شعبه مرکزی

تهران - ستارخان

ارسال ایمیل

info@hardwarecenter.ir

اشتراک گذاری

مشکلات گرافیک لپ تاپ لنوو

مشکلات گرافیک لپ تاپ لنوو از اختلالاتی است که می تواند کارایی کل دستگاه را تحت تاثیر خود قرار دهد. برای شناسایی و رفع اختلالات کارت گرافیک لپ تاپ لنوو نیاز به داشتن علم و شناخت الکترونیک در این زمینه است.

اگر این دانش و علم وجود داشته باشد به راحتی و با مشاهده ساده ترین اختلالات که معمولا مورد بی توجهی قرار می گیرند، می توان متوجه خرابی قطعه سخت افزاری مورد نظر شد و سپس برای رفع آن اقدامات لازم را انجام داد. به طور کلی تمامی سخت افزارهای موجود در لپ تاپ لنوو از مدارهای الکترونیکی بهرمند هستند. برای تعمیر لپ تاپ باید مسیری درست و مطمئن را طی کنیم تا در اثر سهل انگاری و بی احتیاطی، درگیر مشکلات بیشتری نشویم.

مشکلات گرافیک لپ تاپ لنوو

رفع مشکلات گرافیک لپ تاپ لنوو

برای رفع مشکلات گرافیک لپ تاپ لنوو شناخت معلول ها بسیار مهم است. در ادامه این بخش تلاش می کنیم مهمترین و رایج ترین دلایلی که در گرافیک لپ تاپ می تواند اختلال ایجاد کند، بررسی و موشکافی کنیم. همواره تلاش بر این است که با شناسایی همه این مشکلات به کاربر کمک کنیم قبل از مواجه به آنها در مسیر پیشگیری و ممانعت گام بردارد.

در این صورت است که سلامت دستگاه او و عمر مفید و البته طولانی آن حفظ می شود. در ادامه این مطلب رایج ترین مشکلات گرافیک لپ تاپ لنوو را به همراه منشا آنها بررسی و ارزیابی می کنیم.

مشکلات حرارتی

دمای بالا و بیش از حد، باعث خرابی مهمترین قطعه کارت گرافیک لنوو یعنی GPU می شود. در بسیاری از موارد GPU بر اثر تحمل دمای بالا از برد (Board) جدا شده و به اصطلاح بلند می شود. در این قسمت احتمال خرابی GPU نیز وجود دارد. یعنی علاوه بر جدا شدن از برد، خود IC نیز دچار مشکل می شود. گرمای زیاد باعث تخریب قطعات SMD و لحیم آنها هم می شود. دفرمه شدن آرایش فن ها مشکل دیگری است که در نتیجه حرارت بالا ایجاد می شود.

فن های خنک کننده که روی کارت گرافیک تعبیه شده اند از جنس پلاستیک و در معدود مدل هایی ترکیبی با فیبر کربن هستند. در هر دو حالت گرمای زیاد باعث دفرمه شدن آنها می شود و در رفتار طبیعی آنها اختلال ایجاد می کند. برای رفع مشکلات گرافیک لپ تاپ لنوو که در نتیجه حرارات زیاد و رطوبت ایجاد می شوند، باید دمای دائم دمای کارت گرافیک را چک کرد و به تهویه مناسب لپ تاپ توجه کافی نمود.

مشکلات جریان و تغذیه

برای انتخاب یک منبع تغذیه خوب، محاسبه دقیق جریان مصرفی لپ تاپ لنوو ضروری است. برای انتخاب یک پاور، باید مقدار خروجی را دست بالا بگیرید؛ به طوری که دقیقا به اندازه مصرف سیستم نباشد. زیرا کارت گرافیک در هنگام اجرای برخی از پردازش ها_ مثلا یک بازی_ به حداکثر مصرف توان خود می رسد و دقیقا در همین هنگام است که ضعف منبع تغذیه تاثیرات خود را آشکار می سازد و مشکلات گرافیک لپ تاپ لنوو خود را نشان می دهند.

قطعات الکترونیکی کارت گرافیک در کوتاه مدت توان تحمل کاهش جریان را دارند. در صورت بی توجهی به عدم این توانایی به زودی  کارت گرافیک خود را از دست خواهید داد. به یاد داشته باشید که به همان اندازه که کاهش جریان در مشکلات گرافیک لپ تاپ لنوو موثر است، افزایش جریان نیز می تواند مزید بر علت باشد. این موارد را دست کم نگیرید.

مشکلات ناشی از رطوبت

اگر لپ تاپ لنوو در مکان های رطوبتی مورد استفاده است، باید فکری به حال تهویه صحیح هوا داشته باشید، زیرا رطوبت باعث تاثیرات منفی اکسیداسیون در مدار می شود و در زمان کوتاهی خرابی قطعات کارت گرافیک را به دنبال دارد.

سایر مشکلات گرافیک لپتاپ لنوو

  • خرابی چوک ها و خازن ها
  • خرابی های فیزیکی و پایه اتصال (AGP)
  • خرابی ترانزیستور ماسفت (Mosfet)
  • خرابی فن ها
  • خرابی پردازنده گرافیکی (GPU)
  • خرابی IC های حافظه (VR)
تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

تعمیر لپ تاپ لنوو

برای تعمیر لپ تاپ لنوو می توانید روی دانش و تخصص تعمیرکاران و متخصصان ما حسابی ویژه باز کنید. این دستگاه ممکن است به مرور زمان و در پی استفاده مکرر در معرض آسیب ها و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری قرار بگیرد. برای خلاصی از هر نوع اختلال و مشکل در لپ تاپ لنوو به واحد اختصاصی تعمیرات لپ تاپ لنوو مراجعه کنید و خدماتی نوین و مطمئن را دریافت نمایید.

لازم به یاد آوری است که آرشیوی مطمئن و مجهز از قطعات جانبی در این واحد اختصاصی فراهم است که تضمین کننده سلامت خدمات تعویض است. اعتماد کنید و از این اعتماد شیرین لذت ببرید.

واحدهای تعمیرات لنوو

کمپانی لنوو از بزرگترین شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده لپ‌تاپ، رایانه شخصی، تجهیزات جانبی و دیجیتالی در دنیاست. محصولات بسیار متنوعی دارد که مشهور ترین آنها لپ تاپ و تبلت لنوو است. اگر شما به عنوان یک کاربر از محصولات لنوو، دچار اختلالات و مشکلاتی با دستگاه خود هستید، تنها کافی است که با مرکز اصلی تعمیر تخصصی لپ تاپ لنوو تماس بگیرید و با در میان گذاشتن مشکل خود، اقدام لازم برای رفع مشکلات و اختلالات موجود را انجام دهید.

هر یک از واحد های تعمیرات لنوو از هم جدا و به صورت منفک هستند. ابزار و دستگاه های مدرن برای تعمیر و عیب یابی در این واحدها فراهم است و تعمیرکاران هر کدام تجربه ای طلایی و طولانی در حوزه کاری خود دارند. تمامی خدمات و سرویس ها در هر یک از واحد های تعمیرات لنوو همراه با ضمانت نامه کتبی و رسمی است.

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو تلاش می کند با ارائه خدمات منحصر به فرد در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، تکیه گاه امنی برای کاربران خود باشد. در نمایندگی رسمی لنوو امکانات و تسهیلات بسیار متنوعی فراهم است. اصل مشتری مداری در راس کار ها قرار دارد. حقوق مشتری و کاربر مغتنم شمرده می شود و همه همت و تلاش پرسنل معطوف به رفع نیاز های کاربران است.

در تنها نمایندگی رسمی لنوو در ایران می توانید در کنار استفاده از خدمات پس از فروش اصل و شرکتی، از خدمات منحصر به فرد و اختصاصی دیگری نیز بهره مند شوید.  برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره از طریق شماره های موجود در وبسایت رسمی نمایندگی لنوو تماس بگیرید و از کارشناسان مربوطه جزئیات بیشتر را جویا شوید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی لنوو و محصولات آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

3.5/5(2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *