای موبایل اپل باشین می دونین که با فشار دادن این دکمه موقع عکس گرفتن، می تونید عکس مورد نظر رو بگیرید. بنابراین می تونید قبل از اینکه برنامه دوربین گوشی باز بشه، دکمه ی تنظیم صدا رو فشار بدین و نگه دارین تا گوشی در حالت بی صدا بمونه.

روشن کردن گزینه تصاویر لایو

یه ویژگی جالبی که آیفون 6S و مدل‌های جدیدتر داشتن، این بود که کاربرا می تونن از تصاویر به صورت زنده عکس بگیرن. این ویژگی اینطوریه که چند ثانیه قبل و بعد از عکسی که گرفته میشه، مثل یه ویدئو به همراه صدا ضبط میشه. جالبه بدونین که فعال بودن این گزینه باعث میشه دوربین آیفون شما موقع عکس گرفتن هیچ صدایی تولید نکنه، پس می تونین برای قطع کردن صدای دوربین موبایل اپل از این روش هم استفاده کنید. برای روشن کردن حالت تصاویر لایو باید روی آیکون دایره ای شکل که در بالا و مرکز صفحه قرار گرفته، کلیک کنید. وقتی این آیکون زرد بشه، نشون میده حالت تصاویر لایو فعاله و به دنبال اون، موقع عکس گرفتن هیچ صدایی از شاتر شنیده نمیشه.

نکته ی مهم در مورد صدای دوربین آیفون

یه نکته ای که در مورد قطع کردن صدای دوربین آیفون وجود داره و اول مطلب هم یه اشاره ی گذرا بهش کردیم، اینه که آیفون های تولید ژاپن و کره، یه سیستم پیشرفته تو دوربینشون دارن که اجازه نمیده صدای اونا موقع عکس برداری قطع بشه. دلیلش هم خیلی جالبه؛ چشم بادومیا این کارو کردن تا کسی نتونه بی اجازه از بقیه عکس بگیره و اگه قصد عکاسی مخفیانه داشته باشه، صدای بلند دوربین باعث میشه همه متوجه بشن.

اگه موبایل اپل شما هم تولید یکی از این کشورهاس، باید بدونین که هیچ جوری نمی تونید صدای شاتر رو قطعه کنید. طبق نظر کارشناسان ما تو واحد تعمیرات اپل تنها راه این کار اینه که گوشی تون رو جلبریک کنید که البته به خاطر مشکلاتی که ایجاد میکنه، زیاد توصیه ش نمی کنیم.

ترفند های ناشناخته موبایل اپل

آیفون به دلیل متفاوت بودن سیستم عاملش در سراسر دنیا طرفدار های زیادی داره و یکی از دلایل جذاب بودن این گوشی همین سیستم عامل ios آیفونه. اما بسیاری از کاربران موبایل اپل، همه قابلیت های این گوشی رو نمی شناسند و از کاربرد های منحصر به فرد این گوشی بی اطلاع هستند.

به همین دلیل در بخش های مختلف سایت کاربران عزیز را با ترفندهای موبایل اپل آشنا کرده و در مورد قابلیت های کمتر شناخته شده آن با شما صحبت می کنیم. در مطلب آنچه از آیفون نمی دانید زوایای پنهان این گوشی محبوب رو برای شما آشکار می کنیم و شما می توانید با این ترفند ها از سایر کاربران اپل متمایز باشید.

نمایندگی اپل

حضور کادر فنی مجرب و استفاده از ابزار پیشرفته در نمایندگی اپل ، خدمات این مرکز رو به سطح بالایی از کیفیت رسونده و این نمایندگی رو در بین سایر مراکز خدماتی متمایز کرده. بخش های مختلف نمایندگی اپل، خدمات مربوط به فروش و تعمیر موبایل ، آی مک، آی پد، مک بوک و … رو به کاربران ارائه میدن. برای خرید هر کدوم از محصولات این کمپانی، می تونید به نمایندگی رسمی اپل مراجعه کنید و از خدمات متنوع این مرکز در زمینه ی فروش و خدمات پس از فروش بهره مند بشید. همچنین خدمات تعمیری نمایندگی apple هم در سطح بالایی از کیفیت قرار داره و می تونید از صحت و دقت بالای اونها اطمینان داشته باشید.

4/5(5 امتیاز)